مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

امکان پشتیبانی از برنامه های اندرویدی در ویندوز 10 فراهم شد

پشتیبانی از برنامه های اندرویدی در ویندوز 10

سیستم عامل اندروید یکی از محبوب ترین سیستم عامل های موبایلی در جهان است که کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است. اپلیکیشن های زیادی مختص این سیستم عامل ارائه شده اند. بسیاری از کاربران ویندوزی نیز همواره تمایل دارند تا از این برنامه ها در ویندوز استفاده کنند. خبر خوبی بای این دسته از عزیزان داریم و آن هم این است که مایکروسافت امکان پشتیبانی از برنامه های اندرویدی در ویندوز 10 را فراهم کرده است.

پشتیبانی از برنامه های اندرویدی در ویندوز 10

بر اساس گزارشی که اخیراً یکی از خبرنگاران وب‌سایت معتبر Windows Central منتشر کرده، ظاهراً مایکروسافت در نظر دارد تا پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را در سال 2021 به ویندوز 10 اضافه کرده و به طور خاص امکان دسترسی به آن‌ها را از طریق ویندوز استور مهیا کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل عکس به فیلم بصورت آنلاین

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت دقیقاً از چه روشی برای اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز استفاده خواهد کرد، چرا که اغلب برنامه‌های سیستم عامل اندروید برای دستگاه‌های مبتنی بر آرم (Arm) طراحی می‌شوند و از همین رو اجرای مستقیم آن‌ها در پلتفرم‌های دیگر عملاً غیرممکن به نظر می‌رسد. البته گفته می‌شود که مایکروسافت برای غلبه بر این مشکل به سراغ ترفندهای شبیه‌سازی خواهد رفت که چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

همچنین بسیاری از برنامه‌های اندرویدی از قبیل Gmail برای اجرا شدن به سرویس‌های موبایلی گوگل وابسته هستند و این هم یک مشکل دیگر بر سر راه اجرای آن‌ها در ویندوز 10 خواهد بود. اما در هر صورت اضافه شدن پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی حتی به صورت محدود و گلچین شده هم می‌تواند یک گام رو به جلو برای مایکروسافت و پلتفرم ویندوز تلقی شود. به خصوص در شرایط فعلی که اپل با معرفی مک بوک‌های مبتنی بر پردازنده داخلی خود (M1) امکان اجرای آی او اس و آیپد را برای سیستم‌های رایانه ‌ای خود مهیا کرده، مایکروسافت می‌تواند به عنوان رقیب این شرکت، خود را هر چه بیشتر به پلتفرم اندروید نزدیک کرده و جای خالی چنین سیستمی را با ویندوز 10 پر کند.

این مطلب را هم ببینید
ردمی بوک 13 شیائومی با ویژگی های جدید معرفی شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *