ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور The Directory Name Is Invalid در ویندوز

رفع ارور The Directory Name Is Invalid در ویندوز

با وجود اینکه ویندوز یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین سیستم عامل های موجود در جهان است اما خطاهایی نیز دارد که کاربران را دچار مشکل می کند. یکی از آنها خطای The Directory Name Is Invalid می باشد. هنگام مواجه شدن با این خطا ممکن است نتوانید به برخی از فایل های خود دسترسی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم روش های رفع ارور The Directory Name Is Invalid در ویندوز را به شما عزیزان اموزش دهیم.

روش های رفع ارور The Directory Name Is Invalid در ویندوز

حذف درایور

یکی از دلایل شایع بروز مشکل، معیوب شدن درایور است. به طور مثال اگر برای باز کردن سی دی و دی وی دی دچار مشکل شده اید، ابتدا به Device Manager بروید. برای این کار دکمه های Win+X را فشار داده و در منوی باز شده، Device Manager را باز کنید. درایو DVD خود را در لیست پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید. حال روی Uninstall device کلیک کنید. در پیامی که نمایش داده می شود، روی Uninstall کلیک کنید. پس از حذف شدن درایور، روی آیکن Scan for hardware changes در بالای پنجره کلیک کنید. اکنون ویندوز مجدد درایور مورد نظر را شناسایی می کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین سرویس های جایگزین جیمیل

بررسی آنتی ویروس

در برخی از موارد نیز آنتی ویروس و برنامه های امنیتی نصب شده در ویندوز، می توانند تداخلاتی در ویندوز ایجاد کنند. برای بررسی این موضوع کافیست تا به صورت موقت اقدام به غیر فعال کردن آنتی ویروس خود کنید. در صورتی که مشکل رفع شد، ممکن است نیاز باشد که آنتی ویروس خود را تغییر داده یا تنظیمات آن را بررسی کنید.

غیر فعال کردن درایور

با روش های ذکر شده وارد Device Manager ویندوز شوید. درایور سی دی خود را در لیست پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید. گزینه Disable device را انتخاب کنید. در پیام نشان داده شده، روی Yes کلیک کنید. مدتی صبر کنید. مجدد روی درایور مورد نظر راست کلیک کرده و این بار Enable device را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
گوگل کروم بوک‌ های ۲۰۲۰ را تا ۸ سال پشتیبانی می‌کند

استفاده از پورت های دیگر

در صورتی که از کامپیوتر دسکتاپ استفاده می کنید و با درایو دی وی دی دچار مشکل شده اید، نیاز است تا درب کیس را باز کنید. سپس درایو را به پورت دیگری متصل کرده و مشکل را تست کنید.

تعمیر Windows Essentials

دکمه های Win+I را فشار دهید. در تنظیمات به بخش Apps بروید. در لیست برنامه ها Windows Essentials را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. در منوی باز شده روی Repair کلیک کنید.

تغییر دایرکتوری

در برخی از مواقع ممکن است نامعتبر بودن نام فایل باعث بروز این مشکل شود. در این موارد باید فایل را ابتدا به یک دایرکتوری اصلی مانند C: منتقل کنید. سپس آن را باز یا اجرا کنید.

آپدیت کردن ویندوز

در مرحله بعدی، باید اقدام به آپدیت ویندوز خود کنید. زیرا ممکن است برخی از مشکلات در خود ویندوز رخ داده باشند. در این موارد با آپدیت کردن ویندوز، مشکل های پیش آمده رفع خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *