ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش دسترسی به CMD در ویندوز

دسترسی به CMD در ویندوز

کامند پرامپت پنجره‌ای کاربردی در ویندوز است، با اینکه شاید خیلی‌ها باور داشته باشند که کاربردش نسبت به گذشته‌ها کمتر شده است. اما باز هم کاربردهای خاص خودش را دارد. در این بخش می خواهیم روش های دسترسی به CMD در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های دسترسی به CMD در ویندوز

استفاده از Windows+X

برای باز کردن CMD در ویندوز ۱۰ و ۸ دکمه‌های Windows+X را فشار دهید تا منوی Power Users باز شود. سپس روی Command Prompt یا Command Prompt (Admin) کلیک کنید. در برخی موارد و با توجه به تنظیماتی که برای ویندوز خود انتخاب کرده‌اید، ممکن است PowerShell را به جای این مورد مشاهده کنید. با PowerShell هم می‌توانید همان کارها را انجام دهید.

از طریق منوی استارت

برای باز شدن پنجره CMD، روی منوی استارت در کامپیوتر کلیک کنید. سپس پوشه میانبر Windows System را پیدا کنید. روی آن کلیک کنید. میانبر Command Prompt را مشاهده می‌توانید بکنید. روی آن کلیک کنید تا پنجره CMD باز شود. همچنین می‌توانید روی آن راست کلیک کنید. روی More بزنید و Run as administrator را انتخاب کنید. به جای این کار نیز می‌توانید در زمان کلیک روی CMD دکمه‌های CTRL و Shift را نگه دارید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین افزونه های اسکرین شات در گوگل کروم

جستجو در ویندوز 10

برای دسترسی به CMD در ویندوز ۱۰ می‌توانید روی ذره‌بین تسکبار کلیک کنید. سپس Command Prompt یا CMD را در کادر تایپ کنید. روی بهترین نتیجه کلیک کنید. همچنین می‌توانید روی آن راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب کنید یا از سمت راست، روی این گزینه کلیک کنید.

اجرا CMD به عنوان Administrator در ویندوز با استفاده از cmd.exe

برای اجرا CMD به عنوان Administrator در ویندوز با استفاده از cmd.exe، ابتدا File Explorer را باز کنید. سپس به بخشی بروید که ویندوز را در آن نصب کرده‌اید. پوشه Windows را باز کنید. سپس System32 را باز کنید. cmd.exe را پیدا کنید. روی آن دو بار کلیک کنید تا باز شود. می‌توانید روی آن راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی کیبورد (صفحه کلید) و چگونگی اتصال آن به کامپیوتر

اجرای دستور CMD در ویندوز ۱۰ در Microsoft Edge یا Internet Explorer

برای اجرای دستور CMD در ویندوز ۱۰ در Microsoft Edge یا Internet Explorer، باید از مرورگری قدیمی استفاده کنید. Internet Explorer یا Microsoft Edge قدیمی را باز کنید. سپس آدرس زیر را در بخش نوار آدرس وارد کنید:

file://C:/Windows/System32/cmd.exe

Enter را بزنید. سپس روی Run کلیک کنید.

با Cortana

اگر Cortana دارید، می‌توانید از آن برای باز کردن CMD در ویندوز ۱۰ استفاده کنید. اگر این برنامه فعال است، جمله Hey Cortana را بگویید. همچنین می‌توانید روی آیکون آن که تکسبار قرار دارد، کلیک کنید. سپس جمله Open Command Prompt را بگویید. Cortana پس از چند ثانیه Command Prompt را باز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *