ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل باز نشدن تنظیمات ویندوز 10

رفع مشکل باز نشدن تنظیمات ویندوز 10

با آمدن ویندوز 10 ، کنترل پنل به حاشیه رفت و در عوض تنظیمات Settings اضافه شد و به عنوان یکی از عناصر مهم در آپدیت ها شناخته شده است. اما یکی از مشکللاتی که کاربران هنگام استفاده از این بخش با آن مواجه هستند ، بالا نیامدن تنظیمات سیستم عامل است. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل باز نشدن تنظیمات ویندوز 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

رفع مشکل باز نشدن تنظیمات ویندوز 10

روش اول

  1. ابتدا بر روی منو Strart  کلیک کرده و سپس بر روی آیکون چرخ دنده ⚙️ یا همان تنظیمات راست کلیک کنید ( Right-Click) سپس بر روی گزینه App settings کلیک نمایید.
  2. پس از کلیک بر روی App settings پنجره ای باز خواهد شد که در آن میتوانید از بخش Reset تنظیمات مجدد و پیش فرض را اعمال کنید ممکن است با این چند روش ساده این مشکل حل شود.
این مطلب را هم ببینید
علت سیاه شدن صفحه گوگل کروم چیست و چگونه باید آن را حل کرد؟

روش دوم

بسیاری از کاربران علاقه دارند تا به جای اینکه وارد منو های مختلف شوند. با استفاده از کلید های ترکیبی و راه حل سریع به دنبال حل مشکلات باشند. بهترین راهکار سریع برای ورود یکباره صفحه App settings استفاده از کلید ترکیبی  Win + I می باشد. شما حتی می توانید از نوار وظیفه ویندوز در صفحه اصلی دسکتاپ کامپیوتر بر روی نماد حباب شکل یا speech bubble کلیک کرده و سپس بر روی بخش Action Center  وارد شوید تا وارد تنظیمات ویندوز شوید.

روش سوم

یکی دیگر از راه حل مشکل بالا نیامدن تنظیمات ویندوز به گونه ای است که شما با استفاده از امکانات جادویی در محیط کد دستور نویسی PowerShell می توانید این برنامه را از بخش جستجوی ویندوز پیدا کرده و قبل از باز کردن آن را در حال Run as administrator باز کنید. پس از باز کردن می بایست دستور زیر را وارد نمایید.

این مطلب را هم ببینید
افزایش مصرف اینترنت بخاطر قرنطینه خانگی

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

با این کار همه برنامه های Windows مجددا ثبت و نصب مجدد خواهد شد ، این امر به احتمال زیاد مشکل تنظیمات ویندوز ۱۰ را حل خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *