مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل پرینت ناقص در کامپیوتر

رفع مشکل پرینت ناقص در کامپیوتر

آیا برای شما هم اتفاق افتاده که، برگه ای را با پرینتر خود چاپ کنید و متوجه شوید که چاپگر به صورت کامل صفحه را پرینت نمی گیرد. دلایل مختلفی موجب بروز این مشکل می شوند. اگر می خواهید نحوه رفع مشکل پرینت ناقص در کامپیوتر را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع مشکل پرینت ناقص در کامپیوتر

تنظیم حاشیه صفحه

توجه داشته باشید که معمولا هنگام چاپ یک فایل، مقداری فضای سفید در حاشیه صفحه قرار می گیرد. دلیل وجود این حاشیه برای ایجاد قالب کلمات، افزایش جذابیت بصری و رفع مشکلات احتمالی نقص پرینت می باشد. این حاشیه مقدار ناچیزی دارد و در تنظیمات برنامه ها قابل تنظیم است.

نصب مجدد درایور و برنامه

مشکل در درایور می تواند از دلایل اصلی باشد. به همین منظور بهتر است یک بار درایور را به طور کامل حذف و مجدد نصب کنید. برای این کار دکمه های Windows key + R را فشار داده و control را وارد و اینتر کنید. با این کار وارد Control Panel می شوید. روی Programs و سپس Programs and Features کلیک کنید. نرم افزار پرینتر خود را پیدا کرده و Uninstall را بزنید. سیستم را ریستارت کنید. به وبسایت سازنده رفته و آخرین نسخه درایور منتشر شده را دانلود و نصب کنید. همچنین بهتر است درایور های خود را آپدیت کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ساخت حساب کاربری مخفی در ویندوز 10

ریستارت کردن پرینتر

برای ریستارت پرینتر، از روش زیر استفاده کنید.

  1. ابتدا پرینتر را خاموش کنید.
  2. کابل برق آن را جدا کنید.
  3. ۶۰ ثانیه صبر کنید.
  4. مجدد کابل را وصل کرده و پریتتر را روشن کنید.

تا راه اندازی کامل صبر کرده و مشکل را تست کنید.

آپدیت Firmware پرینتر

ابتدا به صفحه Software and Driver Downloads وبسایت سازنده پرینتر خود بروید. به طور مثال می توانید از صفحه Software and Driver Downloads اچ پی استفاده کنید. سپس پرینتر خود را در لیست محصولات انتخاب کرده و در صورت وجود آپدیت firmware را دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *