مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

بهترین نرم افزارهای فیلمبرداری از دسکتاپ

نرم افزارهای فیلمبرداری از دسکتاپ

معمولا کاربران ویندوز به دلایل متفاوتی نیاز به فیلمبرداری از محیط دسکتاپ پیدا میکنند، مثلا برای ساخت دوره های آموزشی یا ایجاد اسناد ویدیویی که بعدا باید به آنها استناد شود و … . برای فیلمبرداری از دسکتاپ ، نرم افزارهای مختلف ساخته شده اند. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین های آن ها بپردازیم.

نرم افزارهای فیلمبرداری از دسکتاپ

نرم افزار Free Screen Video Recorder

با استفاده از این نرم افزار کاربران می توانند به راحتی از هر چیزی که بر روی صفحه نمایششان وجود دارد فیلمبرداری کنند. یک صفحه دستورالعمل جامع و گام به گام با گرافیک برای کمک به شما در ایجاد فیلم های مختلف نیز در این برنامه وجود دارد. این نرم افزار رایگان بوده و حتی برای بروزرسانی هم نیاز به پرداخت هزینه ای ندارد. همچنین قابلیت ذخیره ویدیو در انواع فرمت های AVI ، JPG ، GIF و PNG دارد.

CamStudio

یک نرم افزار رایگان و متن باز که برای ایجاد فیلم های AVI از کلیه فعالیت های صوتی و تصویری روی صفحه شما مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می تواند AVI های شما را به SWF تبدیل کند. برای یادگیری نحوه کارکردن با این برنامه کافیست از ویدیوهای آموزشی داخل آن بهره ببرید.  شما می توانید زیرنویس های صفحه را به ویدیوی خود اضافه کنید.

این مطلب را هم ببینید
برنامه تیک تاک چیست و چرا انقدر محبوب است؟

Ezvid

یکی دیگر از نرم افزارهای فیلمبرداری از دسکتاپ که کاملا رایگان بوده و از قدرت پردازش رایانه شما برای افزایش سرعت ضبط صفحه و قابلیت ویرایش فیلم استفاده می کند. قابلیت ترکیب صدا داشته و مجهز به ویرایشگر فیلم است. اگر قصد ساخت یک ویدیو آموزشی حرفه ای دارید، Ezvid گزینه فوق العاده ای برایتان خواهد بود.

TinyTake

سازنده این برنامه ادعا دارد که TinyTake بهترین نرم افزار ضبط فیلم در جهان است. این نرم افزار به شما امکان می دهد ویدئویی از فعالیت صفحه نمایش خود ضبط کنید، آن را حاشیه نویسی کنید و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یک نرم افزار ساده و رایگان که ویژگی های فوق العاده ای در اختیار کاربران خود قرار می دهد. البته لازم به ذکر است که این ویژگی ها در نسخه رایگان محدود بوده و برای بهره بردن از قابلیت های تکمیلی باید نسخه پریمیوم آن را دریافت کنید.

SmartPixel

از دیگر نرم افزارهای فیلمبرداری از دسکتاپ که می تواند هر آنچه روی صفحه نمایش وجود دارد ضبط کند. SmartPixel از فناوری پیشرفته فشرده سازی ویدیو برای ایجاد فیلم هایی با کیفیت بالا استفاده می کند. از مزایای این برنامه می توان به این مورد اشاره کرد که حالت تصویر در تصویر به طور همزمان موارد موجود در مانیتور و وب کم خود را ضبط می کند.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ XPS 13 دل معرفی شد

Screenflow by Telestream

این نرم افزار ویدیوهای با کیفیت بالا برایتان تهیه می کند. با استفاده از آن می توانید همه چیز را از طریق رایانه خود  از جمله کل مانیتور ، وب کم، میکروفون و صدای رایانه خود به طور همزمان ضبط کنید. امکان ذخیره سازی در انواع گسترده ای از فرمت ها نیز وجود دارد.

Icecream Screen Recorder

هر منطقه از صفحه نمایش خود را به راحتی با این نرم افزار ضبط کنید. Icecream Screen Recorder دارای یک رابط بصری و آسان برای استفاده با مجموعه ای از ابزارها و گزینه های مورد استفاده در هنگام ضبط صفحه است. می توانید از Icecream Screen Recorder استفاده کنید تا فیلم های حرفه ای ضبط کنید و از آن در بازی ها و مکالمات اسکایپ استفاده کنید. همچنین ابزار بزرگنمایی به شما امکان می دهد تا هنگام ضبط بزرگنمایی کنید.

Camtasia

یکی از معروف ترین نرم افزارهای فیلمبرداری از دسکتاپ که علاوه بر ضبط فیلم به شما امکان می دهد ویدیوی HD را از منبع خارجی ضبط کنید. Camtasia از آنجا که منحصر به فرد است و می تواند فیلم های تعاملی حاوی لینک های قابل کلیک ایجاد کند برای محتوای ویدیویی پویا در کلاس یا محل کار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *