ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تمیز کردن کیبورد لپ تاپ در روزهای کرونایی

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

این روزها که بدلیل شیوع ویروس کرونا ، افراد بیش از گذشته سعی دارند نظافت را رعایت کنند ، تمیز و ضدعفونی کردن وسایلی که زمان زیادی با آنها سروکار داریم ، از اولویت بالایی برخوردار است. یکی از این ها ، لپ تاپ و گوشی هایمان است. از آنجایی که افراد ممکن است برای انجام اموری کاری و غیرکاری خود ، زمان زیادی را از رایانه شخصیشان استفاده کنند ، این دستگاه بیش از هر وسیله دیگری در معرض آلودگی می باشند. پس برای ضدعفونی کردن لپ تاپ خود اهمیت ویژه ای قائل باشید. در این بخش نیز قصد داریم نحوه ضدعفونی کردن یکی از کثیف ترین بخش های لپ تاپ یعنی تمیز کردن کیبورد لپ تاپ را آموزش دهیم.

آموزش اصولی تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

به آرامی سر و ته کنید

ذرات و باکتری ها می توانند به راحتی در منافذ باز کلیدهای کیبورد جا خوش کنند. برای خارج کردن این ذرات مزاحم از بین کلیدها کافیست تنها نمایشگر لپتاپ را در حالت باز قرار داده، سپس لپتاپ را بلند کرده و طور بچرخانید که کیبورد به سمت زمین قرار گرفته باشد. در این حالت از همان ابتدا، تعدادی از ذرات شروع به ریختن از روی کیبورد می‌کنند. برای خارج کردن ذرات مقاوم‌تر که ممکن است لابه‌لای کلیدها پناه گرفته باشند، لازم است به آرامی لپتاپ را تکان داده و یا ضربات آرامی به آن وارد کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش کاهش مصرف حافظه رم در فایرفاکس

از بین برد گرد و خاک

در راحت‌ترین روش می‌توانید با استفاده از یک برس نرم، به آرامی گرد و خاک و ذرات مزاحم را از روی کیبورد پاک کنید. اما باز هم باید یادآوری کنیم که وارد کردن فشار، ممکن است علاوه‌بر آسیب، غبار را بیشتر به زیر کلیدها انتقال دهد.

حتی می‌توان از جارو شارژی‌های کوچک هم برای این کار استفاده کرد. توجه داشته باشید که نیاز نیست تا قدرت جارو شارژی چندان بالا باشد، زیرا برای جمع کردن گرد و خاک نیروی زیادی نیاز نیست و از سویی ممکن است، قدرت مکندگی بالا در نهایت باعث شل شدن کلیدهای کیبورد شود.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

تمیز کردن چربی و اثرات انگشت

یک پارچه میکروفایبر تهیه کرده و به آرامی بر روی سطوح بکشید. برای جلوگیری از آسیب به کیبورد مطمئن شوید که رطوبت پارچه به داخل کیبورد انتقال پیدا نمی‌کند. برای این کار کافیست پارچه مرطوب خود را به آرامی تنها روی سطح کلیدها بکشید و از فشار دادن آنها پرهیز کنیم. جهت پاک کردن ذرات و آثار مقاوم‌تر نیاز است تا به پاک کننده‌هایی مانند الکل روی بیاورید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور A device attached to the system is not functioning

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *