آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم در عکاسی از بچه ها

عکاسی از کودکان

بچه‌ها یکی از سوژه‌های مورد علاقه‌ی مردم برای عکاسی هستند. شاید هیچ چیز جذاب تر از آن نباشد که دوربین عکاسی خود را در دست بگیرید و از این فرشته های کوچک تصاویر فوق العاده تهیه کنید. اما خوب مانند هر سوژه‌ی دیگری، آن‌ها نیز چالش‌های عکاسی خود را دارند حتی شاید کمی بیشتر. نکات مهم در عکاسی از بچه ها وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید به بهترین شکل ممکن عمل کنید.

در عکاسی از بچه ها چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهید؟

همانطور که هستند از آن‌ها عکاسی کنید

زیبایی عکاسی از بچه ها در این است که به همان شکلی که هستند از آنها عکس بگیرید. در بعضی مواقع بهترین عکس‌ها در همین حالت‌ها گرفته می‌شود. برخی از بزرگسالان به دنبال ژست‌های خاصی هستند که برای عکاسی از بچه ها کار آنچنان درستی نیست. اگر می‌خواهید عکس طبیعی و واقعی داشته باشید بهتر است کودکان را به حال خود بگذارید و احساسات مصنوعی در آنها ایجاد نکنید.

این مطلب را هم ببینید
انتخاب دوربین عکاسی سفری

در حین عکس‌برداری آن‌ها راهنمایی نکنید

بهتر است در زمان عکاسی از راهنمایی کردن و یا دستور دادن به کودکان دست بردارید و آنها را به حال خود بگذارید. اگر هر لحظه به آنها دستور دهید که در چه حالتی قرار بگیرند کودک فکر می‌کند کار اشتباهی انجام می‌دهد، در نتیجه در عکس‌های بعدی خیلی خوب نخواهند شد.

عکاسی از کودکان

پایین‌تر از افراد بایستید

در زمان عکس‌برداری باید بدانید در چه موقعیتی قرار بگیرید. زمانی که می‌خواهید از بزرگسالان عکس‌برداری کنید معمولاً به صورت هم سطح و یا بالاتر از آنها قرار دارید، در نتیجه باید زاویه مناسبی را انتخاب کنید. همچنین برای تصویربرداری از کودکان بهتر است بر روی زمین بنشینید تا عکس‌های باکیفیت‌تری بگیرید، با این کار می‌توانید ارتباط هرچه بهتری با کودکان برقرار کنید.

بچه ها را سرگرم و فعال نگه دارید

باور کنید اصلا دلتان نمی خواهد حوصله بچه سر برود. این یعنی عکس برداری تمام شده است و شانستان برای گرفتن بهترین عکس ممکن، از دست رفته است. به فعالیت هایی که میتوانید بچه را باهاشان سرگرم کنید بیاندیشید. تشویقشان کنید از شما هم بیشتر بپرند. یا بگویید می خواهید ببینید چقدر تند می توانند به سمت دوربین بدوند. چطور است بپرسید بیشتر دوست دارند چطوری برقصند. اگر دیدید انرژی  شان دارد تحلیل می رود، بهترین موقعیت برای رو کردن آن خرت و پرت هاست.

این مطلب را هم ببینید
آشنایی با مدل های مختلف عکاسی پرتره

استفاده از نور طبیعی در یک محیط طبیعی

استفاده از استودیوهای عکاسی می‌توانند برای هر عکاسی نگران کننده باشد. به طور کلی توصیه می‌شود از استودیوها استفاده نکنید مگر اینکه کار تجاری باشد. برای شروع کار بهتر است از فضاهای باز و مکان‌های آرام شروع کنید که نور و سایه‌ها به طور کاملاً متوازن در کنارهم قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *