بازی و سرگرمی

بازیهای کوچکی که میلیون‌ها دلار درآمد کسب کردند

بازیهای کوچکی که میلیون‌ها دلار درآمد کسب کردند

صنعت بازیهای ویدیویی در طی سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و درآمدهای زیادی را برای برخی از توسعه دهندگان و شرکت کنندگان به همراه داشته است. در این بخش می خواهیم بازیهای کوچکی که میلیون‌ها دلار درآمد کسب کردند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بازیهای کوچکی که میلیون‌ها دلار درآمد کسب کردند را بشناسید

Flappy Bird

Flappy Bird یک بازی موبایلی به شدت ساده بود که در آن باید یک پرنده را با ضربات پی‌درپی رو صفحه گوشی موبایل، از بین لوله‌ها رد می‌کردید و رکورد می‌زدید. با این حال، می‌دانستید، این بازی اعصاب خردکن و منفور تاریخ که یک هفته‌ای هم پروسه ساختش تمام شده، توانست خیلی زود به درآمد میلیون دلاری برسد؟ تازه بازی خیلی زود از اکثر اپ استورها حذف شد و تبلیغ هم نداشت. این یعنی ۵۰ هزار دلاری که به گفته منابع مختلف Flappy Bird در هر روز به دست می‌آورده، از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای بوده. بله، ماهی ۱.۵ میلیون دلار یا به عبارتی ۳۰ میلیارد تومان در ماه.

Castle Crashers

Castle Crashers یک بازی دو بعدی بیتم‌آپ است و داستان شوالیه‌هایی را روایت می‌کند که جان خود را برای نجات جان یک پرنسس از دست جادوگری خبیث به خطر انداخته‌اند. بازی به خاطر گرافیک هنری جذاب، شوخ طبعی روایت و گیم‌پلی سریع و متنوعش خیلی زود به شهرت رسید و توانست میلیون‌ها نسخه روی پلتفرم‌های مختلف بفروشد. جالب این است که بدانید بازی تنها توسط ۱۰ نفر ساخته شده. ۱۰ نفری که الان هر کدامشان برای خود یک میلیونر به حساب می‌آیند.

The Stanley Parable

با اینکه گیم‌پلی The Stanley Parable چیز به خصوصی نبود و فقط به راه رفتن و فشردن کلید‌های مختلف ختم می‌شد، اما بازی به خاطر روایتگر فوق‌العاده و اتفاقات عجیب و غریبی که در جریان قصه‌اش رخ می‌داد، توانست طرفداران پر و پا قرصی برای خود دست و پا کند و به یکی از بازی‌های ایندی محبوبیت هر پی‌سی گیمری تبدیل شود. محبوبیتی که قطعا دیوی ردن و ویلیام پیو وقتی داشتند دو نفره روی بازی کار می‌کردند، حتی قادر به تصورش هم نبودند. بازی حتی بودجه قابل توجهی هم نداشت و در اصل قرار بود که یک ماد برای Half Life 2 باشد. با این حال، در نهایت بازی توانست فقط روی پی‌سی، میلیون‌ها نسخه بفروشد. فروشی که قطعا در سال ۲۰۲۰ و با عرضه بازی روی کنسول‌ها نیز قطعا بیشتر خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Dragon Quest XI S

Terraria

در حال حاضر بازار ویدیو گیم با کلی بازی سند باکسی که پایه و اساس گیم‌پلیشان ساخت و ساز است، اشباع شده. با این حال، قطعا Terraria در بین نسخه‌های دو بعدی آن‌ها یک تجربه پولیش شده و متفاوت بود که توانست سطح این ژانر را با باس‌های متنوع و گیم‌پلی همه چیز تمامش، یک پله بالاتر ببرد. از آنجایی هم که این مدل بازی‌ها طرفدار کم ندارند، Terraria خیلی زود بین پی‌سی گیمرها به محبوبیت رسید و در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ این پلتفرم است. اما نکته جالب اینجاست که فروش کلی بازی از طریق تمام پلتفرم‌ها، به بیش از ۲۷ میلیون نسخه رسیده. درآمدی رویایی برای یک تیم ۱۳ نفره.

Undertale

Undertale یک بازی نقش‌آفرینی منحصر به فرد بود که مثلش وجود ندارد. بازی با شخصیت‌ پردازی فوق‌العاده کاراکترها، سیستم غیرمعمول مبارزات و قصه‌ای که واقعا انتخاب‌های گیمر در آن تاثیر گذار بود، توانست هم نظر منتقدین را جلب کند و هم مردم را. Undertale در اصل پروژه کیک‌استارتری بود که توبی فاکس برای ساخت آن تنها به ۵۰ هزار دلار احتیاج داشت. با این بودجه محدود، ساخت تک نفره بازی تقریبا سه سال طول کشید. اما در نهایت موفقیت چشم‌گیر و همه جانبه Undertale، باعث شد که فروش فوق‌العاده‌ای هم داشته باشد و تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۳.۵ میلیون نسخه بفروشد.

این مطلب را هم ببینید
 بازی فیفا ۲۱

Minecraft

اگر در گوگل جستجو کنید «پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ»، قطعا نام Minecraft را بالای لیست اکثر نتایج خواهید دید. Minecraft در زمان خودش یکی از آن بازی‌های متفاوتی بود که مثلش وجود نداشت و باعث شد تا بازی‌سازان دیگر نیز با معجزه سیستم ساخت و ساز در بازی‌ها آشنا شوند و به شکل محدود از آن در بازی‌های خود استفاده کنند. با این حال، نکته جالب اینجاست که این بازی خلاقانه و بزرگ، تیم توسعه آنچنان پرتعدادی نداشته. بلکه مارکوس ناچ پیرسون تنها کسی بوده که روی Minecraft کار می‌کرده و توانست با شکل دادن به ایده فوق‌العاده‌اش، میلیون‌ها که چه عرض کنم، میلیاردها دلار درآمد کسب کند.

Tetris

Tetris را دیگر همه می‌شناسند و واقعا دیگر لازم نیست که در مورد آن توضیح بدهم. Tetris هنوز هم جزو اعتیاد آورترین بازی‌های پازل محور تاریخ است و طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. با این حال، شاید ندانید، نسخه اورجینال این بازی ساده‌ و دوست‌داشتنی، توانست در زمان خودش بیش از ۱۷۰ میلیون نسخه بفروشد و سازندگانش را به یکی از پولدارترین آدم‌های دنیا تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *