ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش غیرفعالسازی بروزسانی خودکار درایورها در ویندوز10

غیرفعالسازی بروزسانی خودکار درایورها در ویندوز10

ویندوز ۱۰ به صورتی طراحی شده که به شکل خودکار بروزرسانی های مهم و بروزرسانی های روزانه را دانلود کند. در واقع هدف مایکروسافت از ارائه اتوماتیک بروزرسانی ها در این سیستم عامل ، کمک به کاربران بوده است اما بنظر می رسد بلای جان کاربران است. به همین منظور بسیاری از افراد به دنبال راه حلی برای غیرفعالسازی بروزسانی خودکار درایورها در ویندوز10 می باشند.

غیرفعالسازی بروزسانی خودکار درایورها در ویندوز10 چگونه است؟

سازندگان به طور مستقیم می‌توانند درایورهای خود را روی Windows Update قرار داده و به طور خودکار بر روی سیستم کاربران نصب کنند. این بدین معناست که تولیدکنندگان سخت افزار ابتدا درایورهای جدید خود را برای درصد کمی از کاربران منتشر کرده و اگر خبری از انتقاد و شکایت نبود، آنگاه درایور به طور عمومی منتشر می‌شود. بنابرایت سازندگان می‌توانند پیش از اینکه باگ‌های احتمالی دردسرساز شوند، مشکلات را رفع کرده و سپس عرضه عمومی و گسترده را آغاز کنند.

این مطلب را هم ببینید
اولین مانیتور HDMI 2.1 ایسوس معرفی شد

شاید این قابلیت برای عموم کاربران مناسب باشد اما مطمئنا عده‌ای از این تغییر راضی نیستند. حتی بعضی کاربران گزارش کرده اند که در بعضی مواقع این بروزرسانی درایورهی سخت افزار وارد یک حلقه ی بی نهایت شده و پس از بروزرسانی درایور دوباهر پیام بروزرسانی حدید همان درایور بروزرسانی شده در ویندوز نمایش داده می شود. برای حذف این قابلیت مراحل زیر را طی کنید:

بر روی منوی استارت کلیک کرده و بعد از آن بر روی آیکون کنترل پنل کلیک کنید.

هنگامی که تنظیمات رایانه باز شد در قسمت چپ بر روی Advanced system setting کلیک کنید.

غیرفعالسازی بروزسانی خودکار درایورها در ویندوز10

در تب Hardware و در قسمت Device Installation Settings بر روی Device Installation Settings کلیک کنید.

در پنجره باز شده بر روی گزینه No, let me choose what to do کلیک کنید

این مطلب را هم ببینید
آموزش ادغام دو شکل در پاورپوینت

وقتی شما بر روی گزینه اول کلیک می کنید (مشخص شده در تصویر) با سه گزینه دیگر مواجه می شوید

غیرفعالسازی بروزسانی خودکار درایورها در ویندوز10

گزینه دوم ، آخرین آپدیت های سخت افزاری را به صورت خودکار بروزرسانی می کند (پیشنهاد نمی کنیم) گزینه سوم ، آخرین بروزرسانی ها را دریافت نمی کند (پیشنهاد می کنیم) گزینه چهارم ، نرم افزار ها و اپ های مربوط به سخت افزار ها را دانلود می کند ، که این گزینه را نیز غیرفعال کنید .   و برای انجام بروزرسانی های دستی را به شما پیشنهاد می کنیم . البته شایان ذکر است که این بروزرسانی های خودکار به خودی خود چیز بدی نیستند و بیشتر برای کسانی که در سطح آماتور هستند (و کسانی که در کشورهایی هستند که لازم نیست برای حجم اینترنت پولی بپردازند) ، می تواند بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *