ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل نویز میکروفون در ویندوز

رفع مشکل نویز میکروفون

استفاده از میکروفون در کامپیوتر برای برقراری ارتباط امری رایج محسوب می شود اما گاهی نویزهایی ایجاد می شود که این امکان را از ما میگیرد. اگر می خواهید نحوه رفع مشکل نویز میکروفون در ویندوز را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع مشکل نویز میکروفون در ویندوز

انتخاب صحیح میکروفن و تنظیمات درست

شما در ابتدا باید میکروفن مورد نیاز خود را خریداری کنید. میکروفن های زیادی در بازار با قیمت ها و دقت های متفاوت موجود است. معمولا دقت میکروفن ها با یک موج سینوسی ۱ کیلوهرتز در فشار ۹۴ دسی بل (SPL) اندازه گیری می شود.

میکروفن های دینامیک به طور کلی از حساسیت بسیار کمی برخوردار هستند، در حالی که میکروفن های کندانسور معمولاً دارای حساسیت بالاتری هستند. سطح سیگنال میکروفون ممکن است به راحتی با انتخاب ورودی مناسب به سادگی تنظیم شود. برای جلوگیری از ایجاد نویز در میکروفون، سطح صحیح ورودی منبع صوتی خود را تنظیم کرده و از اتصالات صوتی مناسب استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین موس های گیمینگ موجود در بازار ایران

استفاده از نرم افزار های نویز گیر

در انجام این این روش باید دقت زیادی داشته باشید بلکه یک اشتباه می تواند تمام فایل صوتی شما را خراب کنید و همیشه از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل اطلاعات شما قابل بازیابی باشد. نرم افزار های نویز گیر زیادی برای مشکل نویز میکروفون لپ تاپ وجود دارد که می توان به معروف ترین آنها یعنی Izotope اشاره کرد که در این کار بسیار استفاده می شود.

فعال سازی سیستم کاهش نویز در تنظیمات میکروفون در ویندوز

از منوی استارت وارد Control Panel شوید. وقتی کنترل پنل باز شد به Hardware and Sound > Sound بروید. در این قسمت برای شما یک پنجره باز شده که مخصوص تنظیمات سیستم های صوتی متصل و موجود در کامپیوتر شماست. برای رفتن به قسمت میکروفن های بر روی Recording کلیک کنید و سپس میکروفن مورد نظر را انتخاب و گزینه Properties را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

برای رفع مشکل نویز میکروفن در ویندوز ۷ می توانید در منو Levels مقدار Microphone Boost را کاهش دهید. وقتی شما این مقدار را افزایش می دهید میکروفن صداها را با دقت بیشتر ضبط می کند و این باعث می شود که صدای اطراف و محیط بیشتر وارد خروجی کار شما شود.

برای واضح تر شدن صدا مقدار Microphone یا Microphone Volume را به ۱۰۰ ارتقا دهید تا صدای شما برای دیگران واضح و رسا باشد. پس از انجام تغییرات بر روی Apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

برای تنظیم امکانات اضافی میکروفون و حذف نویز میکروفون هدفون به قسمت Enhancements بروید. این گزینه بستگی به نوع سخت افزار شما دارد و ممکن است در بعضی از میکروفون ها در دسترس نباشد. در این قسمت اگر گزینه Noise Suppression یا Noise Cancellation وجود داشت آن را فعال کنید تا نویز های اضافی را حذف کند.

5 دیدگاه در “آموزش رفع مشکل نویز میکروفون در ویندوز

  1. میلاد گفت:

    سلام
    من میکروفنم نویز داره ولی وقتی انگشتمو روی یکی از پورت های usb کیس میزارم نویز برطرف میشه
    دلیلش چیه

    1. نرگس شیدا گفت:

      دوست عزیز در صورتیکه مشکل دستگاه شما با روش های نرم افزاری گفته شده برطرف نشد، احتمال داده می شود که با مشکل سخت افزاری مواجه باشید و دستگاه نیاز به بررسی توسط متخصص دارد.

  2. حسین گفت:

    واسه منم اینطوریه چیکار کردی بلاخره

    1. نرگس شیدا گفت:

      کاربر گرامی با کمک روش های آموزش داده شده در این مقاله میتوانید مشکل را برطرف کنید

  3. فهیمه گفت:

    سلام. چندی پیش میکروفنم مشکل داشت و نویز هم داشت یه دستور برنامه بود در قسمت ران تایپ کردم درست شد اما الان هر چی سرچ میزنم نمیاد. دوست دارم ببینم چی بوده؟! ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *