آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش رنگی کردن عکس های قدیمی در فتوشاپ

رنگی کردن عکس های قدیمی در فتوشاپ

گاهی اوقات به تصاویر سیاه و سفید قدیمی نگاه میکنیم و لذت میبریم و به این فکر میکنیم که ای کاش این تصاویر رنگی و پر انرژی بودند. همانطور که می دانید در گذشته از آنجایی که تکنولوژی عکاسی و دوربین ها خیلی پیشرفت نکرده بود ، عکس های تهیه شده بصورت سیاه و سفید بودند. اگر می خواهید نحوه رنگی کردن عکس های قدیمی در فتوشاپ را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

رنگی کردن عکس های قدیمی در فتوشاپ

فتوشاپ یک نرم افزار خیلی مفید برای رنگی کردن تصاویر است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که رنگ‌ها را با دقت خیلی بیشتری بازتولید کنید و امکان استفاده از ظرافت‌ها و تفاوت‌هایی که امروزه در عکاسی رنگی وجود دارد را هم به ما می‌دهد.

روتوش تصویر قبل از شروع پروسه رنگی کردن خیلی مهم است. بدین صورت هرگونه خط و خش یا گرد و غبار که تصمیم می‌گیرید حذف کنید روی تصویر نهایی تاثیرگذار نخواهد بود. در این بخش باید خیلی مراقب باشید زیرا برخی نقص‌ها و عیب‌ها ممکن است یکی از ویژگی‌های یک بازه تاریخی خاص باشند.

تصمیم‌گیری در این موارد کاملا به شما بستگی دارد. پس از اینکه روتوش تصویر تمام شد به مسیر Image > Mode مراجعه کنید و مطمئن شوید که Color Mode روی RGB Color تنظیم شده است. در صورتی که این گزینه روی Grayscale تنظیم شده باشد شما قادر نخواهید بود که آن را رنگی کنید.

این مطلب را هم ببینید
برنامه های برتر عکاسی برای ذهن های خلاق

مطمئن شوید که در ادامه روی چندین لایه‌ی مختلف و به صورت غیرمخرب کار خود را انجام دهید. مثلا برای هر رنگی که می‌خواهید روی آن کار کنید یک لایه‌ی خالی جدید ایجاد کنید. بدین ترتیب در صورتی که یک رنگ به نظر خوب نمی‌رسد می‌توانید آن را حذف کنید و یا با الصاق یک لایه‌ی تنظیمات به آن فقط همان رنگ خاص را اصلاح کنید.

در طول کار هم در تب History از عکس خودتان Snapshot بگیرید. در این صورت اگر احساس کنید که ورژن قبلی کار به واقعیت نزدیک‌تر است می‌توانید بدون نیاز به انجام تمامی مراحل از ابتدا و فقط با فشردن یک کلید، آن را برگردانید.

بسته به پیچیدگی تصویر رنگی کردن عکس های قدیمی با فتوشاپ ممکن است روزها و یا هفته‌ها زمان ببرد. برای مثال رنگ‌آمیزی یک عکس پرتره به اندازه‌ی رنگ‌آمیزی یک عکس رویداد، مکان یا گروهی از افراد زمان نمی‌برد. داشتن صبر بالا نیز خیلی مهم است زیرا خیلی از عکس‌ها به مقادیر خیلی زیادی کار خسته‌کننده نیاز دارند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فریز کردن حرکت در عکاسی از سوژه‌های متحرک

رنگی کردن پوست

در فتوشاپ تعیین میزان شفافیت پوست، لباس و… خیلی مهم است و نباید همه‌ی آن‌ها را روی مقدار ۱۰۰% قرار دهید. میزان شفافیت کامل ممکن است یک ظاهر غیر واقع‌بینانه در تصویر ایجاد کند. همچنین می‌توانید از حالت‌های ترکیب تصویر مختلف استفاده کنید تا رنگ با مقادیر مختلف در تصویر شما تعامل داشته باشد.

رنگ کردن چشم‌ها

در مورد رنگ کردن چشم‌ها بهتر است قبل از شروع وضوح آن‌ها را افزایش دهید. یک رنگ غالب (برای مثال آبی، قهوه‌ای و..) را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید. سپس با استفاده از آن تمام چشم را رنگ‌آمیزی کنید و حالت ترکیب عکس را از Normal به Color تغییر دهید. سپس یک ماسک ایجاد کنید و آن را معکوس کنید تا تمام ماسک مشکی باشد.

با استفاده از یک براش سفید روی قسمت‌هایی که می‌خواهید رنگی باشند را رنگ‌آمیزی کنید. به یاد داشته باشید که در تمامی چشم‌ها و صرف نظر از رنگ چشم یک خط باریک مشکی بین قسمت رنگی و سفیدی چشم وجود دارید. این خط و مردمک چشم را به صورت مشکی باقی بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *