بازی و سرگرمی, ترفند های بازی

آموزش رفع ارور Steam Must Be Running To Play This Game بازی

رفع ارور Steam Must Be Running To Play This Game بازی

یکی از خطاهایی که ممکن است هنگام باز کردن یک یا چند بازی با آن روبرو شوید ، Steam Must Be Running To Play This Game می باشد. این پیغام خطا در تمام نسخه های ویندوز از ویندوز ایکس پی؛ ویستا؛ ۷ تا ویندوز ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ اتفاق می افتد. در این بخش قصد داریم روش های رفع ارور Steam Must Be Running To Play This Game بازی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور Steam Must Be Running To Play This Game بازی

نصب کلاینت Steam

قبل از اینکه هر روش دیگری را امتحان کنید؛ مهم است که اطمینان حاصل کنید که کلاینت Steam را روی سیستم خود نصب کرده اید. امروزه اکثر بازی های کامپیوتری به این کلاینت نیاز دارند. اگر کلاینت Steam را نصب کرده اید به روش بعدی بروید؛ اما اگر این کلاینت را نصب ندارید برای دانلود Steam به این لینک بروید و روی Install Steam Now کلیک کنید. بعد از نصب فایل اجرایی آن را باز کنید و دستور العمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید تا کلاینت Steam روی سیستم شما نصب شود. بعد از اتمام مراحل نصب؛ سیستم خود را ریستارت کنید و بررسی کنید که آیا ارور steam must be running برطرف شده یا نه.

این مطلب را هم ببینید
همه‌ چیز در مورد بازی God of War Ragnarok

بروزرسانی Steam

اگر کلاینت Steam روی سیستم شما نصب باشد باز هم ممکن است با این پیغام خطا مواجه شوید چون که بازی که می خواهید اجرا کنید به نسخه جدیدتری از Steam نیاز دارد. برای انجام این کار Steam را باز کنید و مطمئن شوید که لاگین شده اید. حالا به مسیر Steam > Check for Steam Clients updates بروید.

حذف فایل های خارجی

اگر از طریق Steam یک بازی را دانلود کنید و بعد محتوای پوشه پیش فرض نصب را تغییر دهید؛ احتمالا با این خطا مواجه خواهید شد چون کلاینت Steam مانع از استفاده از فایل های خارجی می شود. معمولا با حذف فایل های خارجی می تواند به حل مشکل ارور بازی بپردازید. با رفتن به پوشه بازی و حذف دستی فایل ها با نصب مجدد یک بازی تمیز می توانید از این پیغام خطا رهایی یابید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های رایگان پلی استیشن پلاس 2020

تایید سلامت فایل های بازی

اگر Steam متوجه شود که در پوشه بازی برخی از فایل ها حذف شده این این پیغام خطا را ایجاد می کند. برای رفع این مشکل باید صحت و سقم فایل های بازی را تایید کنید. کلاینت Steam را باز کنید و به سربرگ Library بروید. از لیست بازی های خود؛ روی بازی که باعث به وجود آمدن این مشکل شده است کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید.

در داخل صفحه Properties به سربرگ Local Files بروید و روی Verify Integrity of Game Files کلیک کنید. صبر کنید تا فرآیند کامل شود و بعد کلاینت Steam را دوباره راه اندازی کنید. بازی را باز کنید و ببینید که آیا پیغام خطا هنوز نمایش داده می شود یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *