مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش لغو ایمیل ارسال شده در جیمیل

لغو ایمیل ارسال شده در جیمیل

قابلیت حذف ایمیل بعد از ارسال به کاربران جیمیل اجازه می‌دهد یک ایمیل اشتباه ارسال شده را حتی بعد از دریافت شدن توسط مخاطب مورد نظر، از صندوق ورودی وی پاک کنند. به این ترتیب بعد از امکان لغو ایمیل ارسال شده، برای چند ثانیه امکان بازپس گرفتن نامه الکترونیکی نیز وجود خواهد داشت. اگر میخواهید نحوه لغو ایمیل ارسال شده در جیمیل را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

لغو ایمیل ارسال شده در جیمیل

حقیقت این است که امکان بازیابی ایمیل ارسال ‌شده در جیمیل وجود ندارد؛ اما گوگل این اجازه را به شما می‌دهد قبل از مشاهده‌‌شدن پیام‌، بتوانید عملیات را لغو کنید و پیام را از صندوق ورودی شخص مدنظرتان خارج کنید. این بدان‌معنا است که پس از مشاهده‌شدن پیام، امکان لغو پیام وجود ندارد.

  1. وارد جیمیل شوید و پیام خود را آماده‌ی ارسال کنید.
  2. گزینه‌ی ارسال (Send) را انتخاب کنید.
  3. این بخش را می‌توان نخستین فرصت برای لغو ارسال ایمیل در جیمیل دانست. هنگامی‌که پیام را ارسال می‌کنید، اعلانی در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد که گویای وضعیت ارسال پیام است. در سمت راست آن، می‌توانید گزینه‌ی لغو (Cancel) را انتخاب کنید.
  4. در‌ صورتی‌ که این فرصت را از دست داده‌اید، جیمیل دومین اعلان را ارسال خواهد کرد که در آن از واژه‌ی ارسال‌شده (Sent) استفاده کرده است. برای لغو ارسال ایمیل، می‌توانید گزینه‌ی Undo را انتخاب کنید.
این مطلب را هم ببینید
جامع ترین راهنمای خرید لپ تاپ

انجام اقدامات ذکرشده نیازمند زمان است؛ اما کاری نیست که نتوانید انجام دهید یا غیرممکن باشد.

امکان لغو ایمیل ارسال‌شده در جیمیل از سال ۲۰۱۸ فراهم شده است؛ اما همان‌طور‌که گفته شد، محدودیت‌هایی هم دارد. از همه مهم‌تر ویژگی مبتنی‌بر زمان و ثانیه‌ها است که همین امر باعث افزایش حساسیت می‌شود. اگر نتوانید در ثانیه‌های نخستین ارسال ایمیل، باعث لغو ارسال پیام شوید، درنهایت پشیمان خواهید شد.

گوگل به این نتیجه رسیده است که این مسئله می‌تواند برای کاربران دردسرساز شود و به آنان این اجازه را داده تا بتوانند زمان لغو ایمیل را تمدید کنند یا افزایش دهند. در این بخش، خواهید آموخت چگونه می‌توان زمان لازم برای لغم ایمیل ارسال‌شده در جیمیل را افزایش داد:

  1. وارد جیمیل شوید.
  2. روی گزینه‌ی تنظیمات موجود در سمت راست قسمت بالا کلیک کنید.
  3. گزینه‌ی تنظیمات را انتخاب کنید.
  4. در پایین برگه‌ی General، بخش جدیدی با عنوان Undo Send را مشاهده خواهید کرد.
  5. منو کشویی کنار آن را انتخاب و روی گزینه‌ی Send Cancelation Period of Preference کلیک کنید. محدودیت ۳۰ ثانیه است.
این مطلب را هم ببینید
لپ‌تاپ وایو زد 2021 معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *