اخبار تکنولوژی

بررسی مانیتور گیمینگ جی پلاس GGM-K275FN

مانیتور گیمینگ جی پلاس GGM-K275FN

جی پلاس از برندهای نوظهور بازار ایران است که اولین بار در اواخر سال ۹۷ خبر از ورود به بازار ایران داد. محصولات اولیه این برند شامل انواع تلویزیون ها بود اما به مرور زمان محصولات دیگری را نیز به سبد خود افزود. یکی از آنها تجهیزات کامپیوتری و گیمینگ می باشد. مانیتور گیمینگ جی پلاس GGM-K275FN یکی از محصولات جدید این کمپانی می باشد که در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

مانیتور گیمینگ جی پلاس GGM-K275FN

این مانیتور از نمای روبرو ساده اما شیک به نظر می‌رسد. اطراف پنل را فریم پلاستیکی با کیفیتی احاطه کرده. فریم پایینی پهنای بیشتری دارد و لوگوی جی پلاس را در خود جای داده و در گوشه سمت راست هم سوراخ LED نشانگر روشن یا آماده به کار بودن نمایشگر قرار دارد. از جذاب‌ترین بخش‌های مانیتور، پایه و نیز بخش پشتی است. مانیتور جی پلاس روی یک سه پایه فلزی ذغالی رنگ قرار می‌گیرد که کیفیت بسیار بالا و ظاهر شیکی دارد. در عین حال به خوبی از پس حفظ تعادل مانیتور بر می‌آید و امکان تنظیم زاویه عمودی را هم دارید.

این مطلب را هم ببینید
ایا سامسونگ در گوشی های خود از تراشه دیمنسیتی 9000استفاده می کند؟

بخش پشتی مانیتور نیز ظاهر جذابی داشته و از ترکیب رنگ مشکی و قرمز بهره می برد. در چپ و راست یک بخش عمیق‌تر قرمز رنگ به چشم می‌خورد و بخش بالایی پایه را هم یک مثلث قرمز رنگ پوشانده است. خطوط شکسته براق هم ظاهری فضایی به این قسمت داده است. در میانه بالایی پشت مانیتور، لوگوی بزرگ جی پلاس خودنمایی می‌کند و در بالاترین بخش هم سوراخ‌های تهویه قرار گرفته‌اند.

پورت‌های مانیتور به شکل افقی در زیر دستگاه مخفی شده‌اند و شامل یک ورودی آداپتور، یک ورودی HDMI،‌ یک ورودی VGA، یک خروجی صدای هدفون و یک ورودی صدا است. ۴ سوراخی هم که در اطراف محل اتصال پایه به چشم می‌خورد برای اتصال پایه‌های سازگار با VESA است و به این ترتیب می‌توانید مانیتور جی پلاس را به پایه‌های دیواری جداگانه متصل کنید. همچنین باید اشاره کنیم که مانیتور فاقد اسپیکر داخلی است.

کیفیت تصویر

با توجه به رزولوشن 1080P و اندازه نسبتا بزرگ پنل، برای مشاهده مناسب باید فاصله کافی از مانیتور داشته باشید تا اندازه بزرگ پیکسل‌ها به چشمتان نیاید. یکی از قابلیت‌های مفید، فیلتر کاهش نور آبی است که امکان تنظیم در ۴ مرحله ۲۵، ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ درصد را در اختیارتان قرار می‌دهد و حداکثر این میزان هم کافی به نظر می‌رسد. اما ای کاش جی پلاس برای دسترسی به این قابلیت، یکی از جهت‌های جوی استیک را اختصاص می‌داد تا به سرعت و بدون نیاز به گردش در منوها بتوانید آن را فعال یا غیر فعال کنید. در مدت کوتاهی که با مانیتور کار کردیم می‌توانیم بگوییم که کیفیت در کل مناسب است اما رنگ مشکی کمی به خاکستری تمایل دارد.

این مطلب را هم ببینید
FreeBuds 4i هواوی معرفی شد

نرخ پاسخ‌دهی مانیتور جی پلاس ۶ میلی‌ثانیه است که برای گیمرهای حرفه‌ای چندان پایین به حساب نمی‌آید. نرخ رفرش ۷۵ هرتز است که برای یک مانیتور گیمینگ اقتصادی کفایت می‌کند. اما خبری از پشتیبانی از جی‌سینک یا فری‌سینک نیست که البته تعجبی هم ندارد؛‌ چرا که با یک مانیتور اقتصادی طرف هستیم. مانیتور جی پلاس در کل می‌تواند گزینه مناسبی برای فیلم دیدن یا استفاده اداری و روزمره از جمله وب‌گردی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *