ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش خالی کردن خودکار سطل بازیافت در ویندوز 10

خالی کردن خودکار سطل بازیافت در ویندوز 10

هنگامی که فایلی را در کامپیوتر ویندوز حذف می‌کنید، این فایل راهی Recycle Bin یا سطل آشغال ویندوز می‌شود و نهایتآً با خالی کردن سطل آشغال، فایل به طور کامل حذف می‌گردد. اگر فراموش می‌کنید که سطل آشغال ویندوز را به طور مداوم خالی کنید در این بخش با ما همراه باشید تا نحوه خالی کردن خودکار سطل بازیافت در ویندوز 10 را یاد بگیرید.

خالی کردن خودکار سطل بازیافت در ویندوز 10

روش حذف مستقیم فایل‌ها و پوشه‌ها در ویندوز 10

اگر قصد حذف کردن یک یا چند فایل و پوشه را دارید و مطمئنید که در آینده به هیچ عنوان نیازی به آن‌ها نخواهید داشت، می‌توانید از روش حذف مستقیم استفاده کنید. البته برای حذف مستقیم هم دو روش کلی وجود دارد: اگر تنها برای موارد خاص می‌خواهید از شیوه حذف مستقیم استفاده کنید، می‌توانید قبل از فشردن دکمه Delete یا انتخاب آن از منوی راست کلیک، کلید شیفت (Shift) را نگه دارید. پس از فشردن این کلیدهای ترکیبی، ویندوز از شما می‌پرسد که آیا مطمئنید که می‌خواهید فایل یا پوشه را برای همیشه و بدون انتقال به سطل بازیافت حذف کنید؟ با کلیک کردن روی گزینه Yes موافقت خود را اعلام و فایل یا پوشه را حذف می‌کنید.

اما اگر قصد دارید همیشه از روش مستقیم استفاده کنید و فکر می‌کنید نیازی به سطل بازیافت ندارید، در این صورت می‌توانید با اعمال برخی تنظیمات روش مستقیم را به عنوان روش پیش فرض حذف فایل‌ها در ویندوز 10 انتخاب کنید. برای این منظور کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ گلکسی بوک فلکس آلفا سامسونگ معرفی شد

بر روی سطل بازیافت (Recycle Bin) در صفحه دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه Properties انتخاب کنید. در پنجره باز شده، درایوی را که می‌خواهید روش حذف مستقیم را برای آن اعمال کنید انتخاب کرده و سپس گزینه‌ای را که می‌گوید Don’t move files to the Recycle Bin. Remove files immediately when deleted علامت‌دار کنید. در نهایت می‌توانید با زدن دکمه Apply تغییرات را ذخیره کنید.

اگر برای درایوهای دیگر هم قصد اعمال روش حذف مستقیم را دارید، باید مراحل فوق را برای تک تک آن‌ها تکرار کنید. در نهایت می‌توانید دکمه OK را کلیک کرده و پنجره را ببندید. پس از اعمال این تغییرات، باید کاملاً مراقب فایل‌ها یا پوشه‌هایی که حذف می‌کنید، باشید. چرا که دیگر به هیچ عنوان قابل بازیافت نخواهند بود و حتی برنامه‌های بازیابی اطلاعات هم شانس بسیار کمی برای بازگرداندن فایل‌های حذف شده خواهند داشت.

طبق یک برنامه زمانی مشخص

در اینجا به موضوع اصلی مقاله، یعنی خالی کردن خودکار سطل بازیافت می‌رسیم. راحت‌ترین راه برای این کار، بهره گرفتن از قابلیت ویژه‌ای با نام Storage Sense است. برای فعال کردن این قابلیت باید مراحل زیر را طی کنید:

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین پلیرهای رایگان کامپیوتر در سال 2020

با فشردن کلیدهای ترکیبی Win+I صفحه تنطیمات ویندوز را باز کرده و سپس وارد بخش System شوید. در پنل سمت چپ گزینه Storage انتخاب کرده و در سمت راست کلید Storage Sense را فعال کنید (مطابق تصویر زیر). در ادامه، برای تعیین برنامه زمانی دلخواه خود می‌توانید بر روی گزینه Configure Storage Sense or run it now در زیر کلید مذکور کلیک کنید.

در مرحله بعد و در صفحه جدیدی که باز می‌شود، از منوی کرکره‌ای تحت عنوان Delete files in my recycle bin if they have been there for over می‌توانید بازه زمانی دلخواه برای خالی کردن خودکار سطل بازیافت را تعیین کنید. در این قسمت، بازه 30 روزه به صورت پیش فرض انتخاب شده اما شما می‌توانید بازه حداقل 1 روزه و حداکثر 60 روزه را برای خالی کردن خودکار سطل بازیافت انتخاب کنید (با انتخاب گزینه Never، حتی با وجود فعال بودن Storage Sense، فایل‌های داخل سطل بازیافت هیچگاه به صورت خودکار حذف نخواهند شد).

کار تمام شد و می‌توانید پنجره تنظیمات را بسته و از ویندوز استفاده کنید. از این پس، سطل بازیافت در دوره زمانی مشخص شده به صورت خودکار خالی خواهد شد و نیازی به خالی کردن دستی آن نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *