آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش چند نکته کاربردی برای عکاسی سلفی

عکاسی سلفی

واژه Selfie مدتی است که بسیار فراگیر شده و به وفور در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. پدیده‌ای عمومی که میان عوام و خواص جامعه جهانی رواج پیدا کرده است و در آن افراد از خود به تنهائی یا در جمع و یا با سوژه‌های مختلف عکس می‌گیرند و در فضای مجازی از طریق شبکه‌های مختلف اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. برای اینکه بتوانید در عکاسی سلفی بهترین تصاویر را از خود بگیرید ، می بایست نکات زیر را رعایت فرمایید.

عکاسی سلفی

ژست‌های سلفی برای برجسته کردن مکان

شما می‌توانید زیبایی‌های یک لوکیشن خاص را با عکس گرفتن از خودتان در همان لوکیشن نمایش دهید. عشق خودتان به سفر را با گرفتن یک عکس سلفی در فضاهای باز که نور طبیعی خیلی زیادی در اختیار دارید نمایش دهید. یا می‌توانید عشق خودتان به قهوه را با استفاده از عکاسی سلفی داخل یک کافه نشان دهید.

زمانی که از چیزهایی عکاسی می‌کنید که معنای زیادی برای شما دارند، متوجه خواهید شد که عکس‌های شما جزئیات خیلی بیشتری دارند و مکان مورد علاقه‌ی شما خیلی با ارزش‌تر خواهد شد. همین موضوع باعث خلق عکس‌های سلفی خیلی زیبایی خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
انتخاب تری پاد مناسب

ژست عکاسی سلفی با حیوانات خانگی

حیوانات خانگی برخی اوقات ممکن است خیلی بامعنی باشند و ژست‌های معناداری بگیرند. این موضوع روش خیلی خوبی برای تجربه‌ی حالت‌های چهره و ژست های عکاسی سلفی جدید است. در صورتی که می‌خواهید سلفی‌های خودتان با حیوانات خانگی را به سطح جدیدتری برسانید، تم‌هایی با الگو گرفتن از حالت چهره حیوان خانگی خودتان ایجاد کنید. برخی از این تم‌ها می‌توانند بازیگوشی، کنجکاوی یا خواب‌آلود بودن باشند.

استفاده از مینیمالیسم با اشیاء روزمره

ژست عکاسی سلفی شما لزوماً نباید خیلی پیچیده باشد. سعی کنید از اشیاء روزمره‌ای استفاده کنید که همیشه در اختیار دارید. برای مثال گیاهی که همیشه در آپارتمان شما وجود دارد می‌تواند یک پیش زمینه‌ی تار شده‌ی خیلی زیبا برای شما باشد.

عینک آفتابی شما ممکن است یک فیلتر عکاسی موقتی برای ایده‌های عکاسی سلفی باشد و یک فنجان قهوه یا چایی هم می‌تواند برای خلق یک پرتره صبح‌گاهی زیبا به شما کمک کند. خودتان را در معرض عادی بودن زندگی روزمره قرار دهید. تعداد خیلی زیادی سلفی فوق‌العاده پیدا خواهید کرد که می‌توانند پرتره‌های شما را بهبود ببخشند.

این مطلب را هم ببینید
مزایای استفاد از سه پایه در عکاسی چیست؟

عکاسی سورئال

عکس‌های سورئال فراتر از چیزی هستند که چشم انسان انتظار دارد ببیند. معلق بودن در هوا، حرکات انتزاعی و کلون‌ها (کپی‌های دقیق) برخی از محبوب‌ترین تم‌هایی هستند که در این ژانر مورد استفاده می‌گیرند. در این سبک کمی دانش فتوشاپ می‌تواند کمک زیادی به شما کند اما لزوما ضروری نیست. اما در صورتی که قصد دارید عناصر غیرطبیعی را به عکس خودتان اضافه کنید باید با ماسک کردن و اصلاح رنگ در فتوشاپ آشنا باشید.

استفاده از نور ساعت طلائی

به مدت کوتاهی بعد از طلوع آفتاب و مدت کمی قبل از آن ساعت طلائی گفته می‌شود. این زمان برای عکاس‌های حرفه‌ای و آماتور بهترین زمان برای عکاسی است و می‌توانید در طول این ساعت که به ساعت طلائی مشهور است، از عکاسی منظره گرفته تا عکاسی پرتره را امتحان کنید.

در صورتی که می‌خواهید یک سلفی زیبا بگیرید، در این زمان از روز می‌توانید خیلی بهتر این کار را انجام دهید. ساعت طلائی خیلی منعطف است و می‌توانید از آن برای نورپردازی مستقیم، نورپردازی از کنار و یا حتی از پشت سر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *