ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش غیر فعال کردن حالت Sticky Keys ویندوز

غیر فعال کردن حالت Sticky Keys ویندوز

Sticky keys یا کلیدهای چسبنده در واقع یک قابلیت است. Sticky keys کار را برای افرادی که در مشکلاتی در مهارت‌های حرکتی دارند، فراهم می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است شما هیچ مشکلی برای بزرگ نوشتن حرف اول کلمات نداشته باشید و حتی بدون این که فکر کنید کلید شیفت را با حرف موردنظر بگیرید و این گونه حرف اول یک واژه را بزرگ بنویسید. انجام همین حرکت برای برخی از افراد مشکل است. در نتیجه، با وجود این که برخی از افراد به دنبال نحوه خاموش کردن sticky keys ویندوز هستند، این قابلیت برای عده‌ای دیگر کاربردی است. اگر می خواهید نحوه غیر فعال کردن حالت Sticky Keys ویندوز را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین موس های گیمینگ 2020

غیر فعال کردن حالت Sticky Keys ویندوز

اگر کلید Shift را پنج بار پشت سر هم فشار دهید، پنجره sticky keys فعال می‌شود. در قسمت پایینی پنجره اعلان کلید چسبنده روی Disable this keyboard shortcut in Ease of Access keyboard settings کلیک کنید. در ادامه در کنار آموزش از کار انداختن حالت sticky keys، روشن کردن آن را نیز به شما یاد می‌دهیم.

در ابتدا منوی Start را باز کنید. عبارت sticky keys را تایپ کنید و روی Lock the Sticky Keys modifier when it’s pressed twice in a row کلیک کنید. این بخش در قسمت Ease of Access قرار دارد. شما در Ease of Access می‌توانید کیبورد خود را شخصی‌سازی کنید. در بخش Use Sticky Keys، حالت را روی Off بگذارید. سپس برای خاموش کردن sticky keys ویندوز تیک Allow the shortcut key to start Sticky Keys را بردارید. حال، اگر کلید شیفت را پنج بار پشت سر هم فشار دهید، پنجره sticky keys نمایان نخواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور d3dcompiler_47.dll is missing در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *