ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور D3DCompiler_43.dll در ویندوز

رفع ارور D3DCompiler_43.dll در ویندوز

یکی از ضروری ترین فایلهای کتابخانه ای برای اجرای بازی ها و برنامه های گرافیکی در ویندوز ، d3dcompiler_43.dl  می باشد. خطای d3dcompiler_43.dll is missing from your computer زمانی رخ می دهد که سیستم عامل نتواند فایل DLL مورد نیاز برنامه را پیدا کند؛ یا فایل DLL خراب شده باشد. اگر می خواهید روش های رفع ارور D3DCompiler_43.dll در ویندوز را یاد بگیرید ، با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع ارور D3DCompiler_43.dll در ویندوز

اجرای SFC

SFC یا System File Checker یک ابزار داخلی ویندوز برای تعمیر فایل های خراب شده و یا از دست رفته است. با استفاده از این ابزار می توان خطاهای مختلف DLL را برطرف کرد. کاربران ویندوز ۱۰ و ۸ با فشار دادن کلیدهای ویندوز و X می توانند Command Prompt را از منوی ظاهر شده انتخاب کنند. شما باید به عنوان Admin این ابزار را اجرا کنید. حالا کافیست دستور DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth را وارد و اینتر کنید. دستور sfc /scannow را وارد کنید و برای شروع اسکن؛ کلید Return را فشار دهید. وقتی که کار اسکن تمام می شود؛ ابزار Command Prompt به شما اعلام می کند که فایل های آسیب دیده شما اصلاح شده است یا نه. در صورت امکان سیستم خود را ریستارت کنید

این مطلب را هم ببینید
بهترین SSD های موجود در بازار ایران رابشناسید

آپدیت مایکروسافت دایرکت ایکس

از آنجا که d3dcompiler_43.dll بخشی از Microsoft DirectX است، آپدیت دایرکت ایکس می تواند به حل مشکل The file d3dcompiler_43.dll is missing کمک خواهد کرد. DirectX User End Runtime Web Installer می تواند نسخه های منسوخ دایرکت ایکس را آپدیت کند و در صورت لزوم فایل های آسیب دیده را بازیابی کنید.

با فشار دادن دکمه Download در این لینک سایت مایکروسافت؛ دایرکت ایکس را دانلود کنید. دکمه DirectX End-User Run Web Installer را کلیک کنید تا فایل نصب روی ویندوز ذخیره شود. روی فایل نصب دابل کلیک کنید؛ تا پنجره نصب زیر به شما نمایش داده شود. دکمه رادیویی I accept the agreement را کلیک کنید و Next را کلیک کنید. اگر نیازی به ابزار تولبار ندارید گزینه Install the Bing Bar را از حالت انتخاب خارج کنید. برای آپدیت DirectX دکمه Next را کلیک کنید.

نصب مجدد برنامه

اگر یک برنامه یا بازی خاصی پیغام خطای d3dcompiler_43.dll is lost را نمایش می دهد؛ نصب مجدد این برنامه ممکن است این مشکل را حل کنید. با این کار فایل های برنامه که شامل فایل های DLL و لاگ های رجیستری می شود جایگزین می شوند. هنگام نصب مجدد بازی ها؛ فایل های ذخیره شده بازی هم از دست خواهند رفت؛ بنابراین بهتر است از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و به روش زیر دوباره نرم افزار را نصب کنید. کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید تا پنجره Run باز شود. دستور appwiz.cpl را وارد کنید و اینتر کنید. با این کار وارد صفحه زیر خواهید شد. برنامه را برای حذف انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین مرورگرهای آفلاین را بشناسید

برخی از برنامه ها ممکن است گزینه Repair هم داشته باشند؛ پس بهتر است اول روی Repair کلیک کنید تا مشکل برنامه حل شود. در غیر این صورت برنامه را پاک کنید و سیستم خود را ریستارت کنید. برنامه را دوباره نصب کنید. مطمئن شوید که آخرین نسخه برنامه را نصب کرده اید. شما حتی می توانید با استفاده از برنامه هایی مانند IOBit Uninstaller به حذف نرم افزارهای مورد نظر خود بپردازید و هر گونه فایل باقی مانده روی سیستم را از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *