آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات عکاسی ورزشی برای مبتدیان

نکات عکاسی ورزشی چیست

انجام عکاسی ورزشی از کودکان، دوستان، یا هم‌تیمی‌ ها راهی خوب برای ثبت خاطرات پر از اکشن و سرگرمی در این رویداد است. با یک دوربین، شما می‌ توانید در وسط هیجان در یک رویداد ورزشی باشید تا نشستن در حاشیه (به طور مجازی، چون شما باید در زمین‌ بازی بمانید). این مقاله شامل نکات عکاسی ورزشی برای بهبود کیفیت عکس‌ های شما و کمک به شما برای گرفتن عکس‌ های اکشن و جذاب بهتر در بازی‌ ها و رویداد ها می‌ باشد. پس با ما همراه شوید تا این نکات را فراگیرید. با فراگیری این نکات و استفاده از آن ها می توانید تصاویر ورزشی زیبایی ثبت کنید.

بررسی موارد مختلف

در این بخش ما به معرفی نکات عکاسی ورزشی برای مبتدیان می پردازیم.

قوانین بازی را یاد بگیرید.

درک قوانین ورزشی که می خواهید از آن عکاسی کنید ، بسیار مهم است. هرچه بازی را بهتر بشناسید ، تصاویر شما بهتر خواهد شد.

منابع آنلاین را بررسی کنید که

  • قوانین ورزش،
  • بهترین موقعیت عکاسی،
  • انواع تصاویر برای استفاده،
  • و تجهیزات مورد استفاده، را

آموزش می‌دهند

یاد بگیرید که از دوربین خود استفاده کنید.
اگر در عکاسی تازه وارد هستید ، باید مدتی را برای آشنایی با دوربین خود صرف کنید. عکسبرداری در حالت خودکار به شما امکان کمی کنترل کیفیت تصاویر را می دهد. برای تمرین با سایر حالت های دوربین ، خصوصاً دیافراگم با اولویت و کتابچه راهنمای کاربر ، کمی وقت بگذارید.

نکات عکاسی ورزشی و توضیح آن

شناگر

از سرعت شاتر سریع استفاده کنید.

از نکات عکاسی ورزشی سرعت شاتر است. اگر می خواهید یک عمل ورزشی را ثبت کنید، سرعت شاتر دوربین شما باید بین 1/500 و 1/2000 باشد. هرچه سوژه شما سریع‌ تر حرکت کند، سرعت شاتر شما سریع‌ تر خواهد بود. برای مثال، شما می‌ توانید با سرعت شاتر نسبتا کم برای شنا عکس بگیرید، اما برای بیسبال نه. 

از لنزهای زوم تله فوتو استفاده کنید.

یک لنز زوم تله فوتو این روز ها حدود ۲۰۰ دلار قیمت دارد. می توان گفت این نکته از سری نکات عکاسی ورزشی کمی گران است. اما لنزی مانند 55-200 میلی متر f / 4-5.6 باعث می شود در حالی که در بودجه  هزینه زیادی نمی کنید ، انعطاف پذیری را هم با عکس های خود ایجاد کنید.

این مطلب را هم ببینید
چند ترفند کاربردی برای عکاسی سلف پرتره

اطلاعات خود را افزایش دهید.

درک اینکه چگونه سرعت شاتر، دیافراگم و ایزو بر تصاویر شما تاثیر می‌گذارند بسیار مهم است. به این دلیل  که عکس های خود را فراتر از عکس‌ های فوری و بی کیفیت بگیرید.

برای عکاسی ورزشی، شما معمولا یک

  • سرعت شاتر سریع،
  • یک دیافراگم بزرگ و
  • یک ایزوی متغیر بسته به روشنایی

نیاز دارید.

توضیحات نکات عکاسی ورزشی

بازی

در هر زمان به مسئولان ، مربیان ، ورزشکاران و کارمندان احترام بگذارید.

حضور شما در این رویداد یک امتیاز است.

اگر کسی به شما گفت کاری را انجام دهید ، این کار را انجام دهید. اگر اختلاف نظر دارید ، آن را تا بعد از این رویداد برای بحث بگذارید. یکی از آن عکاسان مزخرف نباشید که به همه دیگران نام بد می دهد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ترفندهای نورپردازی در عکاسی برای حرفه ای ها

 

نکات عکاسی ورزشی و توجه به افراد

مربی

از فلاش خارج از دوربین استفاده نکنید

دوربین شما با فلاش ساخته شده‌ است، و حتی یک واحد فلاش متصل به آن، در روشن کردن سوژه‌ های عکاسی ورزشی شما بی‌ اثر خواهد بود. علاوه بر این، فلاش برای ورزش‌ کاران و تماشاچیان حواس‌ پرت کننده است

از لنزهایی با زاویه دید عریض استفاده کنید.

نکنه بعدی از سری نکات عکاسی ورزشی استفاده از لنز واید است.

فقط به این دلیل که بیشتر عکس های ورزشی با استفاده از لنز های تله فوتو گرفته می شوند ، به این معنی نیست که همه آنها باید به این صورت باشند. برای قرار دادن چرخش جالب در تصاویر خود از یک لنز با زاویه دید عریض استفاده کنید. با این کار حس حضور در صحنه را به بیننده می دهید.

تحلیل تصاویرتان بعد از رویداد

در یک رویداد ورزشی، شما تعداد زیادی از عکس های ورزشی را خواهید داشت. اما تمام این ها به در نمی خورند. چند عکس از بهترین عکس‌ها را ذخیره کرده و بقیه را بیرون بریزید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *