اخبار تکنولوژی

برترین شغل‌های حوزه کامپیوتر در سال‌های آینده

برترین شغل‌های حوزه کامپیوتر

بسیاری از افراد هنگام انتخاب رشته تحصیلی و یا مسیری که می خواهند در آن قدم بردارند با خود می گویند: آیا این کار آینده ای دارد؟ اصلا بازار شغل آن در چه وضعیتی قرار گرفته است؟ و از این قبیل سوالات. همانطور که در حال حاضر مشاهده می کنید، دنیای تکنولوژی و کامپیوتر روز به روز در حال پیشرفت می باشد. از این رو بازار شغلی خوبی برخوردار بوده و افراد زیادی به دنبال قدم برداشتن در حوزه فناوری اطلاعات هستند. اگر شما هم به مشاغل آی تی علاقه مند هستید، با ما باشید تا برترین شغل‌های حوزه کامپیوتر در طی سال های آینده آشنا شوید.

برترین شغل‌های حوزه کامپیوتر

توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل

امروزه تلفن های همراه نقش مهمی در زندگی بشر یفا می کنند. بر همین اساس نیاز به توسعه و گسترش برنامه ها و اپلیکیشن ها این دستگاه روز به روز در حال افزایش است. این تقاضای روزافزون به یکی از بزرگترین خلاء‌ها در مهارت‌های IT تبدیل شده و نیازمند توسعه‌دهندگان ماهری است که بتوانند این جای خالی را پر کنند. از این رو فرصت‌‌های شغلی زیادی در این زمینه وجود دارد.

مهندس نرم افزار

یکی دیگر از برترین شغل‌های حوزه کامپیوتر مهندس نرم افزار است که با پیشرفت فناوری ، روندی افزایشی به خود گرفته است. برای مثال، استقبال سریع از فناوری‌های ابری موجب افزایش تقاضا برای مهندسین نرم افزار در حوزه برنامه‌ها کاربردی شده، کسانی که بتوانند برنامه‌های ابری مقیاس پذیر و امن بسازند.  همچنین با ادامه گسترش سیستم‌های کامپیوتری و نرم افزار در صنایع جدید و دستگاه‌های هوشمند، نیاز به توسعه سیستم‌های کامپیوتری که بتوانند این نوآوری‌ها را توانمند کنند، فرصت‌های شغلی مناسبی را برای مهندسین نرم افزار سیستم ایجاد می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آنر پرفروش ترین برند موبایل چین در فصل اول 2022 شد

طراح بازی‌های ویدیویی

صنعت بازی، یکی از پردرآمدترین صنایع حال حاضر در دنیا محسوب می شود. با پیشرفت کنسول های و تجهیزات گیمینگ، و همچنین میل بیشتر افراد برای دریافت بازیهای رایانه ای جدید و متنوع، نیاز به طراحان این بخش نیز افزایش پیدا کرده است. بخصوص نیاز به طراحان بازی‌ها با تخصص توسعه تلفن همراه رو به افزایش است چرا که نحوه نمایش و اجرای بازی‌های ویدیویی دائم در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در حال تغییر است. ظهور فناوری‌ها و افزایش تقاضا برای اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) نیز به نفع طراحان بازی‌ها می‌باشد.

متخصص امنیت فناوری اطلاعات

در دنیایی که همه چیز بر مبای اطلاعات دیجیتال و اینترنت است، امنیت از جمله مهم ترین مسائلیست که همیشه باید مد نظر قرار گرفته شود. سال‌هاست که مدیران IT عنوان می‌کنند که به دنبال افراد حرفه‌ای و با مهارت‌ در حوزه امنیت اطلاعات هستند. مهارت‌های امنیتی کامپیوتر که متقاضیان زیادی دارند شامل: امنیت عملیات IT، امنیت دستگاه موبایل، مدیریت خطر، امنیت اطلاعات، امنیت شبکه و امنیت مجازی سازی/ ابر می‌باشند.

تحلیلگر سیستم‌های کامپیوتر

به منظور ایجاد معماری سیستم های جدید، نیاز به تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتر بیشتر و بیشتر می شود. وزارت کار ایالات متحده یک رشد 43 درصدی را در استخدام تحلیگران سیستم در شرکت‌های مشاوره IT تخمین زده که به فرصت‌های شغلی  قراردادی و آزادکار زیادی در این موقعیت تبدیل می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
مانیتور جدید ال جی UltraFine Ergo رونمایی شد

توسعه دهنده وب

همانطور که در طی سالهای اخیر مشاهده کردید، بسیاری از کسب و کارها، محصولات و خدمات خود را وارد دنیای اینترنت کرده اند. این موضوع همچنان ادامه داشته و روندی افزایشی به خود گرفته است. ترویج شبکه‌های اجتماعی، تقاضا برای توسعه دهندگان وب را تقویت می‌کند، چراکه کسب و کارها به دنبال جذب نسل جدید مشتریان و تحریک جو رقابتی در این فضای رو به رشد هستند.

مدیر فناوری

همه کارمندان و فعالین بخش فناوری اطلاعات ، نیاز به یک مدیر ناظر دارند تا روند فعالیت آنان را کنترل کند.

مدیر پایگاه داده‌

تمامی اطلاعات و داده ها در دنیای دیجیتال درون دیتابیس ها ذخیره می شوند. همین امر نیاز به مدیران آموزش دیده با مدرک پایگاه داده را جهت ذخیره، سازماندهی، تجزیه و تحلیل و حفاظت این داده‌ها افزایش می‌دهد.

مدیر شبکه

استقبال از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در فرهنگ سازمانی به معنی استفاده از اینترنت جهت انجام کسب و کارهای آنلاین و افزایش فرصت‌های شغلی برای مدیران شبکه و مجریان شبکه می‌باشد، کسانی که می‌توانند با استفاده از این فناوری‌های نوظهور به شکلی ایمن به کسب و کارها کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *