آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از نوزاد در منزل

عکاسی از نوزاد در منزل

عکاسی از نوزاد چالش های زیادی را در پی دارد. بسیاری از والدین ترجیح می دهند فرزند خود را به آتلیه ببرند اما با کمی خلاقیت و چند ترفند ساده می توانید بهترین تصاویر یادگاری را از کودک دلبند خود در خانه ثبت کنید. پس با ما همراه باشید تا ترفندهای عکاسی از نوزاد در منزل را یاد بگیرید.

ترفندهای عکاسی از نوزاد در منزل

عجله نکنید

یکی از مزایایی که عکاسی از نوزاد در خانه دارد این است که کنترل کافی روی زمان دارید. برخلاف عکاسی از نوزاد برای مشتری که فقط 3 یا 4 ساعت وقت دارید که یک آلبوم کامل ایجاد کنید برای عکاسی از نوزاد خودتان چندین روز و حتی هفته وقت دارید. در صورتی که خودتان مادر نوزاد هستید مطمئنا باید استراحت کافی را داشته باشید و اصلا سعی نکنید همه‌ی عکس‌ها را در یک روز بگیرید. طبق تجربه این کار باعث خستگی و درماندگی شما می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی پهپاد DJI FPV

نورپردازی خیلی مهم است

یکی از اشتباهات متداولی که در عکاسی از نوزاد در خانه می‌بینم نورپردازی نامناسب است. فرقی ندارد که برای مشتری عکاسی می‌کنید یا برای خودتان؛ یکی از چیزهایی که می‌تواند یک عکس را خراب کند نورپردازی است. به طبیعی‌ترین منبع نوری که در اختیار دارید یعنی خورشید فکر کنید. خورشید در آسمان و بالای سر ما قرار دارد و به همین خاطر اینکه ببینیم یک نفر از زاویه پائین نورپردازی شده است خیلی غیرطبیعی است. از این نوع نور بیشتر در فیلم‌های ترسناک و یا برای نشان دادن یک چیز ترسناک استفاده می‌شود. مطمئنا نمی‌خواهیم نوزادمان ترسناک به نظر برسد.

نوزاد را راضی نگه دارید

با انجام چند کار ساده می‌توانید مطمئن شوید که نوزاد خوشحال است و قرار است نتایج خیلی خوبی به دست بیاورید. نکته اول این است که محیط عکاسی باید نسبتا گرم باشد. با استفاده از هر نوع هیتر مخصوص فضای کوچک می‌توانید این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید با تغییر درجه‌ی شوفاژ هم محیط را در زمان عکاسی گرمتر کنید. علاوه بر محیط گرم نور سفید هم کمک خیلی زیادی به خوابیدن نوزاد شما می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
سرعت شاتر در عکاسی

مراقب امنیت بچه باشید

این نکته نیازی به گفتن ندارد اما حتما مطمئن شوید که امنیت نوزاد اولویت شماره یک شما در زمان عکاسی از او است. در صورتی که از ژست‌های پیچیده‌تر استفاده می‎‌کنید یا از وسایل دیگر در عکاسی استفاده می‌کنید از یکی کمک بگیرید و بخواهید که مراقب بچه باشد.

چاپ کردن عکس‌ها

تمام عکس‌هایی که می‌گیرید را داخل هارد درایو خودتان نگه ندارید و برخی از آن‌ها را چاپ کنید. خیلی منتظر طراحی دیوار مناسب برای آویزان کردن عکس‌ها نباشید و حساسیت زیادی نسبت به انتخاب بهترین عکس‌ها به خرج ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *