ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش هایلایت کردن متن در پی دی اف با استفاده از مرورگر اج

هایلایت کردن متن در پی دی اف

با وجود اینکه پی دی اف یکی از فرمت های محبوب در جهان محسوب می شود ، اما ضعف هایی نیز دارد. یکی از مشکلاتی که کاربران در هنگام استفاده از نرم‌افزار معروف باز کردن فایل‌های پی‌دی‌اف یعنی Adobe Reader به آن اشاره کرده‌اند، عدم امکان نشانه‌گذاری است. در این بخش می خواهیم نحوه هایلایت کردن متن در پی دی اف با استفاده از مرورگر اج را به شما همراهان گرامی آموزش دهیم تا بتوانید بخش های مورد نظر خود را براحتی پیدا کنید.

هایلایت کردن متن در پی دی اف با استفاده از مرورگر اج

برای شروع کار یک فایل PDF را با مرورگر اج باز کرده و متن مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از آن با ماوس کلیک راست کرده و گزینه Highlight را از منوی باز شده انتخاب کنید. بعد از کلیک روی این گزینه لیستی از مجموعه رنگ ها ظاهر خواهد شد همان طور که در تصویر میبینید، حالا هر رنگی که خواستید را می توانید انتخاب کنید تا متن انتخابی شما با همان رنگ هایلایت شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کرش شدن فایرفاکس

همان مراحل بالا را برای متن و عبارت های دیگر در این فایل PDF می توانید انجام دهید. فقط توجه داشته باشید که متن مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنید چون به این سادگی نمی توانید برگردید و یا کلید میانبر Ctrl+Z را برای بازگشت استفاده کنید و در صورت اشتباه باید کلا خارج شده و دوباره انجام دهید. بعد از هایلایت کردن متن دلخواه خود می توانید فایل PDF را با میانبر Ctrl+S ذخیره نمود یا روی آیکون ذخیره که در سمت راست ظاهر می شود کلیک کنید.

حالا شما یک فایل PDF با متن های هایلایت شده دارید که می توانید به اشتراک بگذارید یا در پی دی اف ریدرهای دیگر باز کنید. این روش برای خیلی از افرادی که می خواهند سریع متن های داخل پی دی اف را هایلایت کنند کاربرد دارد. در گوشی اندروید امتحان نکردم اما احتمال دارد با نسخه اندروید این مرورگر بتوانید همین کار را انجام دهید.

این مطلب را هم ببینید
3 روش برای تبدیل پاورپوینت به ورد

2 دیدگاه در “آموزش هایلایت کردن متن در پی دی اف با استفاده از مرورگر اج

  1. بهار گفت:

    بسیار سپاسگزارم

  2. مهدی نوری گفت:

    سلام وقت بخیر
    یک مشکلی که برام به وجود اومده فایلی که حدود صد صفحه خونده بودم و بعضی از بخش ها رو هایلایت کرده بودم تمام هایلایت‌ها پریده
    مشکلش چیه و آیا میتونم هایلایت ها رو برگردونم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *