ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

با فاجعه ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کنیم؟

ریختن مایعات روی لپ تاپ

لپ تاپ ها یکی از وسیله های پرکاربرد امروزی هستند که می توانیم با استفاده باتری داخلی آنها، در هر نقطه و مکان از آنها استفاده کنیم. ریختن نوشیدنی‌هایی مانند قهوه یا آب روی لپ‌تاپ از سر بی‌احتیاطی یا بصورت تصادفی، کابوس همه‌ی کاربران است. هنگام وقوع چنین اتفاقی، عصبی می‌شود و دنبال راهی برای نجات لپ‌تاپ‌تان از مرگ حتمی خواهید گشت. پس اگر شما هم بدنبال راهی هستید تا پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ ، این فاجعه را حل کنید، با ما همراه باشید.

ریختن مایعات روی لپ تاپ و راه حل درست

تخلیه مایعات

اولین گام پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ ، تخلیه کردن این مایع از روی سیستم است.این کار به صورت معمول با برگرداندن و در واقع سرو ته کردن خود لپ تاپ انجام میشود.به شکلی که مانیتور به سمت پایین قرار گیرد.

خارج کردن پورت ها

در مرحله دوم شما ملزم به خارج کردن هر گونه کابل USB اعم از موس، هارد اکسترنال، آداپتور لپ تاپ و… که به لپ تاپ متصل شده اند را خارج نمایید و هر چه سریعتر این فرآیند انجام گیرد، لب تاب شما سالم تر خواهد ماند و آسیب جدی ای وارد نخواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
چرا شرکت ها می خواهند تراشه های اختصاصی برای محصولات بسازند؟

خشک کردن با دستمال

هرگونه رطوبتی که برروی لپ‌تاپ مشاهده می‌شود را، با یک دستمال کاغذی یا هر ماده جاذب و بدون پرز دیگری خشک کنید. می توانید با استفاده از دستمال های چند لایه و چند تکه چوب نازک (ترجیحا خلال دندان) شروع به خشک کردن آب وارد شده در لپ تاپ نمایید.

از خود در برابر ترشحات الکترواستاتیک، محافظت کنید

الکتریسیته ساکن می‌تواند به ولتاژ بسیار بالایی تبدیل شود. الکتریسته ساکن موجود در دست و بدن، می‌تواند به لپ‌تاپ آسیب جدی وارد کرده و سبب نابودی اجزای سخت افزاری آن، شود.

بازگشایی سخت‌افزار لپ‌تاپ

مرحله بازگشایی سخت افزار بسیار حساس و البته برای افراد علاقه‌مند، سرگرم کننده است. در این‌جا باید طبق کتابچه‌ی راهنما یا هر راهنمای دیگری که قادر به یافتن آن بودید، بر اساس صلاحدید خود برای جداسازی بخش‌های مختلف سخت افزار لپ‌تاپ اقدام کنید. انجام این کار، یک فرآیند طولانی و خسته کننده است و شاید حتی با داشتن دفترچه‌ی راهنما هم به بن‌بست بخورید و احساس ناامیدی کنید. بهترین کار این است که با جداسازی بخش‌های ساده‌تر کار خود را آغاز کنید.

این مطلب را هم ببینید
Wi-Fi 6E چیست و چه تفاوتی با Wi-Fi 6 دارد؟

استفاده از الکل

اگر لپ تاپ بطور کامل وارد مایعی شد، باید از الکل استفاده نمایید تا مایعات موجود در لپ تاپ، به کمک الکل 99 درصد از بین بروند. از این رو تنها کافی است که یک باکس بزرگ را انتخاب کنید که لپ تاپ بتواند به راحتی وارد آن شود. سپس میزانی الکل را وارد باکس کنید و لپ تاپ را چند دقیقه درون آن قرار دهید و شروع به چرخاندن آن نمایید تا الکل به تمام قسمت های وارد شود. اینکه زمان بیرون آوردن لپ تاپ از باکس می باشد و باید لپ تاپ را خارج نمایید و سپس آنرا به مدت 2 روز رها کنید تا الکل وارد شده، تبخیر شود.

سرهم کردن لپ‌تاپ

این کار نیز همچون بازکردن سخت افزار لپ تاپ، می بایست با دقت کافی و با استفاده از دفترچه راهنما انجام شود.

توصیه: با وجود تمام موارد گفته شده ، باز هم فراموش نکنید که پیشگیری بهتری از درمان است؛ بنابراین از ریختن مایعات روی لپ تاپ جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *