مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آپدیت می ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ منتشر شد

آپدیت می ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰

بدون شک این موضوع برای همه ثابت شده است که ویندوز 10 ، محبوب ترین نسخه این سیستم عامل از غول تکنولوژی جهان یعنی مایکروسافت است. مایکروسافت همواره سعی دارد تا در هر آپدیت از این سیستم عامل ، ویژگی ها و قابلیت های کاربردی به آن اضافه کند. آپدیت می ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ نیز که به تازگی منتشر شده است از این قاعده مستثنی نیست.

آپدیت می ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰

بزرگ ترین تغییر در این به روز رسانی Windows Subsystem برای لینوکس 2  (به اختصار WSL 2) است که با یک هسته لینوکسی سفارشی سازی شده همراه است. یکپارچه سازی لینوکس در ویندوز 10 عملکرد زیر سیستم لینوکس مایکروسافت در ویندوز را به میزان چشمگیری بهبود خواهد داد. مایکروسافت همچنین وعده داده است که این هسته را از طریق آپدیت های ویندوز به روز رسانی کرده و آن را به صورت متن باز در می آورد تا توسعه دهندگان بتوانند هسته WSL خود را بسازند و آن را تغییر بدهند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعالسازی آنتی‌ویروس Microsoft Defender در ویندوز 10

شامل برخی بهبودها برای کورتا می شود. به لطف این به روز رسانی از این پس میتوان از طریق تسکبار ویندوز 10 کورتانا را قفل گشایی کرد و کاربران قادر خواهند بود از بین گزینه های صحبت کردن با این دستیار دیجیتالی یا تایپ کردن یکی را انتخاب نمایند.

اینترفیس یا رابط کاربری کورتانا هم تغییراتی پیدا کرده است تا شکلی محاوره ای تر به خود بگیرد. مایکروسافت همچنین سرچ های سریع را به اینترفیس سرچ هوم در ویندوز 10 اضافه کرده است که مواردی نظیر آب و هوا، اخبار، رویدادهای تاریخی و فیلم های جدید را در بر می گیرد.

برای دریافت آپدیت می 2020 ویندوز 10 میتوانید از بخش تنظیمات این نرم افزار به ترتیب گزینه های Update & Security و سپس Windows Update را انتخاب نمایید. به ‌روزرسانی‌ها به بخش‌های مختلفی نظیر درایورها ، ویژگی‌های بزرگ ، آپدیت‌های بهبود عملکرد و دیگر موارد تقسیم می‌شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال کردن حالت امن در گوگل کروم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *