بازی و سرگرمی, بررسی و ترفندهای کنسول بازی

آموزش تنظیم DNS در PS4 و PS5

تنظیم DNS در PS4 و PS5

استفاده از DNS اشتباه می‌تواند موجب افزایش پینگ پلی استیشن شود. بنابراین در این بخش می خواهیم شیوه درست تنظیم DNS در PS4 و PS5 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تنظیم DNS در PS4 و PS5

رفع مشکل DNS در PS4 و PS5 با انتخاب صحیح آن

DNS نشانگر آدرس IP است و به پلی استیشن، کامپیوتر و… کمک می‌کند تا سایت‌ها را شناسایی کنند. پیدا کردن نوع درست DNS پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ در افزایش سرعت اینترنت تاثیر زیادی دارد.

با دو شیوه می‌توانید Automated Test using Namebench و Manual Test می‌توانید خطای DNS در PS4 و PS5 را رفع کنید و سریع‌ترین را پیدا کنید. می‌توانید از هر دو روش با هم استفاده کنید. در ابتدا سه مورد از بهترین DNS در PS5 و PS4 را پیدا کنید. سپس هر کدام را جداگانه تست کنید.

ابتدا Namebench را روی کامپیوتر خود نصب کنید. برای تست سرورهای احتمالی DNS، هر کدام را کپی کنید و در Nameservers پیست کنید. می‌توانید آنان را با ویرگول از هم جدا کنید. بهتر است تیک دو باکس‌های بخش Nameservers را بزنید. حال در بخش Query Data Source گزینه Top 2000 websites (Alexa) را انتخاب کنید. در بخش Number of Queries عدد ۵۰ را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه PS4 با PS5 ؛ ویژگیهای جدید چیست؟

در نهایت Start benchmark را بزنید.

صبر کنید تا تست انجام شود. ممکن است این فرایند تا یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. سپس صفحه‌ای در مرورگر باز خواهد شد. حال به نتایج ستون Avg (ms) دقت کنید. در ستون IP می‌توانید DNS مناسب را با عناوین #۱ free، #۲ free و… مشاهده کنید. ۳ تا ۴ مورد اول را یادداشت کنید و هر کدام را امتحان کنید. در بخش بعدی آموزش DNS در PS5 و PS4 به نحوه تست DNS و تنظیم آن می‌پردازیم.

همچنین در جدول زیر میتوانید برخی از دی ان اس های محبوب و پرسرعت برای PS4 و PS5 را مشاهده کنید. (در اعداد زیر به جای / از . استفاده کنید)

نحوه تغییر DNS در PS5

برای تغییر DNS پلی استیشن ۵، ابتدا دستگاه را روشن کنید و وارد اکانت خود شوید. سپس در صفحه اصلی روی Settings بزنید. حال گزینه Settings را انتخاب کنید. از سمت چپ Settings را انتخاب کنید. در سمت راست Set Up Internet Connection را انتخاب کنید. در مرحله بعدی از زدن DNS برای پلی استیشن ۵، نام وای فای خود را انتخاب کنید و از کادر پایین‌تر گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید. حال از بخش DNS settings گزینه Manual را انتخاب کنید. در بخش Primary DNS و Secondary DNS، DNS موردنظر خود را وارد کنید. حال برای زدن DNS در PS5 روی OK بزنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی انواع ایکس باکس

چگونه DNS در PS4 بزنیم؟

  • برای تنظیمات DNS در PS4 ابتدا به Settings بروید.
  • سپس روی Network بزنید.
  • حال گزینه Set Up Internet Connection را انتخاب کنید.
  • سپس با توجه به اتصال اینترنت خود یکی از گزینه‌های Use Wi-Fi یا Use a LAN Cable را انتخاب کنید.
  • حال Custom را انتخاب کنید.
  • از بخش IP Address Settings گزینه Automatic را انتخاب کنید.
  • سپس از بخش DHCP Host Name گزینه Do Not Specify را انتخاب کنید.
  • در DNS Settings گزینه Manual را انتخاب کنید.
  • حال در Primary DNS و Secondary DNS بهترین DNS برای PS4 را انتخاب و وارد کنید. سپس Done و Next را بزنید.
  • در مرحله بعد از زدن DNS در PS4، در بخش MTU Settings گزینه Automatic را انتخاب کنید.
  • از بخش Proxy Server گزینه Do Not Use را انتخاب کنید.
  • حال Test Internet Connection را بزنید تا اتصال انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *