ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور Windows Script Host در ویندوز

رفع ارور Windows Script Host در ویندوز

بسیاری اوقات پیش می آید که نرم افزارهایی که برای ویندوز نوشته شده اند، ارور (خطای) Windows Script Host می دهند. این خطا ممکن است نگران کننده به نظر برسد و کاربران از آن واهمه داشته باشند. اما معمولا فقط نشان دهنده یک مشکل در VBScript می باشد که با استفاده از راه هایی می توان آن را رفع کرد. در این بخش قصد داریم روش های رفع ارور Windows Script Host در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع ارور Windows Script Host در ویندوز

بررسی فایل های سیستمی

منوی استارت را باز کرده و در سرچ ویندوز، cmd را جستجو کنید. سپس روی Command Prompt در نتایج راست کلیک کرده و Run as Administrator را بزنید. همینطور می توانید دکمه های Win+X را بزنید و Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین ابزارهای ساخت آیکون

رفع ارور Windows Script Host در ویندوز

سپس دستور sfc /scannow را در پنجره باز شده وارد کرده و اینتر را بزنید.

رفع ارور Windows Script Host در ویندوز

با این کار فایل های سیستمی بررسی می شوند و در صورت نیاز به صورت خودکار ترمیم می شوند.

ویرایش کردن رجیستری

دکمه های Win+R را بزنید. در پنجره باز شده regedit را تایپ و اینتر کنید. حال در پنجره ویرایشگر رجیستری باز شده ، به دایرکتوری HKEY_CLASSES_ROOT بروید. روی پوشه .vbs کلیک کنید. در سمت راست پنجره ، روی (Default) دابل کلیک کنید. حال مقدار value را روی VBSfile تنظیم کنید. پنجره را بسته و اکنون دیگر نباید ارور را مشاهده کنید.

اجرای فرایند Clean Boot

جهت رفع خطای اسکریپت دکمه های Win+R را بزنید. دستور msconfig را وارد کرده و اینتر کنید. در تب General گزینه Selective Startup را انتخاب کنید. همینطور مطمئن شوید که Load Startup غیر فعال شده باشد. به تب Services بروید. گزینه Hide All Microsoft Services را فعال کنید. روی Disable All کلیک کنید. حال کامپیوتر را ریستارت کرده و مشکل را چک کنید.

این مطلب را هم ببینید
نرم افزار مدیریت حافظه Samsung Magician را بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *