ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش لغو فرمان پرینت

لغو فرمان پرینت

کار کردن با پرینتر نیاز به دانستن برخی نکات کلیدی دارد. بطور مثال در برخی موارد نیاز است تا فرمان پرینت صادر شده را لغو کنیم. اما بسیاری از کاربران چگونگی انجام این کار را نمی دانند. به همین منظور در این مطلب قصد داریم نحوه لغو فرمان پرینت را به شما همراهان همیشگی آموزش دهیم.

نحوه لغو فرمان پرینت

روش اول

برخی از پرینترها دارای دکمه های مختلفی برای کنسل، ریست یا توقف فرمان پرینت می باشند. ممکن است برای توقف یا پاک کردن حافظه پرینت نیاز به استفاده از ترکیب این چند دکمه داشته باشید. برای این منظور از دفترچه راهنما یا وبسایت پرینتر خود استفاده کنید.

روش دوم

جالب است بدانید که با برداشتن سینی کاغذ پرینتر می توانید اجرای پرینت را به تعویق بیندازید. با این کار می‌توانید زمان بیشتری برای لغو کردن پرینت یا پاک کردن دستور پرینت داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
ادوبی ابزارهای بیشتری برای نسخه‌ آیپد فتوشاپ ارائه می‌کند

روش سوم

بک روش ساده این است که پرینتر را خاموش کنید. البته همیشه این کار منجر به پاک شدن فرمان پرینت نمی‌شود. حتی می‌توانید پرینتر را خاموش کنید، آن را برای چند ثانیه از برق بکشید تا پرینتر بتواند به‌طور کامل ریست شود.

روش چهارم

خیلی از اپلیکیشن‌ها در حین اجرای فرمان پرینت یک باکس مرتبط با پرینت را نمایش می‌دهند. این سریع‌ترین راه برای لغو پرینت است اما باید خیلی سریع عمل کنید و کلید Cancel را بزنید.

روش پنجم

در این روش می بایست از بخش Settings ویندوز اقدام کنید. آیکون Windows را انتخاب کنید. سپس روی آیکون چرخ‌دنده کلیک کنید تا صفحه تنظیمات ویندوز باز شود. Devices را انتخاب کنید. از قسمت سمت چپ Printers & scanners را انتخاب کنید. برای لغو دستور پرینت پرینتر موردنظرتان را انتخاب کنید. Open queue را انتخاب کنید.صفحه پرینت بعد از باز شدن تمام فرمان‌های پرینت برای پرینتر انتخاب شده را نمایش می‌دهد. در این مرحله مسیر Document > Cancel را دنبال کنید. در نهایت روی Yes کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کند شدن اکسل

روش ششم

در این روش به سراغ نوار وظیفه می رویم. در سمت راست پایین صفحه Up arrow را انتخاب کنید تا تمام آیکون‌های نوار وظیفه را ببینید. روی آیکون Printer کلیک راست کنید و Open All Active Printers را انتخاب کنید. مراحل بالا را انجام دهید تا فرمان پرینت ریست یا لغو شود.

روش هفتم

استفاده از کنترل پنل راه دیگری برای لغو فرمان پرینت می باشد. در باکس جستجو Control Panel را تایپ و سپس آن را باز کنید. Devices and Printers را انتخاب کنید. در این قسمت تمام دستگاه‌های اکسترنال و پرینترها را می‌بینید. پرینتری که می‌خواهید فرمان‌های پرینت آن را پاک کنید انتخاب نمایید. از طریق منوی زیر مسیر See what’s printing را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *