اخبار بازی, بازی و سرگرمی

بررسی ساده Xbox Series X

این مقاله تنها به شما کمک میکند تا بدانید این نسل از کنسول های بازی آیا برای شما مناسب است یا خیر. قبل توضیح هر موضوعی باید به شما بگویم Xbox Series X یک کیت بسیار عالی می باشد و با خواندن این مقاله شما هم با من هم نظر خواهید شد .

Xbox Series X

مایکروسافت بعد از هفت سال  با ارائه  دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس بطور رسمی پا به عرصه نهم بازی‌های ویدیویی گذاشت. همانطور که میدانید کنسول ایکس باکس وان از همان ابتدای ورود به بازار با مخالفت های بسیاری مواجه شد . نیاز به اتصال دائم به اینترنت و ضعیف بودن آن نسبت ، به پلی استیشن 4 از معایب آن به شمار میرفت .

تمرکز بیش ها حد بر روی کینکت ماکروسافت را از هدف نهایی خود یعنی بازی کاملا دور کرد . بعد از این شکست و روی کار آمدن فیل اسپنسر شرایط کاملا تغییر کرد وی با اهمیت به هدف کنسول های بازی رویکرد بخش ایکس باکس مایکروسافت را کاملا عوض کرد . او با راه‌اندازی سرویس گیم‌ و معرفی کنسول‌های ایکس باکس وان اس و وان ایکس کاملا رویه را تغییر داد و باعث شد ماکروسافت در نسل هشتم بدرخشد .

عملکرد ، قدرت بیشتر ظاهر بهتر از نکته های بسیار مهم نسل هشت کنسول های بازی هستند. البته شایان ذکر است ماکروسافت با  تمرکز بر  روی بهتر نمودن اکوسیستم ایکس باکس، گیمرهای PC و حتی موبایل رااز یاد نبرد. این مسئله باعث شد شما تنها با خرید یک اشتراک به آسانی بر روی هر دستگاهی مانند کنسول، پی سی ، کوشی و تبلت های هوشمند اندروید از بازی کردن لذت ببرید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بازی Rise of the Tomb Raider

ظاهر ایکس باکس سری ایکس :

کنسولی بسیار سنگین به شکل مکعب مستطیل با رنگی زیبا که کاربر را به یاد یک کیس ظریف و خوش فرم می اندازد. که شما می توانید ، آن را در کنار و یا زیر تلویزیون خود به راحتی جای دهید. در این نوع ایکس باکس دو پورت USB  جدید به همراه یک خروجی HDMI برای افزایش حافظه داخلی اضافه شده است . و در این نسخه دیگر شما ورودی HDMI، پورت مخصوص کینکت و خروجی آپتیکال در پشت کنسول نمی بینید.

شما نیز در این نسخه شاهد این خواهید بود که ماکروسافت کاملا زبان طراحی ایکس باکس وان ایکس را ادامه داده است . یک طراحی ساده شیک و مینیمال . کنسولی متفاوت از نظر ظاهر و کیفیت .

در این سری از کنسول ها شما شاهد تغییر خواصی در کنترلر ها نیستید زیرا در این نسل ماکروسافت فقط ایرادات نسل قبلی کنترلرها را برطرف کرده است. این تغییرات شامل بافت هایی در دو طرف برای جلوگیری از لیز خوردن و تبدیل میکرو USB به USB تایپ سی می باشد . البته دکمه اشتراک گذارای را نباید در این نسل از یاد برد که کاملا در وسط کنترلر خود نمایی میکند. البته ضعف آن یعنب استفاده از باطری قلمی همچنان پابرجاست.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Little Nightmares 2

راه اندازی  Xbox Series X

در راه اندازی اولیه حتما نیاز به اینترنت است ولی راه اندازی آن بسیار ساده می باشد پس از نصب همه کابل ها باید یک آپدیت ۸۰۰ مگابایتی و بروزرسانی فریمور کنترلر ها انجام دهید این کار به قدر سادست که شما می توانید آن را از طریق گوشی و یا نرم افزار ایکس باکس راه اندازی کنید. و اگر هم قبلا از گیمرهای ایکس باکس بودید به راحتی می توانید تمام بازی های خود را از طریق شبکه منتقل نمایید . پس از راه اندازی و بالا آمدن صفحه شما شاهد رابط کاربری ایکس باکس وان هستید .

شما هم اگر از طرفداران ایکس باکس سری ایکس هستید نقاط قوت و ضعف آن را برای ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *