ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تغییر نام گروهی فایل ها در ویندوز

تغییر نام گروهی فایل ها در ویندوز

همه ما در رایانه شخصی خود فایل های مختلفی داریم که هر یک از این فایل ها دارای یک نام هستند. گاهی ممکن است بخواهید نام چند فایل را تغییر دهید. در سیستم عامل ویندوز این امکان وجود دارد تا نام چند فایل را بصورت گروهی و همزمان تغییر دهید. اگر می خواهید روش های تغییر نام گروهی فایل ها در ویندوز را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های تغییر نام گروهی فایل ها در ویندوز

استفاده از ویندوز اکسپلور

خب برای اینکه بتوانیم چند فایل را به طور همزمان و بر اساس ترتیب خاصی تغییر نام دهیم، ابتدا باید تمام فایل هایی که قصد تغییر نام آن ها را داریم انتخاب کنیم. توسط موس خود میتوانید این کار را انجام دهید. با کشیدن موس بر روی تمام آنها یا توسط کلید CRTL و یا با کلید شیفت SHIFT اینکار امکان پذیر است. پس از انتخاب فایلها برای تغییر نام فایل با کیبورد ، همزمان که فایل ها انتخاب شده اند کلید F2 (کلید میانبر تغییر نام فایل در ویندوز) را انتخاب کنید. سپس برای نام فایل را وارد کنید. این نام بر روی تمام فایل هایی که انتخاب شده اند، به ترتیب به اضافه یک عدد، اعمال میشود. برای مثال اگر ۶ فایل را انتخاب کرده باشید، اعداد ۱ تا ۶ بر روی فایلهایتان اعمال میشود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ساخت انیمیشن تایپ در پاورپوینت

استفاده از CMD

برای تغییر نام یک فایل باید ابتدا CMD را باز کنید. این کار را میتوانید از طریق قسمت جستجوی ویندوز انجام دهید. سپس از دستور ren برای تغییر فایل استفاده کنید (دستور Rename در CMD) . برای مثال ما میخواهیم نام فایل خود را از (wordfile (1 به (my word file (1 تغییر دهیم. باید هر دو نام را به طور دقیق به همراه پسوند فایل درون دابل کوتیشن بنویسید.

همانطور که در CMD میتوانید نام فایل ها را تغییر دهید، این کار را بر روی پسوند فایل ها نیز میتوانید انجام دهید. روند تغییر پسوند فایل ها نیز به همین صورت که گفته شد میباشد. برای مثال برای تغییر پسوند فایل باید به این صورت عمل کنید : ren *.txt *.html این دستور تمام پسوند های TXT را به HTML تغییر میدهد.

این مطلب را هم ببینید
برای ارتقا عملکرد لپ تاپ گیمینگ این کارها رو انجام بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *