ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور کد ۴۳ در ویندوز

رفع ارور کد ۴۳ در ویندوز

خطای 43 ویندوز یکی از خطا های مربوط به device manager است که زمانی که device manager یک سخت افزار را به علتی نامعلوم متوقف میکند، مشاهده می شود. اگر می خواهید روش های رفع ارور کد ۴۳ در ویندوز را یاد بگیرید ، این مطلب را از دست ندهید.

روش های رفع ارور کد ۴۳ در ویندوز

ریستارت

همیشه این احتمال وجود دارد که خطای کد ۴۳ ویندوز که روی دستگاه مشاهده می کنید، به دلیل بروز مشکل موقتی سخت افزار بوده است. در این صورت با ریستارت کردن ویندوز، احتمال برطرف شدن مشکل وجود دارد.

اتصال به دستگاه دیگر

اگر این ارور در هنگام متصل کردن دستگاه خاصی رخ می دهد، دستگاه را به کامپیوتر دیگر متصل کرده و سپس آن را به درستی خارج کنید. مجدد آن را به کامپیوتر خود متصل کنید تا ببینید مشکل رفع شده است یا نه.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریست فکتوری Magic Mouse یا Magic Keyboard

نصب مجدد درایور

برای بررسی این موضوع، ابتدا باید درایور دستگاه را به طور کامل حذف کنید. سپس آخرین نسخه درایور را دانلود و نصب کنید. قابل ذکر است که اگر دستگاه متصل به وسیله USB این خطا را به وجود می آورد، همه دستگاه های موجود در دسته Universal Serial Bus controllers hardware در Device Manager را حذف و نصب کنید. برای این کار دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا با راست کلیک کردن روی This PC وارد Device Manager شوید. درایور دستگاه مورد نظر را در لیست پیدا کرده و روی Uninstall device کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده گزینه Remove driver software for this device را فعال کرده و سپس Uninstall را بزنید.
  3. پس از اتمام کار، ویندوز را ریستارت کرده و درایور را آپدیت کنید.
این مطلب را هم ببینید
نحوه استفاده از File History در ویندوز 10

آپدیت کردن درایور ها

اقدام به آپدیت درایور های کامپیوتر کنید. این کار نیز می تواند علت بروز خطا کد ۴۳ ویندوز را رفع کند.

بررسی دمای گرافیک

اگر این خطا در استفاده از کارت گرافیک شما رخ می دهد (ارور کد ۴۳ کارت گرافیک در ویندوز ۱۰)، بهتر است دمای آن را چک کنید. در صورت افزایش دما ممکن است با این خطا موج شوید. برای بررسی دما می توانید از برنامه هایی مانند AIDA64 Extreme استفاده کنید. در صورت دمای زیاد، بهتر است فن های دستگاه را سرویس کرده و یا از خنک کننده های بیشتری استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *