عکاسی و فیلم برداری, مقالات آموزشی پهپاد

بررسی پهپاد دی جی آی مویک DJI Mavic Air Fly More Combo

بررسی عملی پهپاد دی جی آی مویک DJI Mavic Air Fly More Combo

یک پهپاد از نظر فناوری یک هواپیمای بدون سرنشین است. پهپادها بیشتر به عنوان هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) یا سیستم هواپیماهای بدون سرنشین (UAS) شناخته می شوند. در اصل، یک هواپیمای بدون سرنشین یک ربات پرنده است که می تواند از راه دور کنترل شود یا به صورت خودکار از طریق برنامه های پرواز با کنترل نرم افزاری در سیستم های تعبیه شده خود ، در ارتباط با سنسورهای داخلی و GPS کار کند. در مقاله زیر سعی در معرفی و بررسی عملی پهپاد دی جی آی مویک خواهیم داشت که امیدواریم کمک کوچکی برای آشنایی هر چه بیشتر شما کاربران محترم باشد.

معرفی پهپاد دی جی آی مویک

DJI’s Mavic Air یک پهپاد تاشو است که می توانید آن را در جیب خود قرار دهید. این دوربین مجهز به دوربین 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ، فیلم HD تا 120 فریم بر ثانیه ، عکس های 12 مگاپیکسلی و پانورامای کروی 32 مگاپیکسلی است. این یک کارایی بسیار جالب این پهپاد است.

در عرض چند سال  شرکت DJI که در شنژن مستقر است که بر صنعت هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهپادها مسلط شد. تجهیزات آنها برای ضبط تصاویری باورنکردنی برای برنامه هایی مانند Game of Thrones استفاده می شود ، تصاویری که یک دهه پیش غیرممکن بود. این فناوری برنده جایزه امی از پلتفرم های گران قیمت دوربین های UAV با استاندارد هالیوود به پهپادهای تجاری مقرون به صرفه تبدیل شده است.

DJI به سرعت جانشین پهپاد Mavic Pro شد. از لحاظ تئوری ، Mavic Air در جایی بین Mavic Pro و Spark قرار دارد. اما در عمل ، فناوری جدید Mavic Air بر Mavic Pro برتری دارد.

ویژگی های دوربین پهپاد دی جی آی مویک

برد دوربین این پهپاد  اینچیCMOS 1/2.3  است . می تواند تصاویر ثابت 12 مگاپیکسلی HDR در ابعاد 4056×3040 در 4: 3 یا 4056×2280 در 16: 9 بگیرد. با دوربین آن می توان فیلمبرداری تا 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه یا با سرعت 1080p تا 120 فریم بر ثانیه برای ضبط در حالت آهسته ضبط کرد. دوربین Mavic Air بر روی یک تصویر سه محوره نصب شده است. که قادر است یک ویدئو صاف حتی در شرایط باد فیلم برداری کند. برای یکی از آزمایشات ، دستگاه را تا ارتفاع 80 متری بالا برده و فیلم گرفتند. به غیر از ماشین های در حال حرکت ، واقعاً می توانستید تشخیص دهید که این یک مکان آرام نیست.

پرواز با Mavic Air ساده است.  پس از پرتاب ، هواپیمای بدون سرنشین باید در هوا معلق باشد و منتظر فرمان شما باشد. Mavic Air قادر است به موقعیتی محکم در هوا برسد که این پهپاد برای استفاده با GPS طراحی شده است. با استفاده از سنسورهای نوری کار می کند ، اما برای دقت بیشتر ، شما واقعاً به داده های بیشتری برای مکان یابی از طریق 13-15 ماهواره GPS نیاز دارید. هرچه تعداد ماهواره ها بیشتر باشد احتمال وقوع حادثه غم انگیز کمتر است.

این مطلب را هم ببینید
تاثیر لنز دوربین بر کیفیت عکس

 دیگر ویژگی های دوربین پهپاد دی جی آی مویک

فردی توصیف می کرد اولین آزمایشات من در حیاط پشتی به دلیل تداخل کابل اصلی برق در خانه باعث قطع قطب نمای داخلی پهپاد شد. انتقال مجدد منطقه پرتاب با تنظیم مجدد قطب نما مشکل را مرتفع کرد. توصیه می شود اگر در فاصله بین محل های پرتاب بیش از 30 کیلومتر مسافت را طی کرده اید ، قطب نما را دوباره کالیبره کنید. مسائل مربوط به قطب نما می تواند باعث عملکرد نامنظم و حتی پروازهای بدون سرنشین شود.

هنگامی که در حال حرکت هستید ، سیستم سنسور پرواز  Autonomy 2.0 DJI سطح ایمنی بیشتری را به خلبانان می دهد. سیستم های کمک خلبان پیشرفته Mavic Air از حسگرهایی استفاده می کند که می توانند موانع جلو ، عقب ، بالا و پایین را تشخیص دهند. این دستگاه را قادر می سازد تا نقشه محیط پرواز را با هم ترکیب کند. در عمل ، هنگام عکاسی از هواپیمای بدون سرنشین در پرواز ، باید کمی به دستگاه نزدیک شده تا بسته شود و در نتیجه پهپاد به طور خودکار دور می شود که هم جالب و هم عجیب است.

می توان از طریق بلوتوث ، در مسافت کوتاهی ، مستقیماً از طریق تلفن همراه کنترل کرد. اما شما این همه پول را برای حرکت یک قطعه دقیق مانند Mavic Air با کشیدن انگشتان خود روی یک صفحه خرج نمی کنید. پس عاقلانه تر این است که از کنترل آن استفاده شود.

کنترلر پهپاد دی جی آی مویک

کنترلر Mavic Air کمی کوچکتر از پهپاد تا شده واقعی است. جوی استیک های کنترل باز شده و در صورت عدم استفاده در بدنه کنترل قرار می گیرند. یک تلفن همراه برای نمایش پهپاد استفاده می شود و برنامه توصیه شده DJI Go که جایگزین شخص ثالث را اجرا می کند. تلفن از طریق کابل USB به پهپاد متصل می شود. این کیت دارای USB-C ، Mini USB و کابل Lightening است. از این تلفن به عنوان صفحه نمایش پیش فرض استفاده می شود و برای نمایش نمای دوربین هواپیمای بدون سرنشین از طریق برنامه DJI Go 4 استفاده می شود.

کنترل کننده را می توان برای تنظیمات حالت 1 ، حالت 2 و حالت 3 تنظیم کرد. پیکربندی حالت 3 مشابه تنظیمات تیرانداز اول شخص کنسول است. چوب سمت چپ به جلو/عقب/راست چپ/راست راست و راست بالا/پایین/گردش به چپ/گردش به راست است.

برنامه DJI Go به صاحبان این امکان را می دهد تا از بین تعدادی از Quickshot های از پیش آماده شده که حتی تازه کارترین خلبانان را قادر می سازد تا فیلم های ویدئویی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنند،انتخاب کنند. شش حرکت پهپاد دایره ، مارپیچ ، موشک ، بومرنگ و سیارک با فشار یک دکمه در برنامه DJI Go فعال می شوند.یک زوم ویژه ایجاد می کند که از سوژه شما به یک چشم انداز کروی می رسد و دور خود می پیچد و یک اثر کوچک سیارک ایجاد می کند. تمام پردازش پست توسط پهپاد انجام می شود ، فیلم تهیه می شود و در حافظه اش است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین‌های سونی در سال 2021

کنترلر پهپاد دی جی آی مویک

این پهپاد همچنین دارای چیزی به نام SmartCapture است که با استفاده از حرکات آن می توانید دستگاه را راه اندازی کرده و موقعیت آن را در برد حداکثر 10 متر کنترل کنید. می توانید به آن دستور دهید که از شما پیروی کند ، عکس بگیرید و بدون لمس کنترلر فیلمبرداری را شروع کنید. این سیستم کنترلی کمی تازگی دارد و احتمالاً بیشتر برای مجموعه عکس های سلفی معمول است.

شایان ذکر است که نسخه های ANZ نرم افزار Mavic Air Go به عنوان نسخه CE اروپایی تنظیم شده است و نه نسخه FCC آمریکای شمالی. این بدان معناست که سیگنال بی سیم برای ما به اندازه ایالات متحده قوی نیست و برد Mavic Air بیشتر از 2 کیلومتر در مقایسه با 4 کیلومتری است که در سراسر اینترنت مشاهده خواهید کرد. راهی برای فریب نرم افزار وجود دارد ، اما ما این کار را توصیه نمی کنیم فقط به این دلیل که به احتمال زیاد نمی توانید پهپاد را در 2 کیلومتری ببینید ، چه برسد به 4 کیلومتری.

این پهپاد دارای 8 گیگابایت حافظه و شکافی برای افزایش کارت microSD است. شکاف کارت و یک درگاه USB-C را می توانید در بالای دوربین در جلوی هواپیمای بدون سرنشین در زیر یک فلپ پلاستیکی کوچک قرار دهید. اتصال پهپاد به کامپیوتر به شما امکان می دهد فیلم و یا عکس های خود را برای ویرایش یا ذخیره سازی منتقل کنید.

پرواز بالا

Mavic Air یا به تنهایی یا به عنوان بخشی از Fly More Combo در دسترس است. پهپاد واقعی در رنگ های قرمز ، سفید یا مشکی اونیکس عرضه می شود. قرمز در حالی که قابل مشاهده است ، بسیار براق است و به راحتی خراش را نشان می دهد ، در حالی که سفید در آسمانی ابری تقریباً غیرممکن است مشخص باشد. رنگ مشکی آن هم  محدوده بصری نسبتاً مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد.

Fly More Combo دارای دو باتری اضافی برخی محافظ های آن (در اولین پروازهای شما مفید است) دارای یک شارژر و چند باتری ، دو مجموعه یدکی پروانه و یک کیف مسافرتی است.Mavic Air ، با وجود اندازه کوچک ، یک قطعه بسیار پیچیده از فناوری است. این یک اسباب بازی نیست.

در حالی که می تواند تقریباً خود به خود پرواز کند ، سوء استفاده یا هر گونه ریسک با دستگاه می تواند فاجعه بار باشد. پرواز بدون نظم و انضباط می تواند به راحتی به پهپاد آسیب برساند، یا حتی بدتر از آن به کسی آسیب برساند. اگر به خرید دی جی آی مویک Mavic Air فکر می کنید ، روی یک کوادکوپتر قوی و خوش ساخت سرمایه گذاری می کنید که می تواند ویدئوهای واقعا چشمگیر و با کیفیت بالا را ضبط کند. همچنین سرگرم کننده است و پرواز نسبتاً آسانی دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *