ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل بوت نشدن هارد SSD در ویندوز

رفع مشکل بوت نشدن هارد SSD در ویندوز

اگر با مشکل شناخته نشدن هارد SSD مواجه شده‌اید، نگران نباشید. در این بخش می خواهیم روش های رفع مشکل بوت نشدن هارد SSD در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل بوت نشدن هارد SSD در ویندوز

ریست کردن بایوس

SSD باید تنها حافظه‌ای باشد که به Motherboard متصل است. همچنین، اس اس دی باید به پورت SATA 0 در مادر بورد متصل باشد. در غیر این صورت باید آن را ریست کنید. برای حل مشکل عدم شناسایی هارد SSD کامپیوتر خود را ری استارت کنید و در حین روشن شدن دکمه Shift را نگه دارید. صفحه ذ Advanced troubleshooting options باز خواهد شد. به Troubleshoot > Advanced Options بروید و UEFI Firmware Settings را انتخاب کنید.

حال اجازه دهید سیستم ری استارت شود. در این حین، در Startup منوی Setup را خواهید دید. در این بخش به دنبال دکمه Reset یا موارد مشابه آن بگردید. حال در بخش Configuration، Settings، Options یا موارد مشابه، دکمه فعال شدن Default BIOS را بزنید. سپس روی Yes بزنید. سپس از Advanced Settings خارج شوید و سیستم خود را روشن کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر نام حساب کاربری فیسبوک

فعال کردن Legacy در بایوس

برای مشکل بوت نشدن هارد SSD با فعال کردن Legacy در بایوس، ابتدا کامپیوتر خود را خاموش کنید. سپس در حین روشن شدن، دکمه مخصوص بایوس را با توجه به مدل کامپیوتر خود پشت سر هم بزنیم. سپس وارد سربرگ Boot شوید. گزینه UEFI/BIOS Boot Mode را با زدن Enter انتخاب کنید. نشانگر را روی Legacy boot mode ببرید و Enter را بزنید. حال از BIOS خارج شوید و سیستم خود را روشن کنید.

Disk Management

برای حل مشکل عدم شناسایی هارد SSD روی منوی استارت بزنید. سپس Disk Management را جستجو کنید. روی آن راست کلیک کنید و Run as administrator را بزنید. SSD موردنظر را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید. Initialize Disk را انتخاب کنید. در پنجره Initialize Disk روی SSD موردنظر کلیک کنید و تقسیم‌بندی را انجام دهید. Ok را بزنید. پس از انجام این فرایند به پنجره Disk Management برگردید. روی SSD Volume راست کلیک کنید و New Simple Volume را انتخاب کنید. حال مراحل خواسته شده را انجام دهید. پس از آن سیستم خود را ری استارت کنید. حال می‌توانید در File Explorer آن را مشاهده کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تمیز کردن کیبورد لپ تاپ در روزهای کرونایی

شیوه دیگر این است که Win+R را بگیرید و در کارد diskmgmt.msc را وارد کنید. سپس Enter را بزنید. در فهرست اس اس دی درایو خود را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. سپس روی آن راست کلیک کنید و Initialize Disk را انتخاب کنید. بین Bootable (MBR) یا Storage Device (GPT) انتخاب کنید و OK را بزنید. روی اندازه HDD اس اس دی خود راست کلیک کنید و New Simple Volume را انتخاب کنید. فضای موردنیاز را انتخاب کنید. در پنجره Format Partition گزینه NTFS را انتخاب کنید. سپس مراحل خواسته شده را انجام دهید.

1 دیدگاه در “آموزش رفع مشکل بوت نشدن هارد SSD در ویندوز

  1. علی گفت:

    8.1 برای ادامه مراحل ریستارت شد بعدش رو صفحه press any key CD DVD گیر کرد یک ساعت وایسادم هیچ اتفاقی نیافتاد داخل بوتم اولی رو DVD دومی رو هارد اتصالات هارد چک کردم بدون هیچ اروری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *