ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور 403 در اینترنت دانلود منیجر

رفع ارور 403 در اینترنت دانلود منیجر

اینترنت دانلود منیجر یکی از محبوب ترین نرم افزارهای مدیریت دانلود است که کاربران زیادی در دنیا از آن استفاده می کند. اما خطاهایی نیز در این برنامه وجود دارد گه گاها افراد با آنها مواجه می شوند. در این بخش می خواهیم روش های رفع ارور 403 در اینترنت دانلود منیجر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور 403 در اینترنت دانلود منیجر

نصب مجدد کتابخانه‌های Runtime

گاهی اوقات ارور ۴۰۳ دانلود منیجر را به دلیل آپدیت نامناسب برخی برنامه‌ها مانند پکیج ++ MS Visual C دریافت می‌کنید. چون ممکن است به طور کامل نصب نشده باشد. کاری که باید انجام دهید آن است که پکیج فعلی را حذف کنید و نسخه جدید را مجدد نصب نمایید. جدید‌ترین نسخه موجود را می‌توانید از سایت مایکروسافت دریافت کنید. پس از پایان نصب نسخه جدید، رایانه خود را یکبار مجددا راه‌اندازی کنید.

استفاده از نرم‌افزارهای تغییر دهنده آی‌پی

یک راه دیگر که برای برطرف کردن ارور ۴۰۳ اینترنت دانلود منیجر می‌توانید از آن استفاده کنید، این است که از نرم‌افزارهای تغییر دهنده آی‌پی در هنگام دانلود استفاده نمایید. این روش نیز در بسیاری از موارد برای کاربران موثر است و مشکل منع دسترسی به سرور مدنظر برای دانلود فایل را برطرف می‌کند.

به‌روز رسانی یا نصب مجدد برنامه‌های متناقض

یکی از راه‌هایی که در زمان ارور دادن اینترنت دانلود منیجر باید انجام داد، به‌روز رسانی یا نصب مجدد برنامه‌های متناقض (برنامه هایی که در اجرا IDM تداخل ایجاد میکنند) است. برای این منظور می‌توان از Control Panel رایانه استفاده کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل فایل FLAC به MP3

در ویندوز ۷ می‌توانید به منوی Start رایانه رفته و وارد بخش Control Panel شوید. سپس وارد قسمت Programs and Features شوید. سپس برنامه مورد نظر را بیابید و با کلیک راست کردن روی آن، از منوی باز شده گزینه حذف نصب یا به‌روز رسانی را انتخاب کنید. در صورتی که بروزرسانی را انتخاب کردید، باید تا پایان فرآیند منتظر بمانید.

در ویندوز ۸ نیز پس از مراجعه به منوی Start باید وارد بخش More Settings شوید. در ادامه به قسمت Control Panel مراجعه کنید. ادامه کار مشابه ویندوز ۷ است.

در ویندوز ۱۰ هم می‌توانید در منوی Start عبارت Control Panel را جستجو کنید. سپس وارد آن شوید و بقیه مراحل را مشابه آنچه در خصوص ویندوز ۷ گفته شد، ادامه دهید.

راه‌اندازی دیسک Cleanup

یکی از دلایل ارور ۴۰۳ دانلود منیجر، وجود فضای حافظه خالی بسیار کم در رایانه شما است. یک راه حل این است که از یک هارد دیسک خارجی برای ذخیره بخشی از فایل‌های خود روی آن استفاده کنید و به این ترتیب میزان حافظه خالی رایانه خود را افزایش دهید. راه دیگر این است که حافظه پنهان رایانه را پاک کنید و سپس رایانه را مجددا راه‌اندازی کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل فایل RAR به Zip بصورت آنلاین

راه حل بعدی آن است که Disk Cleanup را راه‌اندازی کنید. برای این منظور پنجره Explorer را باز کنید و روی دایرکتوری اصلی خود که معمولا درایو C کلیک راست کنید. از منوی باز شده روی گزینه Properties  کلیک کنید و سپس گزینه Disk Cleanup را انتخاب نمایید.

رفع مشکل رجیستری ویندوز

برای رفع خطای رجیستری ویندوز، حذف حافظه پنهان رایانه و پرونده‌های قدیمی می‌توانید از برخی برنامه‌های رایگان استفاده کنید. ابتدا برنامه CCleaner  را دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کنید و از سمت چپ صفحه نمایش داده شده، روی گزینه Cleaner  بزنید.

حال باید از دو تب Windows و Applications برای انتخاب مرورگر و برنامه‌هایی که می‌خواهید آن‌ها را حذف کنید،‌ استفاده نمایید.

حالا گزینه Registry را از منو سمت چپ انتخاب کنید و تمام گزینه‌ها را بررسی نمایید. حال با کلیک روی Start کار برطرف کردن مشکلات را آغاز کنید.

حالا رایانه خود را مجدد را‌ه‌اندازی کنید و یک IDM جدید در رایانه خود نصب کنید.

بروزرسانی برنامه آنتی ویروس رایانه

یک عامل دیگر در بروز خطای ۴۰۳ در دانلود منیجر رایانه‌ها ویروسی شدن آن است. این مشکل باید خیلی سریع شناسایی و برطرف شود. برای این منظور برنامه آنتی ویروس خود را بروزرسانی کنید. سپس رایانه خود را به طور کامل اسکن کنید. به این ترتیب می‌توانید این مشکل را برطرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *