تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ در ویندوز

رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ در ویندوز

تاچ پد یکی از بخش های مهم در لپ تاپ محسوب می شود اما گاهی ممکن است بنابردلایل مختلف از کار بیفتد. در این بخش می خواهیم نحوه رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روشهای رفع مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ در ویندوز

قفل شدن تاچ پد لپ تاپ به علت فشردن دکمه آن در کیبورد

در بسیاری از لپ تاپ‌ها ترکیب دکمه Fn با دکمه‌های F1 یا F2 موجب خاموش شدن تاچ پد می‌شود. در برخی دیگر نیز کافی است یک دکمه را فشار دهید تا تاچ پد خاموش شود. روی این دکمه علامت یک مستطیل وجود دارد که روی آن * هک شده است. در برخی موارد هم تاچ پد دارای چراغی روی کیبورد است. وقتی خاموش شود، چراغ هم خاموش خواهد شد.

علاوه بر این، ممکن است بخش Disable Zone تاچ پد را اشتباها دست زده باشید. در برخی از تاچ پدها یک مربع بسیار کوچک در قسمت بالا و سمت چپشان قرار دارد. اگر روی این بخش دو بار بزنید، تاچ پد فعال یا غیرفعال می‌شود. این بخش را دو بار بزنید و تاچ پد را چک کنید. برای برداشتن این قابلیت به مسیر Settings -> Devices -> Touchpad -> Additional settings -> Touchpad Entry -> Settings -> Touchpad Disable Zone بروید. سپس تیک Double Tap to Disable Touchpad را بردارید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای نمایش عکس در ویندوز

مشکل تاچ پد لپ تاپ در ویندوز ۱۰ به علت فعال نبودن آن در تنظیمات

مشکل تاچ پد لپ تاپ در ویندوز ۱۰ را به شیوه دیگری هم می‌توانید حل کنید. اگر می‌خواهید هم موس و هم تاچ پد همزمان فعال باشند، به Settings و سپس Devices بروید. حال وارد بخش Touchpad شوید. در این بخش علامت Touchpad را روشن کنید. اگر می‌خواهید هر دو همزمان فعال باشند، تیک Leave Touchpad on when a mouse is connected را بزنید. اگر نتوانستید به این شیوه وارد تنظیمات شوید، روی منوی استارت کلیک کنید و سپس Control Panel را سرچ کنید. حال وارد Control Panel شوید و سپس حالت View را روی Small icons یا Large icons بگذارید. حال وارد بخش Mouse شوید.

این مطلب را هم ببینید
3 روش برگرداندن صفحه بسته شده در کروم

در سمت راست بخشی به نام Device Settings یا Touchpad یا موارد مشابه وجود دارد. از این بخش می‌توانید تاچ پد را فعال یا غیرفعال کنید. اگر Disable است روی Enable بزنید. سپس Apply و OK را بزنید.

Reset کردن تنظیمات تاچ پد

برای حل مشکل غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ با Reset کردن تنظیمات تاچ پد، ابتدا مطمئن شوید که تاچ پد در تنظیمات فعال است. Win را بزنید و Touchpad را تایپ کنید. سپس روی Touchpad settings بزنید. همچنین می‌توانید Windows key+I را بگیرید. Settings باز می‌شود. روی Devices کلیک کنید. سپس روی Touchpad کلیک کنید. در پنجره Touchpad بگردید و از بخش Reset your touchpad روی Reset بزنید. حال تاچ پد را تست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *