ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش فارسی کردن تقویم گوگل

فارسی کردن تقویم گوگل

قطعاً تا به‌ حال در مورد تقویم گوگل یا google calendar مطالبی را شنیده اید و حتی ممکن است از آن استفاده کرده باشید. با تقویم گوگل پیگیری رخدادهای مهم زندگی برایتان آسان می‌شود. شما می‌توانید یک رویداد را به تقویم گوگل خودتان اضافه کنید، آن را با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک بگذارید و رویدادهای مورد نظرتان را جستجو کنید. مشکلی که ایرانی های هنگام استفاده از این تقویم با آن مواجه بودند، نداشتن تقویم شمسی بود که برطرف شده است. در این بخش نحوه فارسی کردن تقویم گوگل را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

فارسی کردن تقویم گوگل

اپلیکیشن Google Calender را روی تلفن همراه خود باز کنید. (اگر آن را نصب نکرده‌اید آن را دانلود و نصب کنید). منو را باز کنید و سپس از قسمت انتهای پایین منو روی آیکون setting کلیک کنید و وارد بخش تنظیمات شوید. در قسمت تنظیمات، مراحل زیر را انجام دهید:

این مطلب را هم ببینید
چگونه باتری لپ تاپ را سالم نگه داریم (راهنمای نکات و ترفندها)

گزینه start of the week را روی شنبه (Saturday) قرار دهید. چک کنید که گزینه Use device time zone فعال باشد و Time zone روی Iran Standard Time GMT+3:30 باشد. و اما مهمترین بخش: گزینه Alternate Calendar را لمس کنید و از لیست باز شده، Persian Calender را انتخاب کنید.

بدین ترتیب خواهید دید که نام ماه‌های شمسی در زیر ماه های میلادی نمایش داده می‌شود و شماره ماه شمسی نیز برای هر روز، داخل پرانتز در کنار شماره ماه میلادی قرار گرفته است.

نحوه اضافه کردن تعطیلات رسمی ایران به تقویم گوگل:

علاوه بر تقویم شمسی، گاهی نیاز داریم تا از تعطیلات رسمی نیز مطلع شویم. برای این کار روی مرورگر رایانه خود به تقویم گوگل بروید در قسمت نوار کناری، روی آیکون به اضافه + مقابل Add a friend’s calendar کلیک کنید و Browse Calendars of Interest را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، از قسمت Holidays، گزینه Regional Holidays را انتخاب کنید تا لیست مربوطه باز شود و از آنجا Holidays in Islamic Republic of Iran را تیک بزنید.

این مطلب را هم ببینید
بررسی دسکتاپ گیمینگ msi meg infinite x 11th

اگر در این مرحله نتوانستید تقویم سال جدید شمسی را مشاهده کنید به قسمت تنظیمات اکانت گوگل در گوشی بروید و روی گزینه sync calendar ضربه بزنید تا حساب گوگل و تقویم شما همگام سازی شود. سپس دوباره به تنظیمات اپلیکیشن مراجعه کنید. از قسمت Regional Calenders، تقویم تعطیلات ایران را تیک بزنید.

پس از انجام این مراحل و بازگشت به تقویم، خواهید دید که یک تقویم جدید با عنوان Holidays in Islamic Republic of Iran به نوار کناری اضافه شده و تعطیلات رسمی نیز در تقویم قابل مشاهده هستند. حال، پس از این که عملیات همگام‌سازی بین تلفن همراه و تقویم گوگل انجام شود، شما همین مناسب‌ها را روی تلفن همراه خود نیز خواهید داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *