ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رمز گذاری روی فایل ورد

رمز گذاری روی فایل ورد

نرم‌افزار word بی شک یکی از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش متن است و اکثر افراد نیازهای خود به نوشتن یا ویرایش متون را با استفاده از این برنامه انجام میدهند. یکی از کارایی های این نرم افزار قفل گذاری روی فایل های نوشتاری است. در این بخش قصد داریم نحوه رمز گذاری روی فایل ورد را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رمز گذاری روی فایل ورد

روش اول

فایل مورد نظر را باز کرده و روی File سپس روی Info کلیک کنید. در سمت راست، روی منوی Protect document کلیک کنید. توجه کنید که در Excel، این گزینه با عنوان Protect Workbook و در PowerPoint، با عنوان Protect presentation نمایش داده می شود. اگر فایل ورد شما باز نمی‌شود، حتما پست حل مشکل باز نشدن فایل ورد را ببینید.

  • گزینه Encrypt with Password را انتخاب کنید.
  • برای رمز دادن به فایل ورد، رمز عبور خود را تایپ کنید.
  • بر روی OK را کلیک کنید. رمز عبور را دوباره تایپ کنید.
  • جهت رمز گذاری روی فایل ورد، دوباره OK را بزنید.
این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف نوتیفیکیشن ها در ویندوز ۱۰

ورد نسخه ۲۰۰۷

پس از باز کردن سند مورد نظر گزینه File را کلیک کنید. این یک زبانه در گوشه بالا سمت چپ پنجره Word است. با این کار منوی File باز می شود. روی تب Info کلیک کنید. می توانید در بالای ستون گزینه هایی که در سمت چپ و پنجره، ان را پیدا کنید. اگر با کلیک روی Info اتفاقی نیفتد، پس در برگه Info هستید. برای رمز دادن به فایل ورد، روی Protect Document کلیک کنید. یک منوی کشویی ظاهر می شود.

جهت رمز گذاری روی فایل word، آیکون Encrypt with Password را کلیک کنید. پسورد فایل ورد را وارد کنید. رمز عبوری را در قسمت متن Password در وسط پنجره تایپ کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید. سپس رمز عبور دوباره وارد کنید، سپس با کلیک OK رمز ورود شما تأیید می شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نحوه حذف تبلیغات گوگل کروم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *