تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

بررسی لپ تاپ دل XPS 13 مدل 2020

لپ تاپ دل XPS 13 مدل 2020

دل یکی از اولین استارتاپ‌های آمریکایی بود که در دوران اوج بازار فناوری پا به عرصه‌ی رقابت گذاشت و تا امروز، اعتبار خود را حفظ کرد. لپ تاپ دل XPS 13 مدل 2020 محصولی جذاب از این برند خوشنام بوده کهدر این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

لپ تاپ دل XPS 13 مدل 2020

طراحی

این لپ‌تاپ نه تنها وزن اندکی دارد (1.27 کیلوگرم)، بلکه به اندازه تحسین‌برانگیزی نازک (14.8 میلی‌متر) هم هست. از همین رو لپ تاپ دل XPS 13 را می‌توانید به سادگی در کوله‌پشتی خود قرار دهید و آن را با خود حمل کنید. کیبورد این لپ تاپ تقریبا تا لبه‌های اطراف بدنه کشیده شده و در پایین آن نیز یک تاچ‌پد بزرگ با عملکرد بسیار خوب و روان جای گرفته است.

صفحه نمایش یکی دیگر از بخش‌های تحسین‌برانگیز لپ تاپ دل XPS 13 است. این صفحه نمایش بسته به انتخاب خریدار در مدل 1080p و 4K عرضه می‌شود. مدل 1080p بدون تردید یکی از روشن‌ترین و رنگارنگ‌ترین نمایشگرهای موجود در بازار است. شکی نیست که مدل 4K ظاهر بهتری دارد، ولی از نظر ما استفاده از یک نمایشگر 13 اینچی 4K توجیهی ندارد.

این مطلب را هم ببینید
Modern Standby در ویندوز 10 به چه حالتی گفته می شود؟

شما در این لپ‌تاپ کلا دو درگاه تاندربولت 3، یک درگاه کارت حافظه و یک جک هدفون در اختیار دارید. البته همین تعداد را هم به سختی می‌توانیم در بسیاری دیگر از لپ‌تاپ‌های بازار پیدا کنیم و واقعا هم در لپ تاپ Dell XPS 13 فضای کافی برای درگاه‌های اضافی وجود ندارد.

لپ تاپ دل XPS 13 مدل 2020

باتری

لپ تاپ دل XPS 13 در بحث پردازش عملکرد خیلی خوبی دارد، ولی از آنجایی که جزو لپ‌تاپ‌هایی است که حمل و جابه‌جایی آن بسیار راحت است انتظار داریم عمر باتری زیاد باشد تا بدون نیاز به شارژ بتوانیم آن را با خودمان حمل کنیم. لپ تاپ Dell XPS 13 2020 در این بخش نمره قبولی می‌گیرد. با باتری با شارژ کامل می‌توانید 9 ساعت و 40 دقیقه فیلم تماشا کنید و حتی در تست باتری بنچمارک پرفشار 8 PCMark نیز لپ‌تاپ تقریبا 6 ساعت دوام می‌آورد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف نصب بروزرسانی May 2020 Update ویندوز 10

عملکرد

لپ تاپ دل XPS 13 جدید در 5 مدل مختلف عرضه می‌شود که گرانقیمت‌ترین آن‌ها دارای پردازنده چهار هسته‌ای Core i7-1065G7 است. این پردازنده کوچک آنقدر توان دارد که به راحتی بتواند کارهای روزمره را انجام دهد، ولی ممکن است در اجرای وظایف سنگین‌تر مثل ویرایش ویدیو کم بیاورد. با این حال سری آیس لیک یک ویژگی کلیدی دارد که نباید از کنار آن به راحتی بگذریم و آن هم پردازنده گرافیکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *