ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تغییر رنگ مو در فتوشاپ

تغییر رنگ مو در فتوشاپ

همانطور که می دانید قدرتمندترین نرم افزار گرافیکی شناخته شده در جهان ، فتوشاپ است. این نرم افزار با امکانات متعددی که در اختیار کاربران و طراحان قرار می دهد ، از محبوبیت زیادی برخوردار است. یکی از کاربردهای نرم افزار فتوشاپ، استفاده در روتوش و ویرایش تصاویر انسان است. در این بخش قصد داریم نحوه تغییر رنگ مو در فتوشاپ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تغییر رنگ مو در فتوشاپ

مرحله یک

تصویری را که می خواهید ویرایش کنید باز کنید. ابزار Quick Selection Tool را از پالت ابزار انتخاب کنید. اندازه برس را با استفاده از کلیدهای براکت مربع روی صفحه کلید تغییر دهید ، حالا موها را با استفاده از قلم انتخاب، انتخاب کنید – با انتخاب خود مورچه های ریزی را اطراف انتخاب می بینید. اگر انتخاب شما خیلی دور است ، از کلید کنترل برای کم کردن انتخاب استفاده کنید.

وقتی مو ها را انتخاب کردید ، روی دکمه Refine Selection در بین گزینه های انتخاب کلیک کنید. این کار به شما امکان می دهد لبه ها را نرم کنید و کمی شفافیت به انتخاب اضافه کنید تا واقع بینانه تر شود. یک پالت جدید را مشاهده خواهید کرد که برخی گزینه های مربوط به لبه ها را انتخاب کرده است. ابتدا از قسمت کشویی View Mode گزینه On White را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
کامپیوتر ROG Strix GA35-G35DX توسط ایسوس معرفی شد

این کار شما را قادر می سازد تا فقط انتخاب مو را مشاهده کنید. بعد برس را از سمت چپ انتخاب کنید و شعاع آن را بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ قرار دهید ، این کار با توجه به تصویر شما متفاوت خواهد بود. اکنون می توانید با زدن قلم مو برخی از شفافیت ها را در لبه ها برگردانید ، به خصوص که موهای ریز مانند موهای سمت چپ در این تصویر وجود دارد.

تغییر رنگ مو در فتوشاپ

پس از اصلاح لبه ها ، به بخش Output رفته و New Layer with Layer Mask را انتخاب کنید. این انتخاب لبه صاف شده را در یک لایه جدید ، که در مرحله بعدی از آن استفاده خواهید کرد ، قرار می دهد.

مرحله دو

ابتدا به پالت لایه ها بروید. در اینجا ، یک لایه تنظیم ویژه با استفاده از Color Balanceadjustment ایجاد خواهید کرد. برای این کار ابتدا مطمئن شوید که تصویر کوچک ماسک لایه در لایه شما ایجاد شده است. روی تصویر کوچک عکس کلیک نکنید. آنچه شما در اینجا انجام می دهید این است که به لایه تنظیم کننده باید بگویید تا تنها روی انتخاب مو تأثیر بگذارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال‌سازی غلط یاب املایی فارسی در کروم

اکنون CTR را بگیرید و روی تصویر کوچک ماسک لایه کلیک کنید تا از انتخاب مورچه ای روی تصویر خود استفاده کنید. بعد ، در پایین پالت لایه ها، روی آیکون Adjustment Layers کلیک کنید تا لایه تنظیم جدید را ایجاد کنید. از لیست کشویی ، Color Balance را انتخاب کنید. اکنون لایه تنظیم جدید با نام Color Balance را در بالای لیست لایه ها مشاهده خواهید کرد.

اکنون با کلیک کردن روی تصویر کوچک ، لایه Color Balance را فعال کنید. این کار باعث ایجاد لیست کشویی رنگ می شود و هم اکنون می توانید رنگ موهای دلخواه خود را ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که از دکمه کشویی بالا در قسمت pop-up نیز برای تنظیم شدت سایه و روشن استفاده کنید.

مرحله سه

در این مرحله ، شما می توانید برای تنظیم دقیق جزئیات ، مطمئن شوید که رنگ مو جدید شما واقع گرایانه به نظر می رسد ، و نه بصورت نقاشی و فتوشاپ شده. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید تنظیم حالت تیرگی و حالتهای ترکیبی از لایه تراز رنگی است. حالت ترکیبی HUE با تیرگی ۷۵٪ تصویری فلزی می دهد.

تغییر رنگ مو در فتوشاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *