ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش فشرده سازی فایل با روش های مختلف

آموزش فشرده سازی فایل

هنگامی که می خواهید یک فایل را از طریق ایمیل و یا هر شبکه ای اجتماعی دیگر ارسال و یا دریافت کنید حجم فایل یکی از نکات اصلی است که باید آن را در نظر بگیرید. چرا که در بیشتر مواقع به دلیل بالا بودن حجم فایل ارسال و یا دریافت فایل امکان پذیر نخواهد بود. این مطلب آموزش فشرده سازی فایل می باشد که روش های مختلف آن را می توانید یاد بگیرید.

آموزش فشرده سازی فایل

در ویندوز 10 بدون نیاز به برنامه های جانبی

ابتدا روی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و از قسمت Send to گزینه Compressed (zipped) folder را انتخاب کنید. در نهایت نام دلخواه را روی فایل زیپ شده‌ی خود قرار داده و کلید Enter را فشار دهید.

نحوه زیپ کردن همزمان چندین فایل در ویندوز 10

برای ارسال چندین فایل ابتدا فایل‌های مد نظر را از طریق درگ کردن با ماوس انتخاب کرده و روی آن‌ها کلیک راست کنید. در ادامه همانند روش قبلی گزینه‌های Send to و Compressed (zipped) folder را انتخاب کنید. در این حالت یک فایل زیپ شده ایجاد می‌شود که دربردارنده تمامی فایل‌های انتخابی شما خواهد بود. به این ترتیب نه تنها ارسال آن‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد بلکه می‌توانید از این طریق فضای اشغال شده‌ی هارد دیسک سیستم را نیز کاهش دهید.

این مطلب را هم ببینید
درخواست گوگل برای دریافت مجوز همکاری مجدد با هواوی

نحوه فشرده سازی فایل تا آخرین حد ممکن با WinRAR

برای فشرده سازی فایل با وین رار، فایل یا فایل‌های مورد نظر را انتخاب کرده و روی آن‌ها راست کلیک و گزینه Add to archive را انتخاب کنید. حال بخش تنظیمات فشرده سازی فایل باز می‌شود. از بخش Archive Format می‌توانید فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید. از قسمت Compression Method می‌توانید نوع فشرده سازی فایل را انتخاب کنید که Best بیشترین فشرده سازی و Store کم‌ترین فشرده سازی را دارد. در این مرحله می‌توانید روی OK کلیک کنید تا کار آغاز شود.

اگر به دنبال فشرده سازی فایل تا آخرین حد ممکن هستید می‌توانید به تب Advanced در بالا رفته گزینه Compression را انتخاب کنید. در صفحه جدید، قسمت Text Compression را روی Auto قرار داده و مقدار Prediction order را به 63 و Memory to use را به 128 تغییر دهید. حال روی OK و دوباره روی OK بزنید تا فایل شما فشرده سازی شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فرمت هارداکسترنال در سیستم عامل های مختلف

فشرده سازی فایل در کامپیوتر با WinZip

  • برای زیپ کردن فایل با این برنامه روی آن فایل راست کلیک و کرده و پس از آمدن روی WinZip گزینه Add/Move to Zip File را انتخاب کنید.
  • در صفحه ظاهر شده می‌توانید برای حداکثر فشرده سازی فایل گزینه Best را انتخاب کرده و موقعیت و نام فایل را هم تغییر دهید. در نهایت روی گزینه Add کلیک کنید.
  • با این کار فایل زیپ ساخته می‌شود و گزارشی از کار هم نمایش داده می‌شود. روی OK کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *