اخبار تکنولوژی

اسپیس ایکس از نسل دوم دیش استارلینک با طراحی جدید رونمایی کرد

دیش استارلینک

امروزه یکی از پرطرفدارترین سرگرمی های افراد، شبکه های اینترنتی ماهواره ای هستند. به این ترتیب علاوه بر دستگاه ماهواره که برای نصب این شبکه ها نیاز است، تنها چیزی که اصلی ترین عامل راه اندازی این شبکه ها محسوب می شود، انواع دیش ها می باشد، که یکی از جدیدترین آن ها دیش استارلینک می باشد که توسط شرکت معتبراسپیس ایکس رونمایی شده است.

بررسی دیش استارلینک اسپیس ایکس

انواع دیش های ماهواره ای در مدل استارلینگ، طراحی بی نظیری از شرکت معتبر اسپیس ایکس است که به عنوان دیش های نسل دومی در یک کیفیت عالی رونمایی شده است. طراحی این دیش پس از آن که تاییده خود را از شرکت FFC  دریافت کرد، توسط این شرکت برای مخاطبین به نمایش گذاشته شد. همه شما با انواع طراحی های متفاوت آشنا شده اید، ولی در این نوع دیش ماهواره ای قرار است با سبک جدیدی از طراحی رو به رو شوید که برای کاربران جذاب و شگفت انگیز است. سپس این شرکت معتبر و شناخته شده تحت مدیریت شرکت ماسک آماده است تا این محصول بی نظیر را برای مشتریان خود به عرضه در آورد.

افرادی که راجع به مطرح بودن این شرکت اطلاعات کافی دارند، همچنان از زمانی که رونمایی دیش استارلینک انجام شد، منتظر هستند تا بتوانند این محصول را در کیفیت عالی تهیه کنند. انواع این دیش ها به دلیل آنگه یک طراحی جدید و به روز است، برای مخاطبین جذاب شده است و این موفقیتی برای شرکت اسپیس ایکس بود که توانست بعد از مدل ها یک دیش برای شبکه های ماهواره ای به صورتی متفاوت عرضه کند.

از آنجایی که تاکنون با انواع دیش های دایره ای شکل در انواع مختلف رو به رو بودیم. انواع این دیش های نسل دوم، مورد توجه بسیار قرار گرفت. همچنین‌جالب بودن ماجرا اینجاست که به دلیل آنکه از زمان ابداع اولیه شبکه های ماهواره ای تنها کاربران می توانستند از یک نوع دیش استفاده کنند، اکنون که بعد از مدت های طولانی چنین طراحی وارد بازار شده، برای همه به گونه ای جذاب است. بهتر است در ادامه با مشخصات آن ها آشنا شویم.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات کامل تبلت های سری گلکسی تب s8 سامسونگ

دیش استارلینک

مشخصات فنی دیش استارلینک اسپیس ایکس نسل دوم

قطعا وقتی که یک محصول جدید وارد بازار می شود، آن هم‌ بعد از سال های طولانی، قرار است کاربران را با تغییرات و مشخصات جدیدی رو به رو کند. اسپیس ایکس نیز به گونه ای به طراحی دیش استارلینک پرداخته است که این تغییرات را در همه جاى آن مشاهده مى کنید. به این ترتیب مشخصات فنى این دیش به شرح زیر است:

ظاهر

مشخصات ظاهری یکی از مشهودترین تغییرات اولیه ای است که دراین محصول ایجاد شده است. این طراحی از شکل هندسی دایره ای مانند، به کل به یک صفحه چهارگوش تغییر شکل پیدا کرده است که واقعا جذاب و شگفت انگیز است. البته نمی توان گفت که تغییرات تنها در ظاهر و شکل این دیش پیاده شده است. در ادامه با سایر مشخصات فنی رو به رو خواهیم شد. این دیش تحت پشتیبانی اسپیس ایکس به یک محصول ایده آل و بی نقص تبدیل شده است.

ابعاد و وزن

تا کنون در انواع دیش های دایره ای شاهد ابعاد بزرگتری بودیم که حمل و نقل و جا به جایی و استفاده از این دیش را بسیار سخت و دشوار می کرد. ولی در این نوع طراحی جدید از اسپیس ایکس این نمونه بی نظیر از نسل دوم، شاهد یک دیش چهارگوش در ابعاد کوچک تر هستیم‌، که سبک آن را بسیار زیباتر جلوه می دهد. همچنین تغییر پیاده شده به روی این شبکه ماهواره ای، به روز وزن آن است که  در وزن ۴ کیلوگرمی طراحی و ساخته شده است. به طرز باورنکردنی این دیش حدود ۷.۲ کیلوگرم‌ از انواع طراحی های نسل اول سبک تر است. این تغییر اساسی باعث شد تا جا به جایی و نقل این محصول آسان تر باشد.

روتر

از آنجایی که روترها در این محصول از اهمیت زیادی برخوردار هستند، در این محصول اسپیس ایکس به نام دیش استارلینک از یک روتر ۳ در ۳ مامیو بهره برده است که دارای چند خروجی می باشد. به همین دلیل این مزیت فوق العاده باعث شده است تا داده ها به طور همزمان بدون هیچ تداخلی از طریق سه جریان پهنای باند، به سه دستگاه منتقل شوند. از آنجایی که نسل اول این روترها در دیش های اولیه از قابلیت ۲ در ۲ پشتیبانی می کرد، این تغییر و به روزرسانی در طراحی آن‌ ها برای کاربران جذاب بود.

این مطلب را هم ببینید
هدفون بی ‌سیم ایکس ‌باکس معرفی شد

دیش استارلینک

سایر تغییرات

از جمله سایر تغییرات و به روزرسانی هایی که در طراحی نسل دوم دیش استارلینک پیاده شده است، این است که از قابلیت ضد آب در مودم وای فای برخوردار است. به این صورت دیگر نیازی نیست نگران خراب شدن مودم خود در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند برف و باران باشید،. زیرا مودم های آن هیچ آسیبی نخواهند دید. همچنین این مودم در دمای ۳۲ تا ۸۶ درجه فارنهایت کار کرده و دمای منفی ۲۲ تا ۱۲۲ را نیز تحمل می کند. این دیش ها به همراه مودم آن ها کاملا ضد آب هستند و دچار آسیب و خرابی نخواهند شد.

قیمت دیش استارلینک به چه صورت است؟

به دلیل آنکه بین تولید انواع دیش های قدیمی دایره ای با دیش های نسل دوم سال های زیادی فاصله است، شاید فکر کنید که تفاوت قیمتی زیادی بین آن ها وجود داشته باشد. ولی خوشبختانه اینطور نیست و قرار نیست که با یک قیمت خیلی بالا حیرت زده شوید. قیمت ایش دیش در ۴۹۹ دلار در نظر گرفته شده است که همه کاربران به راحتی می توانند آن را تهیه کنند. همچنین باید ۹۹ دلار نیز بابت دریافت سرویس اینترنت ماهواره ای پرداخت کنید. پس به‌ راحتی و با هزینه مناسب می توانید از جدیدترین نسل ماهواره های اینترنتی بهره مند شوید.

نتیجه گیری

زندگی‌ در دنیای مدرن و به روز برای همه مردم جذاب و حیرت‌انگیز است. تنها کافی که خودتان زندگی در این‌ تغییرات جدید را انتخاب کنید و به روز باشید. استفاده از دیش استارلینک نمونه ای از طراحی های جدید است که به نظر من برای هر خانه ای لازم است. پس بهتر است که هر‌ چه زودتر بهترین نوع این‌ محصول را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *