ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

با انواع نسخه های ویندوز 10 آشنا شوید

انواع نسخه های ویندوز 10

بی شک جذاب ترین، پرامکانات ترین و متفاوت ترین نسخه ساخته شده ویندوز توسط مایکروسافت، به ویندوز 10 تعلق می‌گیرد. این نسخه از سیستم عامل ویندوز ، توسط کاربران زیادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. مایکروسافت قابلیت های خوبی برای آن در نظر گرفته و با توجه به استقبال کاربران ، همواره در تلاش است تا وضعیت این محصول خود را بهبود بخشد. ویندوز 10 دارای انواع مختلفی است که هسته ی تمامی نسخه ها یکسان است اما در برخی جزئیات به خصوص این نسخه ها با یکدیگر متفاوت هستند. در این بخش می خواهیم به بررسی انواع نسخه های ویندوز 10 بپردازیم.

انواع نسخه های ویندوز 10

Windows 10 Home

به طور ساده اگر بخواهیم ویرایش خانگی را توضیح بدهیم باید گفت کم امکانات ترین و البته ارزان ترین نسخه ی ویندوز به شمار میرود. ویرایش خانگی برای کاربرانی که کارهای تجاری با رایانه انجام نمیدهند و طبیعتا امنیت اطلاعات نیز برای آنها اهمیت چندانی ندارد و همین طور دستگاه های زیادی برای مدیریت از طریق سیستم عامل ندارند، مناسب است و این دسته از افراد تفاوتی بین ویرایش های مختلف ویندوز 10 حس نخواهند کرد.

از کارآمد ترین حالات نسخه Home در ویندوز 10 حالت Game Mode می‌باشد که در هنگام بازی شاهد کارآیی مطلوب آن نزد گیمرها هستیم. مایکروسافت در این نسخه توانسته تا جایی که ممکن است برخی از قابلیت‌های شغلی یا تجاری ویندوز را حذف کند و سبک ترین نسخه ویندوز در عین پیشرفته بودن را تحویل کاربران دهد.

این مطلب را هم ببینید
چگونه لپ تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟

Windows 10 Pro

ویرایش پرو تمام ویژگی های نسخه ی خانگی را در خود جای داده است و درعین حال ویژگی های متعددی نیز برای کاربران حرفه ای افزوده شده است. مایکروسافت بروزرسانی های ویژه ای را برای این نسخه و نسخه ی اینترپرایز در نظر گرفته است که ویندوز را هر بار بهتر از قبل برای صاحبان کسب و تجارت میکند و همچنین بروزرسانی امنیتی بیشتری نیز برای نسخه بیشتر منتشر میشود تا با پوشش حفاظتی چند لایه از اطلاعات، هویت، دستگاه ها و اپلیکیشن های شما محافظت کند.

نسخه پرو نسبت به نسخه پایه آن قیمت بالاتری دارد؛ اگرچه کاربران می‌توانند با پرداخت 99 دلار و با خرید نسخه هوم، سیستم عامل ویندوز 10 را به نسخه پرو مبدل سازند. در سرویس ویندوز 10 پرو ابزارهای امنیتی شامل محافظت چند لایه ای و به روز رسانی دقیق برنامه ها در اختیار کاربران حرفه ای قرار گرفته است.

Windows 10 Enterprise

نسخه‌ی Enterprise تنها در اختیار مشتریانی قرار می‌گیرد که توافقنامه‌ی لایسنس مایکروسافت را دارند. این نسخه از ویندوز 10 خدمات به روزرسانی LTBS را هم در ویژگی های خود دارد. LTBS اجازه می‌دهد تا کاربران شرکت های بزرگ بتوانند معیارهای امنیتی خود را به راحتی به روزرسانی کنند به گونه ای که هیچ تغییری در فرآیند عملکردیشان نداشته باشند. ویندوزهای Enterprise در دو نسخه E3 و E5 ساخته شده اند.

این مطلب را هم ببینید
مک پرو جدید اپل از تاریخ 10 دسامبر قابل سفارش است

Windows 10 Education

نسخه Education بر اساس ویژگی های ساختاری و امنیتی نسخه Enterprise ساخته شده است. ولی بیشتر تمرکز آن بر تهیه ابزارهای آموزشی برای دانشجویان، معلمان و مدیران است. یک تفاوت اساسی این ورژن ویندوز با نسخه Enterprise عدم قابلیت آن برای دسترسی به LTSB می باشد که پیش از این در مورد آن صحبت شد. نسخه Education قابلیت ارتقا از نسخه Home ویندوز را نیز دارا است.

Windows 10 S

ویندوز S را نمی توان به طور کامل جزو یکی از نسخه های ویندوز به شمار آورد. بلکه بیشتر باید آن را حالتی از نسخه های Home و Pro ویندوز ۱۰ دانست. نسخه S برای بهینه اسزی مسائل امنیتی و همچنین کارایی ویندوز طراحی شده است. ویندوز S تنها قادر به اجرای اپلیکیشن هایی است که از طریق Microsoft Store دانلود شده اند و همچنین تنها از طریق مرورگر Edge می توان در آن به جستجو در اینترنت پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *