آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

بررسی ژست در پرتره های گروهی

بررسی ژست در پرتره های گروهی چگونه است

در پرتره های گروهی هیچ چیز مانند تلاش برای ترتیب قرار گرفتن افراد یا ژست های تک تک افراد موجود در تصویر مهم و چالش برانگیز نیست. ما در این مقاله به بررسی ژست در پرتره های گروهی می پردازیم. هر چه گروه بزرگ‌ تر باشد، مجموعه پیچیده‌ تر خواهد بود. با این حال، پرتره‌ های گروهی اغلب روش‌ های عالی برای ثبت خاطرات هستند، و یک ژانر فرعی خوب برای عکاسی می باشند. در حالی که ژست دهی به یک گروه قطعا چالش برانگیز تر از ایجاد یک پرتره فردی است، اما تعداد کمی از باید ها و نباید ها وجود دارند که کل فرآیند را کمی راحت تر کنند.

چهره ها را در یک سطح قرار ندهید

قرار گرفتن افراد در یک گروه عکاسی به صورت ردیفی و منظم مانند عکس های ورزشی، برای پرتره های گروهی ژست مناسبی محسوب نمی باشد. در عوض، گروه را مرتب کنید تا چهره‌ ها در ارتفاع‌ های مختلف باشند.

بررسی ژست در پرتره های گروهی برای عکاسی

لبخند

بسته به ارتفاع سوژه‌ های خود، این می‌ تواند یک چالش باشد. می توانید افراد را روی پله ها قرار دهید تا به مدل جالبی در عکاسی خود برسید. برای بررسی ژست در پرتره های گروهی از این تکنیک استفاده نمایید.

به جای یک شبکه، یک مثلث را تصور کنید.

قانون یک سوم شامل عکس‌ های گروهی نمی‌ شود. به جای آن مثلثی را تصور کنید که وسیع ترین بخش مثلث به سمت پایین قاب باشد. اگر تمام صورت ها را درون آن مثلث قرار دهید ، آنها مانند یک گروه منسجم به نظر می رسند ، همچنین از قرار گرفتن آنها در همان سطح خودداری خواهید کرد. استفاده از مثلث به عنوان یک دستورالعمل ترکیب نیز به گروههای کوچک کمک می کند تا صمیمی تر و منسجم تر به نظر برسند.

این مطلب را هم ببینید
4لنز جدید مخصوص دوربین‌های بدون آینه کانن معرفی شد

اطمینان حاصل کنید که همه قابل رویت هستند.

خیلی از افراد به راحتی در عکس ها گم می شوند. بنابراین برای بررسی ژست در پرتره گروهی قبل از گرفتن عکس تمام چهره ها را را بررسی کنید و از وضوح قابل مشاهده بودن آنها اطمینان حاصل کنید. طوری عکس را تنظیم کنید که چهره همه افراد در تصویر جای بگیرد. یک چهره گم شده یا صورت پوشیده در عکس می تواند به راحتی تصویر مورد نظر شما را خراب کند. باید بتوانید چشمان همه را ببینید ، اما از پوشاندن چهره های جزئی نیز خودداری کنید.

سوژه ها را بیش از حد از هم دور نکنید.

در حالی که فضای خالی قطعا جایی در عکاسی دارد، برای پرتره‌های گروهی ایده‌آل نیست.

تنظیم ژست فردی در بررسی ژست در پرتره های گروهی

ژست فردی

قرار دادن یک عضو به دور از دیگران القا کننده حس تنهایی خواهد بود. برای تصویر برداری و بررسی ژست در پرتره های گروهی این مدل به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی از ابرها

 

ترکیب کنید

در پرتره گروهی اتفاقات زیادی رخ می دهد ، اما توجه به همه جزئیات کوچک واقعاً به خواندن و فهم عکس کمک می کند. ارتفاعات ، رنگ ها و رنگ پوستها  را با هم مخلوط کنید.

بررسی ژست در پرتره های گروهی

خانواده

می توان گفت یکی از مهم ترین نکات در بررسی ژست در پرتره های گروهی همین ترکیب است. چرا که می تواند به ایجاد تصویری زیبا کمک زیادی به عکاس کند.

 

به یک الگو فکر کنید.

در حالی که برای بررسی ژست در پرتره های گروهی به نکات ترکیب فکر می کنید، به دنبال الگوهای بالقوه نیز بگردید. الگو ها باعث قابل توجه تر شدن عکس می شوند و از این رو به ایجاد عکسی زیبا کمک بسیاری خواهند کرد. 

 

نکات مرتبط با پرتره های فردی را فراموش نکنید.

فقط به این دلیل که شما در حال تنظیم یک گروه هستید ، به این معنا نیست که نکات شخصی پرتره را باید کنار بگذارید. ژست های تک تم افراد را بررسی کنید و با هم فکری بهترین ایده را برای هر جایگاه پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *