ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

افزایش سرعت فتوشاپ با استفاده از این روش ها

افزایش سرعت فتوشاپ

یکی از کارهایی که اغلب کاربران نرم افزار محبوب فتوشاپ به آن توجهی ندارند، تنظیم نکردن ویژگیهای اصلی برنامه می باشد. برای این کار می بایست بلافاصله پس از نصب فتوشاپ به منوی Edit>preferences رفته و آن ها را مطابق دلخواه خود تنظیم کنید. این کار در بهبود کارایی فتوشاپ بسیار موثر می باشد. با ما همراه باشید تا با چند ترفند جالب برای افزایش سرعت فتوشاپ آشنا شوید.

افزایش سرعت فتوشاپ

تعداد مراحل تاریخچه را تنظیم کنید

اگر از فتوشاپ استفاده کرده باشید حتما پالت تاریخچه را مشاهده کرده اید. این قابلیت فتوشاپ بسیار کاربردی است، اما دقت داشته باشید که ذخیره کردن تعداد زیادی از مراحل می تواندموجب کند شدن سرعت فتوشاپ شود. تعداد مراحل پیش فرض برنامه، بیست مرحله است، امابرخی از کاربران سعی می کنند با بالا بردن این تعداد از داخل تنظیمات اصلی برنامه، درصد خطا را هنگام کارکاهش دهند.بسته به امکانات کامپوترتان می توانید از گزینه را از مسیر Edit>preferences>performance تغییر دهید.

چه مقدار cache Level نیازدارید؟

تنظیمات cache Level نیز درمسیر Edit>preferences>performance ودقیقاً زیر تنظیمات پالت تاریخچه قرار دارند. این تنظیمات هیستوگرام وزمانی که طول می کشد تاتغییر انجام شده روی کی تصویر دوباره روی صفحه به نمایش درآید را تعیین می کند. پبش فرض آن بر روی شش مرحله تنظیم شده است. این عدد تا 8 مرحله قالب افزایش است. بدیهی است که افزایش این مقدار موجب بالارفتن سرعت پردازش تغییرات می شود این تنظیمات به خصوص هنگامی که با عکس هایی با دقت بالا کارمی کنید، بسیار مؤثر است.

این مطلب را هم ببینید
بررسی کیس های SEKIRA 100 گیمینگ MSI

حواستان به مقدار حافظه مصرفی باشد

فتوشاپ RAM زیادی مصرف می کند ا این رو می بایست تا حد ممکن این میزان مصرف حافظه را محدود کنید. تنظیمات مربوط به محدود کردن مقدار حافظه مصرفی نیزدر Edit>preferences>performance قراردارد. مقدرا حافظه کلی سیستم در این قسمت نمایش داده می وشد اگر هنگامی که از نرم افزار فتوشاپ استفاده می کنید، برنامه های دیگری را باز نمی کنید(به عنوان مثال، Firefox برای جست وجو دراینترنت یا Media playerبرای گوش دادن موسیقی و…) وهمچنین اگر مقدار حافظه کامپیوترتان حدود دو تا سه گیگابایت است، می توانید این درصد را تا 75-80 درصد نیز افزایش دهید. در غیر این صورت بهتر است این مقدار را از پنجاه درصد بالاتر نبرید.

از scratch Disk مناسب استفاده کنید

فتوشاپ می تواند به همان صورتی که از حافظه استفاده می کند، بخشی از حافظه ثابت کامپیوتر را نیزبه عنوان یک حافظه جانبی به کارگیرد.برنامه فتوشاپ این حافظه راScratch Diskمی نامد هب صورت پیشفرض این حافظه ازدرایو ویندوز یا (معمولاً) همان درایو C کسر می شود،اما درایو C به طورمعمول فضای خالی چندانی ندارد. و استفاده ازفضای خالی آن به عنوان scratch Disk موجب کند شدن کل سیستم می شود. بنابراین بهتر است درایو پیش فرض رابه یکی از درایوهای دیگر (با فضای خالی بیشتر)تغییر دهید. به همین طورترتیب درایون ها ار طوری تنظیم کنید (با دکمه های مثلثی شکل سمت راست فهرست) که درایو C آخرین درایو باشد.

این مطلب را هم ببینید
بررسی سرفیس لپ تاپ استودیو

قابلیت پیش نمایش فونتها را خاموش کنید

اگر لزومی به استفاده از این قابلیت نیست ، آن را غیرفعال کنید. این کار در افزایش سرعت فتوشاپ موثر است. برای این کار به مسیرEdit>preferences>Type رفته ومانند آنچه در تصویر می بینید،گزینه «Font perview Size» راغیر فعال کنید.

از فرمان purge استفاده کنید

هنگامی که درحال کارهستید، فتوشاپ اطلاعات تصویر برای فرمان Undo، حافظه موقت یا cilpboardومراحل تاریخچه راذخیره می کند. این اطلاعات موجب مصرف حافظه می شود. برای کاهش اطلاعاتی که موجب مصرف حافظه می شوند، به مسیر Edit>purge>(option) بروید منظور از Option حافظه مورد نظر شما باری خالی شدن است. توجه کنید که در صورت حدف هریک از اطلاعات،دیگر امکان دسترسی به آن ها را نخواهید داشت.

فتوشاپ خود را شلوغ نکنید

فتوشاپ خود را خلوت نگه دارید قرار نیست هرچه در دسترس شما است روی فتوشاپ نصب کنید.نصب تعداد زیادی پلاگین و الحاقات جانبی ، موجب کند شدن کارایی فتوشاپ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *