تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بررسی لپ تاپ ایسر هلیوس 300

لپ تاپ ایسر هلیوس 300

ایسر یکی از باسابقه‌ترین برندهای تولید کامپیوتر و تجهیزاتی جانبی در آسیا محسوب می‌شود و در رتبه‌ی پنجم بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های کامپیوتر شخصی در جهان قرار دارد. ایسر جزو شرکت‌هایی است که تمرکز ویژه‌ای بر تولید تجهیزات گیمینگ دارد. لپ تاپ ایسر هلیوس 300 یکی از محبوب ترین لپ تاپ های گیمینگ این کمپانی با با برند اختصاصی Predator می باشد که در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

لپ تاپ ایسر هلیوس 300

طراحی

ابعاد ۲۲٫۹ × ۲۵۵ × ۳۶۳٫۴ میلی‌متری و وزن نه‌چندان سنگین ۲٫۵۰ کیلوگرمی Helios 300 نشان می‌دهد که لپ‌تاپ گیمینگ ایسر از نقطه‌نظر ابعاد، وضعیت مناسبی دارد؛ هرچند که نمی‌توان آن را در ردیف اولترابوک‌ها قرار داد. لبه‌های‌هایی با خطوط شکسته و مورب، نورپردازی لوگوی Predator روی قاب نمایشگر و دریچه‌های ناهمگون خروجی هوا روی لبه‌ی پشتی که طراحی تهاجمی سوپراسپورت‌های چندصدهزار دلاری لامبورگینی را در ذهن تداعی می‌سازد؛ نقطه‌به‌نقطه‌ی طراحی هلیوس ۳۰۰ ماهیت گیمینگ لپ‌تاپ را به کاربر گوشزد می‌کند. لپ‌تاپ گیمینگ تایوانی‌ها هوای خنک را از دریچه‌های زیرین دستگاه به داخل هدایت می‌کند و به کمک دریچه‌های کناری و دریچه‌های سوپراسپورت‌گونه‌ی (!) پشتی به بیرون می‌راند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های تست سرعت اینترنت در اندروید

هلیوس ۳۰۰ ساختار فلزی یکپارچه‌ای ندارد؛ اما قاب نمایشگر و محل استراحت دست روی دستگاه از ورق فلزی ساخته شده‌اند. طراحان ایسر پلاستیک مشکی مات را برای پشت لپ‌تاپ، حاشیه‌های نمایشگر و لولا برگزیده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود تا هلیوس ۳۰۰ به‌اندازه‌ی ریزر بلید، حس‌وحال محصولی گران‌قیمت را نداشته باشد. صرف‌نظر از جنس به‌کاررفته در بدنه، هلیوس ۳۰۰ ساختار مستحکمی دارد؛ به‌طوری که بخش نمایشگر دچار تاب‌خوردگی نمی‌شود و با فشردن نیز بخش کیبورد به‌سادگی به داخل فرو نمی‌رود.

صفحه نمایش

صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی هلیوس ۳۰۰ از سمت چپ و راست فاصله‌ی اندکی تا لبه‌های فیزیکی دستگاه دارد؛ اما حاشیه‌ی بالا و پایین بسیار قطور هستند. طراحان ایسر روی لبه‌ی بالا وب‌کم و ۳ میکروفن قرار داده و روی لبه‌ی پایین لوگوی براق PREDATOR را کار گذاشته‌اند. ایسر می‌توانست در جهت جلب رضایت کسانی که در کنار بازی از لپ‌تاپ‌شان در امور کاری نیز استفاده می‌کنند، نمایشگری با نسبت تصویر ۳:۲ به‌کار گیرد؛ بدین ترتیب از فضای خالی و بی‌استفاده‌ی دو طرف نمایشگر نیز استفاده‌ی بهینه‌تری می‌شد و لپ‌تاپ ظاهر مدرن‌تری به‌خود می‌‌گرفت.

درگاهها

هلیوس 300 مجموعه‌ای متنوع از درگاه‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد: در لبه‌ی سمت راست یک پورت Mini DisplayPort، یک پورت HDMI، یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A با پهنای باند ۵ گیگابیت‌برثانیه و قابلیت شارژ دستگاه‌های دیگر در حالت Sleep و یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C با پهنای باند ۱۰ گیگابیت‌برثانیه تعبیه شده‌اند؛ درحالی‌که لبه‌ی سمت چپ از دو پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A با پهنای باند ۵ گیگابیت‌برثانیه، درگاه اترنت با پهنای باند ۱۰۰۰ مگابیت‌برثانیه، جک هدفون و اسلات قفل Kensington میزبانی می‌کند؛ بنابراین در لپ‌تاپ گیمینگ ایسر از پورت سازگار با تاندربولت خبری نیست.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کنترل پنل در ویندوز

اسپیکرها

اسپیکرهای استریوی هلیوس ۳۰۰ در بخش زیرین دستگاه قرار دارند. بلندی صدای اسپیکرها در شرایطی که فن‌ها با تمام سرعت کار نکنند، برای فضای اتاق مناسب ارزیابی می‌شود، درغیر‌این‌صورت استفاده از هدفون را توصیه می‌کنیم. اسپیکرهای Helios 300 تنها در تولید فرکانس‌های میانی عملکرد رضایت‌بخشی دارند؛ بنابراین در کاربری‌هایی همچون تماشای فیلم، می‌توان روی آن‌ها حساب کرد. فرکانس‌های پایین و بالا در بهترین حالت به‌صورت متوسط تولید می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مثبت اسپیکرها، نبود نویز حتی در بالاترین سطح صدا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *