اخبار تکنولوژی

هرآنچه باید درباره ابزار توسعه واقعیت افزوده گوگل ARCore بدانید

ابزار توسعه واقعیت افزوده گوگل ARCore

امروز می خواهیم درباره ی ابزار توسعه واقعیت افزوده گوگل ARCore صحبت کنیم. واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) پتانسیل هیجان انگیزی در آینده بازی، بازاریابی، تجارت الکترونیک، آموزش و بسیاری از زمینه های دیگر دارند. هر دو فناوری به خاطر تجربه غنی‌شان که دنیای مجازی و دنیای واقعی را با جلوه‌های بصری سه‌ بعدی پیشرفته‌ تر گرد هم می‌آورد، شناخته شده‌اند. اگرچه به راحتی می توان این دو را با هم مخلوط کرد، اما تفاوت های قابل توجهی وجود دارد. اگر می خواهید بیشتر درباره ی ابزار توسعه واقعیت افزوده گوگل ARCore بدانید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

AR چیست؟

تقریباً هر شخصی که یک گوشی هوشمند دارد می‌تواند به واقعیت افزوده دسترسی داشته باشد و آن را نسبت به VR به عنوان یک ابزار برندسازی و بازی کار آمدتر می‌کند. AR با نمایش تصاویر و کاراکترهای مجازی از طریق دوربین گوشی یا نمایشگر ویدیویی، دنیای عادی و فیزیکی را به دنیایی رنگارنگ و بصری تبدیل می‌کند. واقعیت افزوده صرفاً به تجربه زندگی واقعی کاربر اضافه می کند.

ابزار توسعه واقعیت افزوده گوگل ARCore

واقعیت مجازی همین اجزا را با تولید یک شبیه‌ سازی کاملاً کامپیوتری از یک دنیای جایگزین به سطح دیگری می‌برد. این شبیه‌سازی‌ های غوطه‌ ور می‌توانند تقریباً هر تصویر یا مکان قابل تصوری را برای بازیکن با استفاده از تجهیزات ویژه مانند رایانه، سنسور، هدست و دستکش ایجاد کنند.

تمایز بین VR و AR به دستگاه های مورد نیاز آن ها و خود تجربه باز می گردد: AR از تنظیمات دنیای واقعی استفاده می کند در حالی که VR کاملا مجازی است.

کاربران AR می توانند حضور خود را در دنیای واقعی کنترل کنند. کاربران VR توسط سیستم کنترل می شوند. VR به یک دستگاه هدست نیاز دارد، اما AR را می‌توان با گوشی‌های هوشمند در دسترس داشت. AR هم دنیای مجازی و هم دنیای واقعی را بهبود می‌بخشد در حالی که VR فقط یک واقعیت خیالی را تقویت می‌کند. ابزار واقعیت افزوده گوگل ARCore نیز دقیقا همین گونه است.

مشاغل در صنعت VR و AR

این فناوری‌های جدید و در حال تحول فرصت‌های بی‌پایانی برای مشاغل و اشتغال ایجاد می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۲، بازار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به ۲۰۹.۲ میلیارد دلار افزایش یابد.

این مطلب را هم ببینید
هدفون WH-1000XM4 سونی رونمایی شد

VR و AR صنایع را از طریق توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار، طراحی گرافیک، تحقیق و غیره متحول می‌کنند. مشاغل مورد تقاضا برای توسعه و بهبود فناوری VR و AR عبارتند از:

مهندسی نرم افزار و توسعه، مدیریت پروژه، نگهداری نرم افزار، طراحی گرافیک، همانطور که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در نحوه کار، بازی و یادگیری ما در هم تنیده می شوند، این صنعت فقط به رشد خود ادامه خواهد داد. برنامه طراحی دیجیتال در مدرسه پیشرفت حرفه ای Tulane طراحی و فناوری نوآورانه را به هم متصل می کند تا به دانش آموزان کمک کند تا در لبه این صنایع باقی بمانند و در عین حال اشتیاق خود را به حرفه تبدیل کنند. اولین قدم را بردارید و امروز اطلاعات بیشتری درباره SoPA درخواست کنید. ابزار واقعیت افزوده گوگل ARCore بسیار پیشرفته شده است.

AR SDK چیست؟

هر کسی که تا به حال روی صندلی و نقش یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار نشسته است، احتمالاً وقتی متوجه شد که چقدر تلاش و کار برای توسعه یک برنامه انجام می‌شود، شگفت‌زده شده است. نگرانی‌های زیادی وجود دارد که حتی در ساده‌ترین برنامه‌ها (مانند مقیاس‌پذیری، سازگاری، مصرف منابع) و زمانی که صحبت از برنامه‌های پیچیده‌ای که گرافیک سه‌بعدی، عملکردهای پیشرفته و فناوری‌های نوآورانه مانند واقعیت افزوده (AR) را در خود جای داده‌اند، به‌خاطر داشته باشید و به آنها رسیدگی کنید.

فرآیند توسعه می تواند مانند یک شبکه درهم ناامیدکننده از رشته ها به نظر برسد که همه آن ها باید به هم گره بخورند تا چیزی واحد ایجاد شود. اینجاست که SDK ها وارد می شوند. ابزار توسعه واقعیت افزوده گوگل ARCore این روزها بسیار مهم است.

ابزار توسعه واقعیت افزوده گوگل ARCore

SDK نوعی نرم افزار واقعیت افزوده است و مخفف Software Developer Kit است و در اصل مجموعه ای از برنامه ها و نرم افزارهایی است که برای توسعه نرم افزارهای دیگر استفاده می شود.

5 ابزار برتر توسعه واقعیت افزوده

مزیت اصلی SDK ها این است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که به جای حل همه مشکلات عمومی و معمولی به صورت جداگانه و صرف زمان برای آنها، راه حل ها و میانبرهای معمولی و آزمایش شده را در توسعه اعمال کنند. شبیه سازی واقعیت افزوده موضوع ساده ای نیست و توسعه آن نیازمند ابزارهای مناسب است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی ایرپاد بی سیم شیاومی بادز 3

ما 5 ابزار برای ایجاد AR را بررسی خواهیم کرد که در جامعه توسعه AR محبوب و ارزشمند هستند. ابزار توسعه واقعیت افزوده گوگل ARCore بسیار پیشرفت کرده است.

Vuforia یک SDK واقعیت افزوده است که نزدیک به بالای لیست های “برترین AR” قرار دارد و دلیل خوبی هم دارد. Vuforia طیف وسیعی از محصولات را برای توسعه تجربیات AR ارائه می دهد، از جمله Vuforia Engine، Studio و Chalk. این نرم افزار از ایجاد AR مبتنی بر نشانگر و بدون نشانگر پشتیبانی می کند و دارای چندین ویژگی کلیدی است که آن را به یکی از بهترین ها برای تشخیص اشیا و مدل سازی سه بعدی تبدیل می کند.

این ویژگی ها عبارتند از Ground Plane (برای افزودن محتوا به سطوح افقی)، Visual Camera (منابع بصری پشتیبانی شده را فراتر از تلفن های همراه و تبلت ها گسترش می دهد) و VuMarks (نشانگرهای سفارشی که می توانند در تشخیص چهره Vuforia استفاده شوند و همچنین داده ها را رمزگذاری می کنند).

Wikitude یکی دیگر از گزینه های عالی برای توسعه نرم افزار AR است. این شرکت نسبتاً تازه وارد به بازار است، زیرا این شرکت در سال 2008 تأسیس شد، اما قبلاً شهرت خوبی به دست آورده است. در واقع، بحث Vuforia vs Wikitude اخیراً بسیار فعال شده است.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با ابزار توسعه واقعیت افزوده گوگل ARCore آشنا کنیم. Wikitude برای توسعه برنامه‌های AR برای دستگاه‌های iOS، Android و Smart Glasses مناسب است. مانند بسیاری از برنامه‌های برتر توسعه AR، Wikitude از انواع روش‌ها و فناوری‌های ردیابی پشتیبانی می‌کند، اما موقعیت جغرافیایی، تشخیص ابر، و ویژگی‌های مقیاس‌گذاری مبتنی بر فاصله را نیز در بر می‌گیرد. ARKit نرم افزار پیشرو برای توسعه نرم افزار AR است که توسط اپل توسعه یافته است، بنابراین امکان استفاده از ARKit در گوشی های اندرویدی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *