ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل Audio Services Not Responding در ویندوز

رفع مشکل Audio Services Not Responding در ویندوز

یکی از مشکلاتی که کاربران ویندوز پس از بروزرسانی سیستم عامل خود با آن مواجه هستند ، نمایش پیغام خطای Audio Services Not Responding می باشد. این خطا از طریق عیب یاب صوتی ویندوز تولید می شود و معمولا هنگامی که با دستگاه های صوتی خود مشکل دارید؛ اجرا می شود. اگر می خواهید روش های رفع مشکل Audio Services Not Responding در ویندوز را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع مشکل Audio Services Not Responding در ویندوز

ریستارت سرویس Windows Audio

قبل از اینکه سراغ راه حل های پیچیده تر بروید سعی کنید که سرویس Windows Audio را ریستارت کنید. در کنار سخت افزار صدا و درایورهای شما، یک سرویس صوتی هم وجود دارد که وظیفه مدیریت صدا در کامپیوتر شما را به عهده دارد. یک ریستارت ساده ممکن است مشکل شما را به راحتی حل کند.

برای انجام این کار؛ دکمه های ویندوز و R را با هم فشار دهید و در پنجره RUN دستور Services.msc را وارد و اینتر کنید. بعد از وارد شدن به صفحه سرویس ویندوز تمام مدخل ها را برای پیدا کردن Windows Audio بررسی کنید؛ روی آن کلیک راست کنید و گزینه Restart را انتخاب کنید.

حالا دوباره این مدخل را کلیک راست کنید و این بار Properties را انتخاب کنید. در قسمت startup type گزینه Automatic را انتخاب کنید. برای ذخیره تغییرات و خروج، Apply را کلیک کنید. در حال حاضر باید به صفحه سرویس ها برگردید و این بار Windows Audio Endpoint Builder را پیدا و کلیک راست کنید. گزینه Restart را انتخاب کنید و Start را کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
نرم افزارهای ضروری ویندوز که باید نصب شوند!

بعد از شروع فرآیند؛ properties را باز کنید و startup type را Automatic انتخاب کنید. برای ذخیره تغییرات و خروج؛ Apply را کلیک کنید. کامپیوتر خود را ریستارت کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا نه.

استتفاده از Command Prompt

  • کلید ویندوز و S را فشار دهید؛ Command Prompt را تایپ کنید؛ روی آن کلیک راست کنید و Run as Administrator را انتخاب کنید. حالا دستورات زیر را تایپ و اینتر کنید:
  • net localgroup Administrators /add networkservice
  • بعد دستور زیر را تایپ و اینتر کنید:
  • net localgroup Administrators /add localservice
  • بعد از اجرای هر دو دستور بالا؛ exit را تایپ و اینتر کنید. حالا سیستم خود را ریستارت کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا نه.

اسکن SFC و DISM را اجرا کنید

اگر خطای فایل سیستم داشته باشید؛ ممکن است با خطای Audio Services Not Responding مواجه شوید. در این صورت می توانید اسکن SFC / DISM را اجرا کنید که یک ابزار کاربردی در ویندوز ۱۰ است که به کاربران امکان می دهد تا مشکلات موجود در فایل های سیستمی ویندوز را اسکن و فایل های خراب را بازیابی کنند.

این مطلب را هم ببینید
کامپیوترهای گیمینگ جدید Omen اچ پی رونمایی شدند

استفاده از Backup and Restore ویندوز

  • برخلاف ابزار File History؛ با استفاده از Backup and Restore به راحتی می توانید از همه موارد موجود در هارد سیستم خود بکاپ بگیرید. با این حال نسخه های قدیمی فایل های شما را نگهداری نمی کند.
  • روی Start کلیک کنید و Control Panel را تایپ کنید. از لیست نتایج Control Panel را انتخاب کنید تا باز شود و بعد به مسیر System & Security -> Backup and Restore (Windows 7) بروید.
  • روی لینک Set up backup کلیک کنید و مکانی را که می خواهید نسخه بکاپ خود را ذخیره کنید را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.
  • شما می توانید با کلیک Save on a network نسخه بکاپ را روی هارد اکسترنال ذخیره کنید و یا در مکانی از شبکه ذخیره کنید.
  • تمام آنچه که می خواهید از آن بکاپ بگیرید را انتخاب کنید. شما دو گزینه Let Windows choose (recommended) و  Let me choose را پیش رو دارید.
  • اگر می خواهید یک فایل تکی را بکاپ بگیرید و بازیابی کنید می توانید کنترل پنل را دوباره باز کنید و به مسیر System and Security -> Restore my files بروید و بعد روی دکمه Browse for files کلیک کنید تا فایل ها و پوشه های بکاپ گرفته شما را برای بازیابی جستجو کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *