ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تغییر کلید میانبر تغییر زبان در ویندوز 10

تغییر کلید میانبر تغییر زبان در ویندوز 10

می توان گفت که ویندوز ۱۰ جای خود را در میان کاربران باز کرده است و اکنون تبدیل به سیستم عاملی فراگیر روی رایانه ها تبدیل شده است. ویندوز ۱۰ این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با استفاده از یک میانبر کیبورد بین زبان‌های مختلفی که اضافه کرده‌اید جابجا شوید. اگر اگر بخواهید این کلیدها را تغییر دهید چه؟ برای تغییر کلید میانبر تغییر زبان در ویندوز 10 چه باید کرد؟

تغییر کلید میانبر تغییر زبان در ویندوز 10

تغییر میانبر سوئیچ بین زبان های وارد شده

برای تغییر میانبر پیش فرض Shift+Alt و جا به جایی بین زبان ها در ویندوز 10، باید به تنظیمات Settings و سپس بخش Devices بروید و از آنجا به صفحه Typing بروید. بعد از آن کمی با سمت پایین صفحه رفته تا به More keyboard settings برسید سپس رویAdvanced keyboard settings کلیک نمایید و در صفحه بعدی روی گزینه Input language hot keys بزنید و در پنجره ای که باز می شود می توانید از طریق بخش Hot Keys for input languages روی تمام چیزهایی که مربوط به جا به جایی بین زبان های وارد شده می شود، کنترل داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
تاثیر ویروس کرونا بر کیفیت اینترنت کشور

گزینه Between input languages را انتخاب کرده و سپس روی کلیدChange Key Sequence کلیک کنید. پنجره ای باز می شود که از آنجا می توان روی میانبر مسئول سوئیچ کردن بین زبان های وارد شده کنترل داشت، منتهی ویندوز اجازه تعیین دستی میانبر را به شما نمی دهد و فقط باید گزینه ای را از نمونه مشخص شده در زیر Switch Input Language انتخاب کنید.

تعیین میانبر برای تعویض به زبان مشخصی

برای این کار نیز همان مراحل روش اول را رفته منتهی در بخش Hot Keys for input languages زبان مورد نظری که میخواهید میانبری برایش مشخص کنید را انتخاب کرده و روی Change Key Sequence کلیک کنید. در پنجره باز شده گزینه Enable Key Sequence را فعال کنید یعنی تیک کنار آن را بزنید و میانبری که برایتان مناسب هست را از منو انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید کلید اول را Ctrl و کلید دوم را از بین 0 تا 9 یا علامت مد ~ یا علامت تلفظ Grave Accent (ذال) انتخاب کنید و در نهایت برای انجام تغییرات کلید OK و Apply را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی لاجیتک کرافت: کیبوردی با ویژگی های عالی برای طراحان

3 دیدگاه در “آموزش تغییر کلید میانبر تغییر زبان در ویندوز 10

  1. حميد گفت:

    سلام.من دیشب ویندوز 10 نصب کردم با استفاده از کلیدها alt+shift هم تغییر زبان صورت می گرفت اما الان که مجدد سیستم رو روشن کردم فقط با left Alt+Shift کار می کنه در حالی که قبلا با alt , shift سمت راست هم کار می کرد.من عادت دارم از سمت راست استفاده می کنم و الان برام اذیت کننده است.راه حلی داره؟

  2. Mehdi Arab گفت:

    توی گزینه های ذکر شده امکان تغییر از سمت چپ به راست و برعکسش وجود داره. ولی گاهی این راح حل ذکر شده ممکن است به کل برای شما کار نکنه که نتونید از کلید ALT+SHIFT استفاده کنید و این میتونه به این علت باشه که 3 زبان رو انتخاب کردید. بنابراین برید و فقط 2 زبان فارسی و انگلیسی رو انتخاب کنید و باقی رو حذف کنید تا کلا” با راه حلی که در بالا توضیح داده شده بتونید مشکلتان را رفع کنید.

  3. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    دلیل اینکه کلید میانبر از اینگلیسی به فارسی کار میکنه ولی برعکسش کار نمیکنه چی هست؟ و لطفا راه حلش را هم بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *