ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل نصب نشدن فتوشاپ در ویندوز

رفع مشکل نصب نشدن فتوشاپ در ویندوز

فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است و توسط Adobe Systems توسعه یافته که برای ساخت و ویرایش عکس ها بکار می رود. گاهی کاربران هنگام نصب این نرم افزار در کامپیوتر با مشکل مواجه می شوند. در این بخش می خواهیم به آموزش رفع مشکل نصب نشدن فتوشاپ در ویندوز بپردازیم.

روش های رفع مشکل نصب نشدن فتوشاپ در ویندوز

حذف نسخه قبلی

اگر قبلا نسخه دیگری از این برنامه نصب کرده اید و اکنون قصد نصب نسخه جدید تر را دارید، باید ابتدا نسخه قدیمی را کاملا حذف کنید. برای این کار به کنترل پنل بروید و Uninstall a Program را بزنید. برنامه فتوشاپ قدیمی را از لیست پیدا کنید و بعد از انتخاب آن، دکمه حذف یا Uninstall را بزنید. پس از آن بهتر است به آدرس نصب برنامه (پیش فرض درایو C و دایرکتوری Program Files/Adobe) بروید و فایل های باقیمانده را هم حذف کنید. سطل زباله را هم تخلیه کرده و بعد از ریستارت اقدام به نصب کنید.

این مطلب را هم ببینید
ویژگی ترسیم نمودار در ماشین حساب ویندوز به‌زودی ارائه خواهد شد

چک کردن CD و CD-ROM

اگر هنوز هم از سی دی برای نصب برنامه استفاده می کنید، باید CD و CD-ROM خود را چک کنید. ممکن است یکی از آن ها دچار مشکل شده باشند. در این موارد برای حل مشکل عدم نصب فتوشاپ، از روش های دیگری برای نصب استفاده کنید و یا سی دی جدید تهیه کنید و از سلامت CD-ROM هم مطمئن شوید. بهتر است فایل را داخل دسکتاپ کپی کنید و سپس آن را نصب نمایید.

نصب در حالت administrator

نصب فتوشاپ نیاز به اعمال برخی تغییرات دارد. روی فایل نصب راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را بزنید. با این کار به فایل نصب کننده دسترسی های بیشتری را می دهید تا بتواند به خوبی نصب شود.

این مطلب را هم ببینید
کامپیوتر آل این وان HP EliteOne 800 G6 با ادعای قدرتمندترین محصول بازار رونمایی شد

ایجاد حساب کاربری جدید ویندوز

یک حساب کاربری جدید در ویندوز ایجاد کنید و سعی کنید که فتوشاپ را در آن نصب کنید. اگر موفق شدید، باید اقدام به تغییر آن حساب، به حساب اصلی خود کنید. گاهی ایحاد مشکل در حساب کاربری مانع نصب برنامه می شود.

غیرفعال کردن User Account Control

برای حل مشکل عدم نصب فتوشاپ در صورت نمایش پیام امنیتی User Account Control، آن را غیر فعال کنید و مجدد اقدام به نصب کنید. برای غیر فعال کردن این پیام امنیتی، هنگام باز شدن، روی تنظیمات این پیام کلیک کنید.

آپدیت کردن درایور ها

ممکن است برنامه نتواند سیستم شما را به درستی شناسایی کند. در این موارد باید از آپدیت بودن درایور های خود و همچنین سازگاری با ویندوز نصب شده، مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *