ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک

رفع مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک

اگر اتصال آیفون به کامپیوتر تان با مشکلاتی مواجه شده باید بدانید که تنها نیستید و بسیاری از کاربران با این مساله آزاردهنده دست و پنجه نرم می‌کنند. اما نگران نباشید ؛ در این بخش می خواهیم نحوه رفع مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک را به شما همراهان گرامی آموزش دهیم.

رفع مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک

ریست کردن دستگاه ها

این یک راه حل آسان و موثر است. به سادگی رایانه و آیفون را راه اندازی مجدد (ریست) کنید و سپس دوباره وصل کنید. اگر این روش موفقیت آمیز نیست و کار نمی کند، راه حل بعدی را امتحان کنید.

آپدیت کردن

نرم افزار های قدیمی آیتونز می تواند باعث ایجاد مشکلات اتصال شود. این امر به ویژه هنگامی که سعی می کنید مدل جدیدتر آیفون را به Mac یا کامپیوتر قدیمی متصل کنید، بیشتر به چشم می آید. به‌روزرسانی iOS و iTunes می تواند این مشکل را مرتفع کند. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

بر روی “iTunes” در نوار منوی Apple کلیک کرده و سپس روی “Check for Updates” کلیک کنید. اگر یک گزینه آپدیت وجود دارد، باید مطمئن شوید که آیفون قبل از نصب به‌روزرسانی قطع و از سیستم جدا  شده است. اگر iOS 9 را اجرا می کنید لطفاً توجه داشته باشید که این دستگاه فقط با iTunes v12.3 همگام سازی می شود که آن را فقط می توان در مکینتاش با OSX 10.8 یا جدیدتر نصب کرد.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای آموزش آیلتس و تافل را بشناسید

Apple ID

در صورتی که با استفاده از Apple ID به سیستم iTunes وارد نشده اید، ممکن است در همگام سازی محتوایی که خریداری کرده اید (مانند موسیقی) دچار مشکل شوید.

این مشکل به راحتی حل می شود، برای این کار کافی است به بخش “Store”  رفته و سپس گزینه “Sign in” را انتخاب کنید تا به حساب iTunes خود وارد شوید. اگر قبلاً وارد سیستم شده اید، لطفاً اطمینان حاصل کنید به درستی وارد سیستم خود شده اید.

اگر کامپیوتر مجاز به استفاده از حساب کاربری شما نیست، از نوار منو بر روی “Store” کلیک کرده و سپس بر روی “Authorize this computer” کلیک کنید. در صورت درخواست با Apple ID خود وارد سیستم شوید و بعد از آن  مشکل برطرف می شود.

این مطلب را هم ببینید
می لپ تاپ پرو شیائومی در مد‌ل‌های ۱۴ و ۱۵ اینچ رونمایی شد

ریست کردن تنظیمات

اگر در حال تلاش برای اتصال به کامپیوتری هستید که قبلاً از آن استفاده نکرده اید و هنگامی که پنجره درخواست را مشاهده کردید، به طور تصادفی روی گزینه “Don’t trust” کلیک کردید، iTunes ممکن است در تشخیص دستگاه ناکام بماند. در این حالت، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آیفون را از کامپیوتر جدا کنید و دوباره وصل کنید تا ببینید آیا درخواست اتصال دوباره ظاهر می شود یا خیر. اگر اینگونه نبود، می توانید مجوزها را به صورت دستی مانند بخش زیر تنظیم مجدد کنید.

  1. Setting را در iPhone خود باز کنید و روی گزینه General ضربه بزنید.
  2. روی گزینه “Reset” ضربه بزنید و سپس گزینه “Reset Location & Privacy” را انتخاب کنید.
  3. رمز عبور خود را وارد کنید و سپس روی “Reset Settings” ضربه بزنید و هنگام اتصال آیفون دوباره اعلان مربوطه را مشاهده می کنید و مشکل حل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *